N.a.v. het topic over jezelf 's ochtends verzorgen... over een paar weekjes 'moet' ik na de bevalling van de tweede weer aan het werk. Ik ben heel benieuwd hoe vroeg jullie moeten opstaan om jezelf en de kinderen te verzorgen als je rond ongeveer 8 uur op je werk moet zijn en je de kinderen nog naar een oppas moet brengen? Hoe laat beginnen jullie en hoe vroeg sta je op?
Wij staan normaliter (als Joey goed slaapt) rond half 7/ 7 uur op. Dan was ik mijzelf, kleed mij aan en maak mezelf op. Ondertussen maakt manlief de fles, kleed ondertussen Joey aan. Als ik klaar ben, maak ik onze tassen klaar, Joey kijkt wat tv of speelt met zijn blokken. Ondertussen was mijn man zich en kleed zich aan. 5 voor half 8 doen we onze jassen aan en pakken de fiets, fietsen naar KDV om de hoek. 7.40 spring ik op mijn fiets naar mijn werk om daar om 7.50 aan te komen.
Ik sta om 5:15 op en ga om 5:45 de deur uit om om 7 uur op mijn werk te zijn.Als mijn man niet thuis is komt mijn moeder en kunnen mijn kindjes lekker blijven liggen totdat ze er zelf uit moeten.Ik ben zo blij dat ze dit wil doen ik zou mijn kinderen zo vroeg niet eens weg kunnen brengen naar de bso of kdv.
Ik ben thuismama en werk dus niet. Valerie wordt tegenwoordig rond 8 uur wakker. En als mevrouw wakker is...heb ik niet echt tijd om mezelf te gaan douchen of opmaken. Dus ik sta om 7 uur op zodat ik mezelf klaar kan maken en kan ontbijten.
Ik moet op de dag dat ik mijn zoon weg breng, om 8.15 uur op mijn werk aanwezig zijn. 06.35- sta ik op, was me en verzorg mij zelf.. 06.55- Maak mijn zoon wakker, verzorg hem.. 07.15- naar beneden, broodje eten, koffie drinken. 07.45- vertrek ik naar het kdv, dan heb ik nog een kwartier reistijd naar mijn werk en heb dus een kwartier om van hem afscheid te nemen.. meestal ben ik eerder weg, maar vind het heel naar om vluchtig afscheid te moeten nemen omdat ik haast zou hebben.. Dus al met al sta ik 1.15 uur eerder op voor mijn vertektijd! Op de dag dat mijn vriend hem naar het kdv brengt, ben ik allang vertrokken, dan werk ik eerder. Dus dan doet mijn vriend alles. Eerlijk verdeelt dus bij ons!
Wat onwijs lief van je moeder. Ik werk thuis dus ik kan alles rustig aan doen voor ik Mayron naar het kdv breng maar vorig jaar rond deze tijd was dat nog wel anders. Ik stond om half 7 op, douchen opmaken en aankleden. Lunchpakketjes klaarmaken en brood voor de 2 oudsten en voor Mayron pap. Dan de kids wakker maken etc. etc.
Het is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van hoe dicht je bij je werk woont. Ik zit nu nog zo'n 3 kwartier in de auto 's morgens, maar na de bevalling kan ik hier heel hoogst waarschijnlijk niet blijven werken (ivm een tijdelijk contract en een integratie in een ander bedrijf) en ik ga dan wel proberen om werk bij mij in de stad te vinden. Scheelt weer minimaal een half uur reistijd. Uiteraard geen echt antwoord op je vraag, maar wel iets om rekening mee te houden.
Mijn wekker gaat om 06.30uur, om 06.40uur ga ik eruit om mezelf te douchen. Om 07.00uur maak ik onze dochter wakker. Krijgt ze een schone luier en de fles. Tussen 07.30 - 07.45 komen de opa's en oma's om haar op te halen, zodat ik om 07.45 naar mijn werk kan gaan. (fiets) om daar om 08.00uur binnen te stappen. Heb ik wel het geluk dat de opa's en oma's haar komen halen, dat scheelt me een hoop tijd.
IK sta nu rond 6 uur op en moet ook om 8 uur op het werk zijn. Vaak als de wekker gaat wordt ons meisje ook wakker, dus dan voed ik haar eerst ff en ga me daarna klaarmaken. Mannetje staat gelijk op en als ik dan klaar ben voeden dan gaat hij even knuffelen met haar, hij begint ook om 8 uur. Rond half 8 moet ik dan ons meisje weg gaan brengen naar de opvang (mijn werk ligt meer op de route), dus heb 1 1/2 uur in de ochtend om alles te doen. Scheelt dat ik in de tuinbouw werk en dus geen opmaken ofzo nodig heb, niet helemaal strak in het pak hoef te zijn. Meestal heb ik een paar minuten echt voor mezelf in de ochtend, ligt eraan of dat ze goed drinkt of dat ik nog moet kolven.
Ik heb een wisselend rooster maar als ik om 8.30 moet beginnen ga ik om 7.30 thuis weg. Ik sta dan om 6 uur op. Ik hou niet van haasten dus dan kan ik op het gemakje douchen, aankleden, eten en opmaken en mijn haar doen. Mocht Luuk naar het kdv gaan maakt manlief zijn ontbijtje en ik kleed Luuk aan. Komen de ouders of schoonouders dan blijft Luuk lekker liggen tot hij wakker wordt en doen hun zijn verzorging verder.
Ik moet om 9uur altijd beginnen, maar wil altijd ruim van tevoren op m'n werk zijn zo rond kwart voor 9. Ik sta om kwart voor 7 op en douche mezelf,kleed me aan en doe mijn make up. Ondertussen maakt manlief het ontbijt klaar en de broodtrommels en doucht hij zit ook. Rond kwart over 7 maken we de kinderen wakker, de oudste red zichzelf dus wij doen Nana. Als de kinderen zijn aangelkeed rond half 8 gaan we met z'n allen ontbijten we gaan vervolgens rond 8uur de deur uit. De 1 brengt de oudste naar school en de ander de jongste naar het kdv dat wisselt elke dag. Wij doen het in de ochtend dus echt samen.
Heel verschillen dus, hihi. Wat lief van de opa's en oma's die de kleinkinderen thuis op komen halen! Ik heb fantastische schoonouders die alles voor onze jongens doen, maar die luxe zit daar dan weer net niet bij inbegrepen. Of wie weet, als ik heel voorzichtig een balletje opgooi (als ik zo brutaal durf te zijn), mijn schoonpapa is net met pensioen, dus die heeft nu wel meer tijd dan toen ik alleen Joey (de oudste) nog maar had... Anders moet ik toch echt wel om 06.00u opstaan om mezelf te verzorgen, om 06.20u Joey wakker maken en 'klaarstomen', dan nog ergens een bv voor onze kleinste tussendoor proppen () en dan om 07.20 de deur uit, om om 07.30 bij schoonouders te zijn en om 07.40 op de fiets naar het werk te gaan. Dan kom ik om 08.00 aan op mijn werk en kan ik (zonder voorbereidingstijd, wat in mijn werk toch wel ideaal zou zijn) meteen aan de bak... Ach, het zal de eerste weken wat geregel (en wellicht een beetje gestress) opleveren, maar komt vast goed
Ik pak de tas van mijn zoontje altijd de avond van te voren in, en leg onze kleren alvast klaar. Ik sta om 06.30 op, en zorg dat ik dan eerst zelf helemaal klaar ben. Om 7.15 haal ik mijn zoontje uit bed, doe hem in bad (dat bad kan je ook overslaan, dan gaat het natuurlijk sneller allemaal) en geef hem een papfles. Voor deze dingen heb ik aan drie kwartier meer dan genoeg tijd. Meestal zijn we al eerder klaar. Om 08.00 gaan we de deur uit. Om 8.15 rijd ik weg bij het kdv, en dan ben ik tussen 08.45 en 09.00 op mijn werk.
Ik heb nog geen kindje, maar 'k hou er wel van om 's morgens alles rustig aan te doen en even lekker te douchen. 'k Sta meestal 1,5 uur van tevoren op voor dat ik weg moet. Dat wisselt bij mij altijd. Mijn man gaat s morgens om 6.10u weg, dus de zorg voor de kleine zal 's morgens ook voor mij zijn. Hoewel.. ik heb een geweldige oppas gevonden die hier 's morgens heen komt, dus de kleine kan gewoon blijven liggen.
Mijn man en ik werken bij dezelfde werkgever die heel flexibel is (gemeente). Ik werk op dinsdag, donderdag en vrijdag. Hij werkt van maandag tot en met donderdag. Als ik naar mijn werk ga, sta ik 6.15 uur op. Om half 8 moet ik op mijn werk zijn en ga met het OV. Mijn man verzorgt de kinderen. Daarna gaat hij naar werk. Dus ik hoef 's ochtends niemand te verzorgen, dat scheelt alweer.
Hoi Ik sta dan 5.30 uur op (ja echt!) en dan kan ik even lekker rustig douchen aankleden en opmaken. Om 6.00 uur wordt de oudste meestal al wakker (ze is bijna 3) en die was ik met een washandje (douchen of in bad doen we s'avonds) kleed ik dan aan en doe d'r haar en geef d'r haar ontbijtje. De jongste (10 mnd) wordt dan door mijn man aangekleed en krijgt een flesje. (meestal geef ik het flesje en zorg ik ook dat haar haartjes leuk zitten enzo - mannen he...). Dan gaat mijn man rond 7.00 uur de deur uit en ik ga met de 2 kleintjes rond 7.20 uur de deur uit. Om 7.35 ben ik bij de kinderdagopvang. Rond 7.50/7.55 uur ben ik daar weer weg en dan kom ik tussen 8.15 en 8.30 uur op mijn werk aan. Moet er wel bij zeggen dat ik dit niet elke dag hoef te doen!!! Mijn man heeft een heel soepel rooster en zorgt zo'n 3 tot 4 dagen per week voor de kinderen. Beetje omgekeerde wereld bij ons dus - ik werk meer buitenshuis dan hij.
Op dinsdag als Ruben naar de opvang gaat sta ik om kwart voor 7 op. En dan moet ik om kwart voor 8 echt de deur uit. Op vrijdag als mijn moeder hem op komt halen gaat mijn wekker om half 8, dan mag zij Ruben lekker wassen en aankleden. Vaak heeft ie dan al wel een boterham op.
ik moet om 8 uur op het werk zijn, dat is 3 kwartier rijden, ik sta om 6 uur op, verzorg mezelf, maak om half 7 mijn dochtertje wakker, verzorg haar, eten doe ik terwijl zij de fles krijgt, 7 uur zitten we in de auto, 7.45 ben ik bij het kdv (zit in hetzelfde gebouw als mijn werk ideaal) en 7.55 uur ben ik op mijn werk, 8 uur heb ik de pc opgestart en telefoon aan, hijg hijg, hihi!!
Als ik moet werken zet ik de wekker om 06.15u, dan ga ik om 06.30u douchen, aankleden, opmaken, haren kammen. En dan ga ik rond 07.30u weg. Hoef mijn dochter niet naar een oppas te brengen, oma komt haar hier ophalen.