zieke kindjes op de creche...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cook, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    heb eigenlijk een vraagje.. wat zijn de regels bij jullie op de creche omtrent zieke kindjes...

hier is het geen koorts hebben of zware diarree..en bij sommige kinderziekten moeten ze thuis blijven..

ik vind dat persoonlijk niet genoeg...
    van de week was er een jongetje op de creche zwaar verkouden wat natuurlijk normaal is op een creche maar het kind had een oorontsteking en een keelontsteking..

nou vind ik een oorontsteking niet zo erg maar keel ontsteking is een ander verhaal...die kleintjes pakken elkaars speen af en doen deze in hun mond drinken uit elkaars bekers.. dus besmetten elkaar zo..

mijn kleine meisje is afgelopen week met spoed opgenomen met een virale longinfectie de dag nadat ze van de creche kwam..
    nu ben ik dus echt bang dat ze deze heeft opgelopen op de creche. want toen ik haar ophaalde liep dat jongetje met keelontsteking met haar knuffel terwijl zij deze in haar mond doet..

ik weet het natuurlijk niet zeker maar de ka zei ook dat de kans groot is dat ze het op de creche heeft opgelopen..
    het was echt ff schrikken ze werd afgevoerd met ambulance omdat ze geen lucht meer kreeg en koorts had.. er zijn toen longfotos gemaakt en ze kwam aan de zuurstof.. ze heeft nu een antibiothica kuur van twee weken en een puffer voor het geval ze weer benauwd word.gelukkig mocht ze na twee dagen naar huis maar ben nu wel bang om haar morgen weer naar de creche te brengen..
    ik weet ben nu beetje overbezorgd maar was me dan ook echt wezenloos geschrokken...
    ja morgen kan ik haar nog wel thuis houden .heb werk bespreking dan neem ik haar gewoon mee maar dinsdag moet ze echt gewoon weer naar de creche...:(
    ik kan helaas geen vrij meer nemen..balen...

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Poeh dat lijkt me geen fijn idee!

Is bij mij overigens ook de hoofdreden dat ik mijn zoontje niet naar de creche stuur... Heb dus geen idee wat regels zijn, maar een keelontsteking lijkt mij vrij besmettelijk bij die kleintjes....

Kun je niks anders regelen voor dinsdag? Ik zou er geen prettig gevoel bij hebben mijn kind achter te laten.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoewel ik je best wel snap, is het misschien wel handig om te weten hoe een keelontsteking ontstaat. Deze ontstaat namelijk bijna in alle gevallen voor het verkoudheidsvirus. Of een kind nou een snottebel heeft of een keelontsteking maakt dus geen bal uit. De kans dat je iemand aansteekt is trouwens veel groter, door hoesten, snot, vieze handen etc.

Wil je niet dat je kind in aanraking komt met verkouden mensen, dan zal je haar thuis moeten houden en hopen dat je het zelf nergens oppikt (Wat bijna onmogelijk is)

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Tja, niet leuk voor jou (zelf behoorlijk freaky lijkt mij met ambulance ed). Blij dat ze nu terug is.

Maar dat is t leven, nr 3 kreeg RSV op 8 weken. Tja waarschijnlijk opgepikt van nr1 die op dat moment lag te hoesten voor dood.
    Alle3 windpokken gehad, nr 2 heeft ze van de creche overgekregen. Is nl al besmettelijk voor je de blaasjes ziet.
    En als een dokter mij vraagt of ze mss ziek zijn ,zeg ik van 1 sept tem 30 juni (schooljaar in belgie) constant een snotneus.

Neen, echt ik heb nog nooit eens niet in de snottebellen gezeten, altijd loopt er hier zo'n "slijmerd"rond.

Is gewoon normaal, kwam het niet van dat jongetje, dan mss van jou of van de dame in de AH of de mijnheer die al proestend op de tram zat.

Maar crecheregels: hoger dan 38,6 graden moeten ze naar huis, eronder mogen ze blijvn/komen.
    En als dokter zegt dat ze niet mogen gaan, dan moeten ze ook thuisblijven.

5. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Bij ons is de regel thuishouden bij meer dan 38 graden. De meeste kinderziekten zijn verder geen probleem, zolang dus geen koorts aanwezig is. Ook dient ons kdv geen paracetamol toe, dus door de koorts regel worden kinderen met keelontsteking vaak thuisgehouden. Die van mij had bij keelontsteking iig flinke koorts.

Ik ben bang dat het erbij hoort. Lijkt me wel ontzettend schrikken wat je hebt meegemaakt met je dochtertje!

Deel Deze Pagina