Hallo, Mijn vriend en ik willen graag voor een kindje gaan, we hebben alles op een rijtje gezet en het is financhieel haalbaar. Ik heb sinds 2,5 jaar een paard die ik graag wil houden. Nu ben ik opzoek naar vrouwen die een paard en een kindje combineren. Hoe doen jullie dat met evt oppas? Financhieel? Groetjes Kruiwagen.
Hier een paard en shet. Beide op een andere stal. Paard volpension, shet moet elke dag door mij uit gemest worden. Ik reed mijn paard 4x in de week. Meer niet. Ik heb ook nog een baan dus kleine zit dan al op kdv of bij oma. In het begin kon ze natuurlijk mee. Zat of lag ze lekker in de wandelwagrn. Maar goed, dat kan niet altijd qua weer en ze vinden het niet altijd grappig. Dochtertje gaat wel nog men naar de shet. Daar kan ze "helpen" en rondlopen op de boerderij. Ik ga haar dus niet naar de oppas brengen om paard te kunnen rijden. Kind gaat voor. Qua tijd is het dus soms lastig. Maar gelukkig een paard wat niet elke dag gereden mag en hoef te worden. Loopt hele dsg buiten dus vermaakt zich wel. Qua tijd tekort en evt kosten kan je een bijrijder nemen die een paar dagen over neemt en een deel van kosten betaald. Moet je maar net een geschikt iemand vinden EN willen. Ik wil dit absoluut niet. En verder financieel? Sowieso zorgen dat je een goedgevulde spaarrekening hebt voor evt dierenartskosten. Want die kunnen echt flink oplopen. Hier 1,5 week dierenarts met kleine operatie en 2400 euro armer. Mijn paard staat ook niet op ijzers. Hoeven houd ik zelf bij met vijl en smid komt af en toe om te bekappen.
Ik ben moeder van een dochter van net een jaar en pril zwanger vah de tweede. Twee paarden. Prima te combineren maar het is even plannen. Rij nu geen wedstrijden meer maar rij wel dagelijks. Heb ze sinds de geboorte van mijn dochter niet meer op een luxe stal staan een dorp verder maar bij kennissen om de hoek. Scheelt een boel onderweg zijn en benzine dus geld. Geen clublessen e.d scheelt ook al een boel geld. Het is een dure hobby maar je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb de luxe dat mijn moeder of meegaat naar de paarden of oppast. Maar bij de paarden vermaakt de kleine zich ook prima. Box, speelgoed daar neergezet dus ze heeft de grootste pret. Nu moet ik eerlijk bekennen een extreem makkelijk kind te hebben, dus dat zal het al makkelijker maken.
Mijn beste vriendin heeft een eigen paard en sinds paar maanden heeft ze een kleine. Zij heeft een bijrijder gevonden en ze rijdt nu zelf 3 a 4 keer in de week. Als ze gaat rijden is haar man thuis bij de kleine. Financieel vind ik sowieso dat je ruimte genoeg moet hebben anders moet je nooit aan een paard beginnen. Maar als financien ook een probleem zijn kan een bijrijder ook daarvoor een uitkomst zijn.
Helaas ben ik nog niet/niet meer zwanger, maar heb wel 2 paarden. Eén van 20jr en één van 2,5 jr. Ik rijd 4-5x per week en rij ik nog steeds af en toe wedstrijd. Daarnaast sport mijn vriend ook regelmatig. Mijn vriend en ik hebben het er uitgebreid over gehad hoe dit 'op te lossen' als we kinderen hebben. We zullen beide in moeten leveren wat sportdagen betreft en als de een sport zal de ander moeten oppassen. Wij hebben nl niet de luxe van moeders/oppas in de buurt... Je moet echter wel oppassen dat je niet naast elkaar gaat leven. Dus hebben we 2 dagen in de week waarop we 's avonds samen met de kids thuis zullen zijn. Wat financiën betreft daar moet je inderdaad goed opletten. Het is een dure hobby en helaas wil de dierenarts graag langskomen om je wat armer te maken... Voor je aan kinderen begint dus zorgen voor een goede buffer!
Ik heb 6 paarden waarvan 3 onder het zadel, deze worden allemaal zo'n 4 a 5 keer per week gereden ook op ch. Ik heb nog een baan en een dochter. De paarden staan bij mijn ouders, deze passen ook op als ik aan het werk ben. Wanneer ik de kleine op haal rij ik er alvast 1 soms 2 daarnaast rijd mijn zusje hobby matig op zaterdag zondag en maandag het is net welke ze pakt en of ze 1 of 2 rijd. Deze kunnen dan door de week weer 1 a 2 keer blijven staan. Mijn man is s 'avonds thuis en als ons kleine dan op bed ligt kan het zo zijn dat ik nog 1 ga rijden. Financieel geen probleem, ik verkoop er nog wel eens één en mijn man kan in principe alle vast lasten dragen, ik verdien de rest erbij.
Oh Rara, wat heerlijk! Ik heb geen eigen paard. Ook geen financiële draagkracht ervoor. Maar wat zou ik dat graag willen zeg!
Hier ook een eigen paard en een kleintje van 3 maanden. Mijn paard staat op volpension en ik reed haar elke dag. Ik rij haar nu 2-3 keer in de week. Ik ben wel gestopt met wedstrijden. Verder heb ik een bijrijdster die 2x per week rijdt. Als ik ga rijden past m'n vriend of moeder op de kleine. Ik vind het wel een hoop gedoe en plannen ( ik geef bv dus moet dan kolven) maar ik vind het wel heerlijk om weer lekker te kunnen rijden.
Hier de andere kant; ik heb mijn paard verkocht toen ons zoontje een half jaar was. Ik kon me er niet toe zetten om regelmatig te gaan en vond dan de kosten te hoog (zeker als je er 'niet zoveel zin meer in hebt'). (Nou ben ik ook niet iemand die bijrijders prettig handig vind...) Nou was het wel een raspaard van een ras waar er niet superveel van zijn, heel braaf en netjes gereden en dus ook in deze tijd niet zo moeilijk te verkopen. Aangezien in al enige tijd twijfelde over mijn paard (ze had mij iets te weinig looplust, ik reed endurance) en echt een super goed gevoel bij het nieuwe baasje heb, heb ik geen spijt gehad. Ze is naar een gezin in het buitenland verkocht en heeft het daar echt supergoed.
Ik heb een kleine van 13 maanden en 4 paarden! Toen ik zwanger was had ik ook een drachtige merrie die een kleine maand voor mijn bevalling een veulen kreeg. Mijn paarden staan op een stal waar alles voor ons gedaan word, ze gaan elke dag (zomer en winter) ovérdag het land op en snachts op stal, worden binnen/ buiten gezet en elke dag uitgemest, dus dat scheeld wel. Wel heb ik er een bijrijdster nu bij omdat mijn vriend sinds de kleine er is eigenlijk niet meer rijdt, normaal gingen we altijd samen naar stal en dat gaat nu niet meer. Moet wel zeggen dat sinds de kleine er is ik wel iets minder actief ben, voorheen reedt ik wedstrijden en trainde veel, nu rijdt ik echt voor m'n plezier en de wedstrijden interesseren me echt niet meer. En ook heb ik dagen dat ik lekker poets en gewoon verder niks doe, ook dat is soms heerlijk! Tja en 4 is soms wel wat veel maar zou toch niet zonder paarden willen hoor!
Ik geef ook bv maar hier komt ze om de 3 a 4 uur. Ik hoef dus neit te kolven om te gaan rijden. Wel zorg ik dat ik bv heb gegeven voor het rijden, niet fijn om als lolo op het paard te zitten...