Momenteel staat ons appartement te koop. Daarnet kregen we een telefoontje dat ik achteraf bekeken toch wel wat verdacht vind. Het was namelijk een man die zei dat hij een investeerder was en het graag wil kopen en dan verhuren. Hij zou een stuk in het zwart willen betalen en dan de rest via de normale weg. Hij woont in Amsterdam en kan ons appartement niet komen bezoeken omdat het te ver weg is (wij wonen in België) en vraagt dat wij naar hem komen om alles eens face to face te bespreken. Daarna zou hij bij een eventueel akkoord een andere persoon naar ons sturen om alles te bezichtigen. Toen we vroegen om alles nog even op mail te zetten weigerde hij dat, we moesten het maar eens bespreken en dan hem terugbellen. Ben ik nu paranoïde om te denken dat hier een geurtje aan zit? Straks spreken we af met die man en ondertussen roven ze ons appartement leeg of ... Hebben jullie al ooit gehoord van zo'n methodes? Bedankt!!
Klinkt niet helemaal zuiver. Ik zou idd ook bang zijn dat je huis ondertussen leeggeroofd wordt of misbruikt voor andere (oplichtings)doeleinden. Het kan natuurlijk ook eerlijke handel zijn, maar zou oppassen. Sowieso een gedeelte zwart laten betalen, daar kan je problemen mee krijgen met de belastingdienst als die zien dat er fors minder wordt betaald als de waarde van de woning en ook geen notaris die er mee akkoord zou gaan (als het goed is). Dat zou betekenen dat op de koopovereenkomst ook een lager bedrag komt te staan en jij hebt dan geen poot om op te staan om toch de hogere beloofde prijs te krijgen. Misschien kan je zijn contactgegevens googlen? Naam, tel.nr. Evt bedrijfsnaam.
Groot gelijk dat je hieraan twijfelt. Jullie moeten naar hem toe????? Terwijl hij jullie appartement wil kopen? En hoe komt hij aan jullie nummer? Of doen jullie zelfverkoop? En niks op de mail zetten.... heel vreemd.......
Ik zou het niet vertouwen, klinkt veel te vaag. Inderdaad zou ik bang zijn voor leegroof als je weg bent. Zou misschien zelfs de politie informeren. Wellicht zijn ze al lang op zoek naar dit soort (laten we er even voor het gemak vanuit gaan) oplichters.
Sowieso met een deel zwart zou ik echt niet aan beginnen, zeker niet met dit soort bedragen. Niet vertrouwen.
Ik zou er niet op ingaan en de politie bellen! rare zaken hoor. Misschien dat de politie er niets mee doet maar als er mer klachten binnen komen kunnen ze er wel wat mee!
Echt niet aan beginnen. Dus hij wil jullie appartement kopen maar hoeft het niet te zien? Jullie moeten maar naar hem? Strange verhaal. Kan me bij het zwart betalen wel iets voorstellen omdat jullie in Belgie wonen (daar willen rijke Nederlanders toch graag een adres om belasting te ontduiken ), maar dan nog zou ik zoiets niet doen. Klinkt een beetje te goed om waar te zijn, bood hij ook nog de vraagprijs?!
Klinkt heel vreemd inderdaad.. Ik zou er sowieso niet op in gaan en niets via de mail sturen. Ik zou zelfs misschien wel de politie inlichten. Het is te vaag allemaal.. Denk ook dat je (net als eerder genoemd) zeker problemen gaat krijgen met de belastingdienst als ze een gedeelte zwart betalen. Op papier krijg je dan veel minder dan dat je huis/appartement waard is.
Daar had ik zelfs nog niet bij stilgestaan. En dan moeten we ook nog meer lenen voor de aankoop van ons huis want op papier staat een lager bedrag. Neen, hij heeft zelfs zijn naam niet doorgegeven. We kunnen hem dus niet gaan googlen ofzo.
We verkopen ons appartement zelf dus vandaar dat hij gemakkelijk aan ons telefoonnummer komt. Het lijkt me inderdaad niet pluis.
Bedankt voor jullie reacties. Blij om te horen dat ik dus niet té paranoïde ben Ondertussen hebben we zijn nummer geblokkeerd op onze gsm, we gaan hier ook melding van maken op de immowebsite waarop onze advertentie staat. Goed idee om het aan de politie te laten weten, daarvoor gaan we ook de nodige stappen ondernemen. Handig toch die zp, voor alle facetten van het leven! Groetjes
Kun je ook niet het telefoonnummer googelen? Hij vraagt om terug te bellen dus misschien kom je zo aan wat gegevens. Verder zeker niet in mee gaan, klinkt erg vreemd
TRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINGGGGGGGGG! Dat was een grote alarmbel, voor diegenen die dat gemist hadden. Finger weg! zeggen ze hier.
Klinkt heel vreemd! Toch hebben vrienden van ons hun (dure) appartement verkocht aan iemand die het nog nooit had gezien en waarvan zijn broer het kwam bezichtigen. Deze man heeft op Schiphol zijn handtekening gezet onder het koopcontract en heeft alles in 1x betaald zonder hypotheek... Uiteindelijk bleek alles dus gewoon te kloppen en heeft hij het appartement gekocht en mag zijn broer er in wonen. Wel zat hier een makelaar tussen die alles heeft geregeld voor onze vrienden.