Ik vraag me al heeeeeeeeeeeel lang iets af. Als je je eisprong voelt, wanneer moet je dan klussen of geklust hebben? Betekent het als je je ei voelt, dat het dan al gesprongen is of dat het gewoon nog ah groeien is en je het daarom voelt?
Als je je eisprong voelt zegt het woord het zelf al hij springt Dat betekent dat je voor die tijd en tijdens moet klussen, daarna mag natuurlijk ook . Maar dat is het moment ervoor en tijdens.
Maar ik voel het meestal wel urenlang zeg maar. Zaterdagavond laat klussen en woensdagochtend vroeg ei voelen...............dat is waarschijnlijk te lang zeker??
Kan allebei.. Zaadjes leven zo'n 3 dagen, dus je kunt 3 dagen daarvoor al klussen (al is de kans hoger als je dichterbij zit). En een eitje leeft zo'n 12-24 uur. Dus je kunt 3 dagen voor, tot 1 dag na de sprong.. maar ook mensen die eerder of later nog zwanger worden..
Nou ja, vanavond zal wel te laat worden haha, ben nu niet in staat om te klussen nu, en vroeg me dus af of afgelopen zaterdagavond nog een mogelijkheid zou zijn geweest............... Stom, ben gestopt met alle behandelingen en toch hoop ik nog een beetje, moeilijk af te sluiten, maar baal nu dat er gisteren of eergisteren niets is gebeurd, had ei niet zo vroeg verwacht. Nu zit er 3,5 dag tussen en dat lijkt me een beetje veel...........
Ik voel de eisprong vooraf, want 2 dagen later springt mijn eitje echt Het beste is rondom je eisprong om de dag te klussen, dan kun je je eitje niet missen Als je eitje werkelijk springt, ben je nog zeker 12 uur vruchtbaar (sommige beweren zelfs 24 uur). Je merkt het ook aan je afscheiding als je eitje gesprongen is. Voor ei in je vruchtbare dagen is dit waterig doorzichtig of rekbaar eiwitachtig en als je eitje gesprongen is veranderd het in cremig of geen afscheiding
Ik heb vaak een paar dagen flinke steken in mijn buik. Aan de hand van ovulatietesten ben ik erachter gekomen dat mijn eitje springt als de pijn over is. Bij mij is de pijn dus puur van het groeien van het eitje.
Als dat zo is, dan is vanavond dus nog op tijd, want ik voel 'm nog steeds heel duidelijk, al urenlang
Toch heb ik mijn twijfels hoor, want als ei 12-24 nog blijft leven, voordat het 'zaad' dan daar is waar het moet zijn, duurt ook wel aantal uur lijkt me............nou ja, we will see
Zijn er nog meer mensen die ovulatietesten gebruiken en daarom precies weten wanneer de eisprong is, ivm het uren lang voelen van het 'ei'. Dus ah begin van het stekend voelen of juist erna.
De praktijk hier: 2 keer na de eisprong geklust. De eerste keer was het woensdag avondeten pijn, donderdagavond laat geklust, en wel zwanger.. De week daarvoor verder niet geklust, dus het moet wel door die actie komen.. De tweede keer ook 4 dagen ervoor geklust, maar geef die 18 uur erna toch meer kans dan..
ik heb sinds maandag behoorlijk buikpijn. gisteren had ik een positieve test dus geklust. vandaag ook nog buikpijn en weer een enorme knaller op de test. mijn ervaring tot nu toe is dat ik 3 dagen positieve testen heb en behoorlijk buikpijn. uiteindelijk weet ik pas achteraf wanneer hij precies is gesprongen adhv temperaturen en zere tepels.