Jee, wat zouden jullie doen als je dit overkwam?

Discussie in 'De lounge' gestart door Judith75, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zouden jullie doen met de camera en toebehoren?

1. Zelf houden en gebruiken

2. Aangeven bij de politie

3. Verpatsen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik zou er melding van maken bij de politie, maar hem daar niet afgeven.
    De politie is niet m'n beste vriend en wie kan me garanderen dat ze hem zelf niet houden :rolleyes:
    Nee, ik zou hem niet willen houden en proberen de rechtmatige eigenaar te vinden.

Liefs Mirre

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik zou er een melding van maken bij de politie, ik zou dan maar denken als ik iets waardevols kwijt zou raken en dan hoop ik ook dat iemand zo eerlijk is om hem terug te geven.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Afgeven bij de politie.

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Klasse zoals jullie het opgelost hebben, of eigenlijk, niet meer dan normaal.

Mijn vriend zou als zeer serieuze amateur fotograaf wel even moet slikken denk ik :)

voor die mensen die het verpatsen omdat een ander maar niet zo slordig moet zijn : misschien is het wel gestolen, en gedumpt. Of wie weet had hij een ernstig noodgeval waardoor je alles om je heen vergeet.
    Nee ik zou zoiets nooit houden ( wel bedingen bij de politie dat als er niemand komt je het spul mag houden, dat staat volgens mij ook inde wet)

5. Phedre

Phedre Lid

27 feb 2007
    67
    0
    0
    Gelderland
    Zo te zien zijn gelukkig de meeste mensen nog harstikke eerlijk... Ik zou hem ook niet houden. Maar Mirre inderdaad weet ik ook niet of ik de camera af zou geven bij de politie, er wel melding van maken uiteraard. Als de politie degene niet kan vinden van wie de camera is dan vraag ook ik mij af wat ze ermee gaan doen :(:
    Tegenwoordig zijn er ook websites waar je gevonden spullen kan melden.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Nou, mijn man als fanatiek amateurfotograaf dus ook ja :p Maar hij is echt erg blij met de gekregen camera dus! ;)

7. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Wat raar dat jullie boekenbonnen hebben gekregen van de politie, zoiets heb ik nog nooit gehoord.

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Nou jullie hebben het goed opgelost, ik zou ook eerlijk naar de politie zijn gegaan.

9. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    [
    Als mijn man dat nou ook eens zou doen, zou leuk zijn af en toe een kadootje. ;) :)
    Je hoeft hem ook niet af te geven hoor. Je kunt melding maken en hem zelf bewaren.
    En na een jaar mag je hem houden.[/quote]

Dat heb ik een keer gedaan toen ik tijdens een vakantie een camera vond in Italie. Op aanraden van de reisleider heb ik'm niet afgegeven bij de politie, maar alleen gemeld dat ik 'm had gevonden met telefoonnummer van het hotel en al

10. dennisenjose

dennisenjose Actief lid

29 jun 2006
    268
    0
    0
    servicemedewerkster op tankstation
    tilburg
    als ik heel eerlijk ben zou ik het denk ik ook houden
    alle spullen die ik verloren ben of die ze van mij gestolen hebben daar heb ik nog nooit iets van terug gezien
    voor de eerlijke vinder zeggen ze altijd toch?

liefs jose

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Zo eerlijk ben je dan niet....beter zeggen finders keepers maar of dat eerlijk is :rolleyes:

12. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Aangifte, is verplicht trouwens.

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Judith, echt te gek voor je man/jullie!

Eerlijkheid is bij jullie beloond! Geniet ervan! :D

14. Eva85

Eva85 Lid

24 feb 2007
    60
    0
    0
    miss ben ik wat slecht maar zal het zelf houden, die gene waar he van was zal wel verzekerd zijn en een nieuwe krijgen.
    als die van jou was was die ook weggeweest, we leven in nl en meestal weg = weg...

15. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Melden bij de politie, maar niet afgeven! Wanneer de rechtmatige eigenaar niet binnen een bepaalde tijd de camera opeist, kan je hem als de jouwe beschouwen. Staan er geen foto's op, waaruit je op kunt maken waar de camera gebruikt is en van wie hij dus misschien is?

16. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hier spuit elf nog een keer; zie nu pas dat alles alweer op zijn pootjes is terecht gekomen!
    Wat zal die man blij geweest zijn en misschien ook mensen waarvan eventueel foto's op de camera stonden....het zal je trouwreportage maar zijn ofzo? Dan word je gek!

17. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Aangeven bij de politie, De tas zelf bewaren, misschien zit er nog een mooi bosje bloemen voor je in als de eigenaar de tas bij je komt ophalen.

lizzie

18. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

oeps, was te lui om alles te lezen. :oops:

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ik zou hem ook aan de politie geven denk ik. Gaat wel om een hele dure camera natuurlijk. Wij zijn ook een keer een camera kwijtgeraakt op vakantie. Was flink balen hoor!

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hij kan toch gejat zijn en gedumpt? Juist omdat er bv een serienummer in staat, kon de dief er wss niets mee en waar dump je dan zoiets? Juist, in een bouwput!

Ik zou ook melding maken bij de politie, zodat de eigenaar het ding bij mij kan afhalen, als hij zich meld. Ik ben zelf welleens bestolen en reken maar dat je je bescheten voelt :( En hoe vreselijk blij dat er eerlijke mensen op de wereld bestaan die de moeite nemen om je spulletjes weer terug te bezorgen. Een beloning is leuk meegenomen en zou ik ook aannemen, maar hoeft geneens, een blij gezicht vind ik genoeg!

Deel Deze Pagina