Ik heb zojuist mijn mams verteld dat ze oma werd. Toen gingen we rekenen en nu weet ik t niet. Ik had op 1 okt. Eisprong en ik denk dat t toen ook gelijk raak was, dus zou ik theoretisch 1 juli uitgerekend zijn. Maar mijn mams zei, dat er gerekend word vanaf eerste dag van laatste menstruatie, dat was 17 sept.....nu weet ik t dus niet..... Iemand hier heeft er vast ervaring mee... (Ik heb zelfs ergens geleze dat t in eerste weken geen zwangerschap heet...maar hoe dan wel ) ??
Hoi Piri piri, ten eerste GEFELICITEERD Je rekent inderdaad vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. In jouw geval zal je uitgerekend zijn op 23 juni 2012. Kijk hier maar Wanneer ben ik uitgerekend? Calculator aangeboden door Bellyfashion - Positiekleding
Heb t net laten uitrekenen, mijn banner aangepast, maar t klopt denk ik niethttp://www.ikbenzwanger.com/uitgerekende_datum.php... Hier zeggen ze dat ik 5 weken ben, terwijl in de banner 4.....uh....
@ Peri peri - ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Als ik uitga van mijn eisprong ben ik later uitgerekend dan als ik van mijn menstruatie uitga (4 dagen). Maar de vk, dokter en mvm gingen alledrie uit van mijn laatste menstruatiedatum Dus ik denk dat je dat voorlopig nog even mag aanhouden. Ik hou voor mezelf voor de echo nog een slag om de arm dat ik wat dagen teruggezet kan worden. Maar ga voor nu uit van de bannerdatum (berekend adhv menstruatie)
Ik heb vanochtend ook positief getest!!!!! Wat betreft de uitrekendatum, ze gaan inderdaad uit van de 1e dag van je laatste menstruatie!
Ze gaan zeker uit van je eerste dag van je laatste menstruatie, MAAR je eisprong nemen ze zeker mee!! Stel dat jij je eisprong op dag 20 had, dan ben je op een andere dag uitgerekend dan dat je ei op bijvoorbeeld dag 25 was...
Eerste dag van je laatste menstruatie: 17 september 2011 Een beetje vruchtbaar: 28 september 2011 Vruchtbaar: 29 september 2011 Erg vruchtbaar: 30 september 2011 Eisprong: 1 oktober 2011 Innesteldag: 6 oktober 2011 Vanaf hier kun je testen: 15 oktober 2011 Vermoedelijke bevallingsdatum: 23 juni 2012
Kan het niet zijn dat ze zeggen dat je "in je vijfde week" zit??? Daarin zit nl verschil.... Wanneer je vier weken en 1 dag zwanger bent, dan zit je "in" je vijfde week nl.
Nou bij mij niet hoor. Ik wist adhv ovutesten dat ik mn eisprong heb gehad en dat ik daarmee op 2-5-11 zou zijn uitgerekend. Maar de FA hield toch echt mijn eerste dag laatste menstruatie aan... met als uitrekendatum 28-4-11. UIteindelijk ben ik ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes en werd onze dochter op 3-5 geboren.... met heeeeeeel veeeeeeel huidsmeer. Dus ik denk dat ik echt niet verkeerd heb gezeten met die datum van 2-5
doen ze vaak ja...maar de meesten houden wel aan wat je eisprong was hoor heb ik al 2x meegemaakt en toen ik de vk belde vroeg ze er ook deze keer weer naar....de gyn bij de 2e trouwens ook....
Gefeliciteerd! Bij mij gingen ze eerst uit van de eerste dag van de menstruatie. Maar met de termijnecho werd het vooruit gezet. En die datum klopte weer precies met de datum dat ik mijn eisprong gevoeld heb. Geniet van je zwangerschap!
Bij mij telde ze punctie datum= fictieve eisprong als 2 weken zwanger, en vanaf daar telde ze verder. Maar dan moet je wel precies je eisprong weten, en niet denken dat je m misschien wel eens gevoeld kan hebben.....