Jee, wat zouden jullie doen als je dit overkwam?

Discussie in 'De lounge' gestart door Judith75, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zouden jullie doen met de camera en toebehoren?

1. Zelf houden en gebruiken

2. Aangeven bij de politie

3. Verpatsen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Afgeven bij de politie!
    Ik kan zelf mijn eigen spullen wel kopen...
    Groetjes, Anakin.

2. Niet meer actief

Als ik zoiets kwijt zal zijn, zou ik zooooo blij zijn met degene die me dat terugbrengt.

Daarom zou ik het afgeven bij de politie

3. Niet meer actief

Ik vertrouw de politie geeneens ermee :p bij ons hoor je regelmatig verhalen over dat ze zelf dingen mee naar huis nemen e.d. of gaan verder verkopen via een veiling ofzo...

Het is je eigen verantwoordelijkheid om te passen op je spullen, en dan moet je zoiezo een adres erop zetten (op de tas of camera) voor als je hem kwijtraakt (anders kan niemand hem terugbrengen..

4. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Als gevonden voorwerpen binnen een jaar niet worden opgehaald, dan worden ze idd vaak geveild of vernietigd.
    Logisch ... waar moet de politie al die spullen anders laten.

5. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Het kan toch iedereen weleens overkomen dat je iets kwijtraakt! Als het jou overkomt, zou je het toch ook fijn vinden als iemand het heeft gevonden en het netjes heeft aangegeven, zodat jij hetgeem weer terug hebt!

6. Niet meer actief

weet je ponyville,
    Ik werk bij de brandweer, hebben een beetje dezelfde regels als de politie en we mogen geeneens een kadootje aannemen als we iemand ontzettend hebben geholpen.

Idem voor de politie. Laatst hadden de collega's van de pol. een jong poesje onder een grote steen vandaan gehaald. Ik wilde uiteraard de kat hebben.
    Mocht niet, want ze waren verplicht om het beestje naar het asiel te brengen.

Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zelf van politieagent over zo'n veiling heb gehoord. Ik hoor over veilingen alleen maar op verjaardagen waar ze politieagenten af zitten te zeiken...
    Evenals dat ze zelf spullen mee naar huis nemen...

Nou ik weet alleen dat als ik een zakje drop krijg en ik neem m mee naar huis, dan wordt ik ontslagen...
    Want ik had m aan de commandant moeten geven en die moet dan met de burgemeester overleggen wat we met de dropjes gaan doen...

Ik kan me jouw verhaal dan ook niet voorstellen, dit is natuurlijk ook gebaseerd op mijn ervaringen en niet op de jouwe.

dit trouwens compleet off-topic, maar goed...

7. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Het zijn ook niet echt veilingen, maar een handelaar kan dan bv een bepaalde vierkante meter opkopen. ;)

8. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Afgeven bij de politie... Ik zou niet meer rustig kunnen slapen als ik het zou houden of verpatsen...

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    K denk dat mijn eerste reactie zou zijn: ik hou alles!

Maar dat ik dan gewetenswroeging zou krijgen en hem mooi naar de politie zou brengen :D

10. Amle

Amle Niet meer actief

Ik zou het aangeven bij de politie.
    Als je zelf zoiets waardevols bent verloren, wil je het ook graag terug.
    Misschien is er niemand die het claimt en kun je de politie vragen dat je het dan mag houden...

Succes!

Gr. Elma

11. Patriciadejager

Patriciadejager Actief lid

8 feb 2007
    280
    0
    0
    wat heeft je vriend gedaan? ermee naar de politie?

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik zou hem aan de politie geven. Ik hecht totaal geen waarde aan een camera ofzo. En verpatsen zou ik ook niet doen.
    Als er nou contant geld in zat was het een ander verhaal, hihihi.

Groetjes Miep

13. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Ik zou ook naar de politie gaan !

Gr.

14. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik zou direct naar de politie gaan. Ik zou er toch geen foto mee durven maken, bang om gezien te worden met een "gestolen" camera. ;)

Mijn geweten zou aan mij gaan knagen als ik het niet zou doen. Zou wel hopen dat er misschien een soort van beloning aan vast zit, maar zo werkt dat tegenwoordig ook niet meer heb ik aan den lijve ondervonden.

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Nou, toen hij de camera gevonden had, heeft ie mij gebeld. Ik zei gelijk dat ie het moest gaan melden bij de politie en hijzelf vond dat ook. Idd ik zou ook last van mn geweten krijgen als hij het zou houden en hijzelf ook. Hij heeft de camera wel in eigen bezit gehouden, maar de politie zijn gegevens gegeven. Die hebben hem in contact gebracht met de rechtmatige eigenaar.

Vanmiddag hadden ze een afspraak op het politiebureau. De man is beroepsfotograaf en de camera was officieel van zijn vader die eigenaar is van een fotozaak. Mijn man heeft van hem een splinternieuwe digitale spiegelreflexcamera gekregen :) Van de politie kreeg ie boekenbonnen én hij is geïnterviewd door de plaatselijke/regionale krant waar ie dus inkomt, uiteraard mét foto :p

Zo zie je maar weer, eerlijkheid duurt altijd het langst ;)

(Dit was uiteraard allemaal al geregeld voordat ik dit topic en deze poll postte hier)

16. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Toch een beloning gehad... Mooi zeg! Die man zal wel ontzettend blij zijn geweest dat hij zijn camera weer terug had.

17. Niet meer actief

nou daar hoef ik niet over na te denken. Dat gaat meteen naar de politie! Je maakt de eigenaar er zo blij mee...

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ben een enorme foto freak, dat is een van de belangrijkste dingen in mijn leven, dat voorop. iedereen heeft het hier zo mooi over 'als jij iets kwijt zou raken, dan...'
    mijn inrichting plús auto is niet eens 15.000 euro waard, ik vind het nogal raar dat je iets van 15.000 euro verliest in een bouwput?!

maar ik zou er melding van maken bij de politie... puur voor mijn eigen eerlijkheid....

19. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ik zou het afgeven bij de politie...
    ik zou het geld heeeel goed zelf kunnen gebruiken
    maar als ik het niet had gevonden had ik het ook niet gehad,
    en het is niet van mij, dus ja...
    Als iemand mijn spullen zou vinden had ik ook graag dat diegene het terug zou geven.
    Ik heb zelf een keer een tas gevonden op het toilet van de ikea..
    Zat vol met spullen, ja ik heb gekeken, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen en heb de tas dus afgegeven.
    En idd, wat al eens gezegd is, what goes around comes around.
    Wie goed doet, goed ontmoet.

20. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wow! maar die digitale spiegelreflexcamera's zijn ook duur, hoor! Wat te gek dat hij er zo een heeft gekregen. Super! Enne.....ik vind het heel netjes dat jullie zo eerlijk zijn geweest. :thumup:

Deel Deze Pagina