Wie weet raad? vriendinnen ruzie.

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, we hebben ruzie met m'n elkaar gemaakt, m'n achternichtje en ik.
    Ze heeft een dochtje van dezelfde leeftijd als ik, en het was reuze gezellig altijd.Haar man moest naar Afganistan, en ze vroeg of ik een paar nachtjes bij haar kwam logeren.Ik wou liever thuis blijven en vroeg of ze hier kwam, dat was voor mij makkelijker, zei was toch alleen thuis, íjn man is hier wel thuis.
    Toen was ze zo pissed, heeft nare dingen gezegd en de vriendschap beeindigd.Hiervoor hadden we ook al 5 jaar geen contact, en ben ik diegene geweest die haar weer heeft opgezocht.
    Ze ging de laatste tijd zich ook te vrij gedragen, en isz'n type als ze haar zin niet krijgt word ze boos.
    Maar nu denk ik, goh het was toen we zwanger waren, en toen de baby's er waren zo leuk en gezellig nooit wat gehad, waarom moet het nu zo eindigen.Ben ook benieuwd wat haar kindje al doet en kan enzo.
    Maar het was haar beslissing, en ze heeft geme dingen gezegd.
    Als ik een mail stuur, weet ik zeker dat m'n man dit niet leuk gaat vinden.
    Wat zouden jullie doen? ze is te eigenwijs om het goed te maken, ik ken haar wel langer als vandaag.
     
  2. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Meid, als je haar mist dan zou ik gewoon een mail sturen. Dan merk je vanzelf wel hoe ze erop reageerd.
     
  3. Minime

    Minime Actief lid

    29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Ik ken haar en jou natuurlijk niet, maar laat ik t zo zeggen. Als dat bij mij was gebeurd zou ik denk ik voorlopig zo gelaten hebben.

    Ik krijg nl. t gevoel dat ze een btje misbruik maakt van de situatie. Maar dat zou IK doen.

    Praat er met je man over hoe je je voelt en geef ook aan dat je denkt dat hij t niet leuk zou vinden en dat je dat wel begrijpt (daar ga ik dan vanuit hoor) maar dat je toch graag weer contact heb met haar

    Wie weet komt daar wel een soortemet oplossing uit wat voor alletwee goed is. t Is maar een ideetje hoor.
     
  4. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Me too... bye bye! Je zegt zelf dat ze te eigenwijs is om het goed te maken, dus denk je bij voorbaat al dat ze niet op je mailtje in zal gaan. Ik zou er denk ik geen tijd aan besteden... hoe jammer ook ;)
     
  5. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Tja, wil je wel contact met iemand die zo grillig is?
    Kom je haar vaak tegen op verjaardagen ofzo, dan zou ik er wel voor zorgen dat je weer 'on speaking terms' met haar komt.
    Voor de rest is dit denk ik iets wat je los moet laten.

    Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad (iemand die echt ineens om niets tegen me uitviel van hiervandaan naar tokio en terug). Natuurlijk mis ik haar, of liever gezegd wie ze was voordat ze haar man ontmoette, maar ik weet dat het gewoon niet meer kan.
    Uiteindelijk heb ik daar vrede mee kunnen sluiten doordat iemand (in een compleet andere context en ook niet over mij) zei: Ik hou van je, maar ik kan niet leven met je gedrag.


    Misschien heb je er wat aan.

    Linda
     
  6. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Heb je dit verhaal (voorval met vriendin) eerder verteld op het forum, het komt me zo bekend voor?

    Cellie
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Klopt heb het verhaal al eerder verteld.
    Ze woont niet vlak bij me, ik kom haar nooit tegen in de fam zeg maar.
     
  8. daam

    daam Fanatiek lid

    Ik zou toch willen weten wat ze nou eigenlijk wil met deze vriendschap en zou haar voor deze vraag opbellen (niet mailen) Dan spreek je haar direkt. Als je haar mailt, heeft ze de keus om niet te reageren en dan weet je nog niks. Daar zou ik zelf niet zo goed tegen kunnen. Ik wil graag weten hoe dingen in elkaar zitten. Succes met je keuze.
     
  9. Female

    Female Niet meer actief

    @ cellie; idd ik dacht PRECIES hetzelfde :rolleyes: ;)
     
  10. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ik zou haar eerlijk gezegd lekker in haar sop laten gaar koken! zeker als ze zo reageert als je haar aanbiedt dat ze bij jou komt logeren i.p.v. andersom.

    Ikzelf heb geleerd geen energie meer te steken in mensen waar ik weinig tot niets mee heb. Ik concentreer me fijn op de mensen waar ik wel wat mee en aan heb, daar heb ik een veel beter gevoel bij!

    Ik zou als ik jou was haar nu contact met jou laten zoeken.
     
  11. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    inderdaad, dat heb ik ook helaas moeten leren, mensen die geen energie meer in mij willen steken, daar steek ik ook geen energie meer in.

    Dus Mensi, ik zou het voorlopig ook even met rust laten.
     
  12. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou het zo laten.
    Als zij zo snel opvliegerig is, en meteen boos wordt na een logische reactie van jou, dan zou ik geen behoefte hebben aan zo'n vriendin.
    Dus ook voor mij BYE BYE
     
  13. Niet meer actief

    Ook mijn mening! Laat zitten.

    Dat is geen vriendin...
     
  14. Lolake

    Lolake Actief lid

    24 mei 2007
    203
    0
    0
    Ik moet Meliske en mama mo gelijk geven vrees ik.
    Als ze zo reageert en zou het voor mij ook niet meer moeten.
    Groetjes
     
  15. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi bedankt voor jullie antwoorden, ik laat het idd er maar bij zitten.
    Als ze idd me terug wou, had ze die 4 maand al lang kunnen reageren.
    En idd een goeie vriendin ben je niet als je steeds je zin wil hebben, en als je het niet krijgt boos worden.
     
  16. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik zou eerste instantie ook meteen zeggen laten zitten die handel ...maar omdat ik dit verhaal ook al eerder heb gehoord , zeg ik tsjah ik denk wel dat je er heel erg mee zit , dus volg je hart meid ..wat is die "vriendschap"je waard..suc6
     
  17. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Weer open.

    Kwebbel
     
  18. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja en hier was ik weer, na maanden erover nagedacht te hebben, heb ik m'n stoute schoenen aangetrokken, en haar zojuist een dig kaart gestuurd.
    Ben dus zeer benieuwd of ze reageerd, ik hou jullie op de hoogte.
     
  19. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey Mensi, net je verhaal teruggelezen. Ik vind het allereerst mooi van je dat je de weg naar contact open laat, maar ik vraag me ook sterk af of dit het wel waard is. Soms is er gewoon te veel 'ruis' ontstaan in een vriendschap en scheiden de wegen zich. Dat lijkt hier ook het geval te zijn. Ik hoop dat je eruit komt voor jezelf en onthoud: het gaat niet om wat zij doet of laat, maar hoe jij ermee omgaat. Je hebt i.i.g. de eerste stap gezet ;)

    Ben benieuwd!
     
  20. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Spannend, ik hoop voor je dat de eerste stap weer in de goede richting is gezet! Succes.
     

Deel Deze Pagina