Hai! Ik, een persoon die op dit moment onrustig is en een keer wat anders wil (werk/wonen), zit enorm te twijfelen over het volgende. Ik doe op dit moment fantastisch werk, maar carriere in het noorden kan ik hierin géén carriere maken en de uitdaging is er wel af na een tijdje. Nee, voor carriere moet je naar Den Haag. Laat daar nu een geweldig aanbod zijn, precies bij de organisatie waar ik voor wil werken. Probleempjes: - het betreft een detachering voor 2 jaar, eventueel te verlengen. Dit betekent dat mijn huidige werkgever (= overheid) bereid zou moeten zijn om mij voor 2 jaar te detacheren...geen idee of dit gaat lukken. - Ik werk op dit moment namelijk al op detacheringsbasis (binnen hetzelfde ministerie) - Ik zal moeten verhuizen naar Den Haag (of nabije omgeving), mét vriend en kind van bijna 2, terwijl het niet zeker is of ik na die 2 jaar kan blijven. Maar ja, daarheen verhuizen betekent voor mij daar voor langere tijd gaan wonen. Huis verkopen doe je in deze tijd niet makkelijk en ik wil een stabiele basis voor mijn dochter en vriend hebben. - Vriend moet baan zien te vinden. - Den Haag is duuuurrr en ik ken het helemaal niet. Voordelen: - Carrierekansen - supermooi werk - vlakbij zee!!! Pfff, zal ik solliciteren?
Op basis van je genoemde voor- en nadelen zou ik het niet doen. Maar dat hangt erg af van je persoonlijke manier van leven en denken .
Tsja, dat is het 'm juist. Dat weet ik nog niet zo goed. Aan de ene kant denk ik, waarom doe ik zo moeilijk, anderen wonen en werken daar toch ook, waarom ik dan niet? En hier in het noorden is het soms zo saaaaiiii Aan de andere kant zijn de huizen hier goedkoop, is het lekker rustig, geen files etc etc. Alles is hier geregeld, we zijn gesettled. Maar ik wil wat, of beter wij willen wat...mijn vriend heeft dezelfde onrust. Maar ja, of Den Haag dan de plek is? We waren al eens heel serieus bezig met emigreren naar Noorwegen. Uhm..haha...
in den haag en omgeving zijn wel heel veel banen te vinden binnen minsteries en als je daar eenmaal binnen bent heb je wel een veel grotere kans om door te kunnen stromen
solliciteren kan altijd, en nadenken kan je tussendoor nog meer doen totdat je weet of je de baan zou krijgen?
Ok dan moet je verhuizen ja Stel nou dat het de helft was zou ik persoonlijk nog overwegen om het eerst een half jaartje uitteproberen door heen en weer te reizen ofzo. Maar persoonlijk? Tenzij het een once-in-a-lifetime-job is, zou ik het een te grote onderneming vinden om met gezin en al te verhuizen naar een plaats die je niet kent en daarnaast het niet eens zeker is of je dan na die 2 jaar kan blijven.
Den Haag en Noorwegen zit nog al een verschil tussen . Ik zou zeggen doen!. Je leeft maar 1x en na die 2 jaar zie je dan wel weer. Zoals iemand anders al zegt. Alle ministeries zitten er en nog zoveel andere grote bedrijven. Kan me niet voorstellen dat er tegen die tijd geen andere baan voor je is. En Den Haag is super om te wonen. Erg internationaal dus waarschijnlijk zul je wel moeten wennen aangezien je uit het Noorden komt.
Ja....echt niet normaal zeg. Ik vraag me dan echt af: 'waar doetie het van' haha!! ("maar de grote vraag die blijft altijd: waar betaalt ie nou z'n huur van") Ik heb nu best een goed betaalde baan en mijn vriend ook. Maar voorhet bedrag dat wij voor onze nieuwbouwwoning hebben neergelegd koop je in die omgeving een garagebox
Je kunt ook net buiten Den Haag gaan wonen. Is het "iets" goedkoper . Nadeel van Den haag is dat er veel expats wonen/komen en gaan en die betalen gewoon de vraagprijs.
Niet doen!!!! Hier in het westen is het druk, vol en hectisch!! Ik ben hier geboren, wil eigenlijk juist wat rustiger wonen maar vind het moeilijk de stap te zetten omdat mijn hele familie hier woont. De huizen zijn hier vele maken duurder, de mensen ongeduldiger weet je het zeker dat dit je wat lijkt ? Ok strand in de buurt is leuk maar ALS het derangeert is blijven wij thuis vanwege de ellelange files... Niks aan...
Omgeving Den-Haag is wel duur ja en het is hier best druk. Ik hou er wel van! (behalve van dat dure dan ) Ik zou het gewoon proberen. Hoe lang zou je willen reizen om op je werk te komen? Dan kan je ook in de wat kleinere plaatsen in de omgeving kunnen kijken.
tja, ik zou het wel doen.. al is het maar voor die 2 jaar en dat je daarna weer lekker terug naar het rustige groningen verhuisd... maarja dat ik persoonlijk.. mij lijkt de hele ervaring gewoon al geweldig... nieuwe baan, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe kansen .. dus al is het voor die 2 jaar, ik zou de uitdaging aangaan..
Je hebt zo'n proef in Den Haag (als het goed is) dat ze meer mensen daar heen willen hebben kan je een tijdje voor niks in een huisje wonen om te kijken of het wat voor je is (2 weken volgensmij)