eerder vond ik de caramel popcorn van de duyvis zo lekker. maar je kunt ze nergens meer kopen. nu heb ik het zelf geprobeerd en het is gelukt!! jeeej me is happy,en het smaakt heerlijk.
gewoon zoete popcorn halen voor in de magnetron. mais kan ook. als je mais gebruikt gewoon in een pan met deksel verhitten tot (bijna) alles is gepopt. zorg dat je popcorn klaar is voordat je met de suiker begint. op ongeveer 200 gram suiker een half kopje water toevoegen. roeren.. pan op hoog vuur zetten. en blijven roeren met een pollepel. als het de caramel kleur heeft en het is lekker soepel over de popcorn gieten. popcorn roeren zodat er overal caramel zit. en dan het liefst uit elkaar op bijv een bak plaat leggen en dan even drogen. kan ook in een schaal maar dan moet je het even met een vork uit elkaar bikken. warm is trouwen ook lekker...
laten drogen ? Ja dat kan natuurlijk niet he, die zijn al op voorda ze zijn afgekoeld Thanx voor de tip, ga het morgen gelijk maken
Denk er wel om met het maken van de caramel. Dat blijkt het beste te gaan in een pan zonder anti aanbak laag. Het liefst een gietijzeren. Tenminste dat staat me nog bij van vroeguh, toen ik nog kooklessen had op de basisschool. En dat is al héél lang geleden....Waarom dat precies is, weet ik niet, maar het zou zonde zijn als je je pannen weg kan gooien. Misschien omdat je de suiker echt moet branden, of omdat je anders de resten suiker er niet meer uit gebikt krijgt tijdens de afwas... ik heb geen idee.
het beste is in een koperen pan idd. ik heb gewoon een kook pan gebruikt. en kreeg de suiker er wel weer uit. als je het laat aanbranden kun je de pan waarschijnlijk wel weggooien.