mijn dochtertjes (1 en 2) kunnen kunnen allebei moeilijk ademhalen als ik met de douchekop op fontanel kom. douchen is altijd een feest behalve wanneer we shampoo moeten zetten en hoofdje spoelen ik zie ze echt happen naar adem dus moet ik het stap voor stap uitspoelen. terwijl de fontanel niet echt zacht meer aanvoelt, wie herkent dit en is dit normaal. ik bedoel als de fontanel nog niet dicht is begrijp ik dat maat bij hun is er niet echt veel van te voelen meer.
Ik heb nog nooit gehoord dat de fontanel daar iets mee te maken heeft? Dl reageert hier ook zo, maar dat is een reflex. Als ze onder water komen of water over hun hoofd houden ze automatisch hun adem in en gaan ze idd beetje spartelen en bewegen om tussendoor adem te kunnen halen.
Ik snap ook niet wat dat met de fontanel te maken heeft eigenlijk?? Onze dochter doet dat ook wanneer ze water over haar hoofdje krijgt. Is gewoon een reflex volkomen normaal en niks geks.
oké ik vond het al raar aangezien mijn oudere dochter al 2 is maar fijn jullie reacties bedankt dames !