Hoe voelt een harde buik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mama092013, Jun 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hallo dames, sorry voor mijn (misschien) domme vraag.. Maar hoe voelt een harde buik?
    Ik heb al een paar keer een gespannen buik gehad, met name als ik een stuk had gelopen ofzo.. In ieder geval wel na inspanning.
    Ik omschrijf het alsof ik veeeel te veel heb gegeten, zo'n opgeblazen gevoel. Mijn buik voelde dan ook echt gespannen. Is dat een harde buik, of iets anders?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik vond het een beetje voelen alsof er over mijn hele buik een strak elastiek zat :p

3. knap

knap Niet meer actief

Ja dat is een harde buik wat jij zegt.

Voelde bij mij altijd als of mijn buik een ballon werd deed geen pijn. Vaak als een van de kinderen draaide of wat dan ook wist ik dat er ook een harde buik aan zat te komen. Was geen onprettig gevoel. Weeen voelen anders aan.

4. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Ja dat gevoel had ik ook.. Zo'n opgeblazen gevoel.. Ik omschrijf het maar als of ik te veel had gegeten zeg maar haha.. Als ik dan daarna rustig ging zitten of liggen trok het na een tijdje weg.. Deden inderdaad geen pijn.

5. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Bij mij voelt een harde buik alsof je buik ineens vacuüm getrokken wordt. Als een golf trekt het door je buik en deze is dan even heel hard. Ik omschrijf het absoluut niet als een vol gevoel (teveel gegeten). Dit is een gespannen buik, dan voelt het alsof je er elk moment uit kan knallen en dat voelt erg oncomfortabel. Dit houdt ook veel langer aan dan een harde buik

6. MeLili

MeLili Lid

Nov 24, 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd voor mijn gevoel is t ook alsof je buik vacuum wordt gezogen haha, soms voel je zelfs waar de baby zich op dat moment bevindt. Dan (bij mij) kan je namelijk de vormen van de baby zien en voelen.

7. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    En zo'n gespannen buik dan... Kan dat dan wel kwaad? Of is dat gewoon alleen vervelend zeg maar..?
    Ik voel niet zo'n vacuüm gezogen gevoel namelijk..

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Harde buiken zijn ook niet gevaarlijk tenzij ze regelmatig komen of pijn gaan doen.

Een gespannen buik zal dan ook geen kwaad kunnen.

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Hier ook een vacuüm gevoel, alsof je buik ineens versteend :D moeilijk te omschrijven ;)

Ik vind het een naar gevoel, maar zeker niet pijnlijk. Baarmoeder trekt dan echt samen, en trekt ook naar beneden, voelt kei hard...

Die gespannen buik die wordt genoemd, herken ik wel, na een drukke dag, of als ik echt te veel gegeten heb. Dan zit mn buik me ook echt in de weg, alsof ie 10 cm hoger zit dan de rest van de dag. ;)

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik voel het ook zoals jij het voelt, alsof je buik hard wordt net alsof je veel te veel gegeten hebt. Het houdt lang aan, niet enkele seconden zoals sommigen voelen. Bij mij kon dat gerust wat langer zijn. En het doet geen pijn, is alleen wat ongemakkelijk vooral op het einde.

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat jij omschrijft noem ik een gespannen buik. Wel een teken van vermoeidheid dus wel iets om gehoor aan te geven.

Een harde buik twijfel je niet over. Bij mij zit er dan echt een voetbal. Keihard. Niet echt pijnlijk wel naar. Ik zie dan echt mn baarmoeder zitten.

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook gevoel dat er een voetbal(of basketbal!:D)in mijn buik zit. Vooral na te veel inspanning. Ook weleens snachts als ik heel nodig moet plassen en daardoor mijn spieren heb aangespannen om het op te houden.
    Heb het gelukkig niet zo heel erg vaak, maar als ik het heb is het echt een teken om even gas terug te nemen.

Share This Page