Vandaag zijn mijn vriend en ik weer een jaar langer bij elkaar. We zouden eerst uiteten, maar hebben toch besloten om lekker thuis te eten als de kindjes slapen. Alleen was hij dat laatste idee vanmorgen alweer vergeten en zei dat de kleine toch gewoon mee kon eten... Ik werd zo boos, kan er gewoon niet tegen dat hij nooit eens wat leuks bedenkt. Ik weet dat we het allebei druk hebben enzo, maar je kan je vrouw toch ook weleens verwennen op zo'n dag? Ik krijg nooit een cadeautje of complimentje voor wat ik allemaal met de kinderen doe en dat doet me best pijn. Ik weet wel dat hij het wel heel goed vindt wat ik allemaal doe, maar het komt er nooit uit. Bah, heb al helemaal geen zin meer in vandaag!!!!
ik denk dat heel veel vrouwen dat euvel wel hebben.. ontzettend irritant inderdaad. Hier is het vaak zo dat hij met ideeen komt waar ik me dan helemaal op ga verheugen en uiteindelijk gaat het helemaal niet door.
Ja hij zal het ook wel echt vergeten zijn, maar dat snap ik dus niet! Ik ben de hele tijd al aan het bedenken wat voor romantisch eten we kunnen gaan maken en een lekker toetje. En hij doet helemaal niks!!!!
Wel een beetje herkenbaar, ik heb ook een man die me eigenlijk nooit complimentjes geeft. Hooguit een keer dat ik lekker gekookt heb. Maar eigenlijk maak ik me er niet meer zo druk om. Zo is hij nu eenmaal en het zal waarschijnlijk wel nooit veranderen. Hij laat altijd aan zijn houding wel merken dat hij me waardeert en respect voor me heeft. Al is het dan niet met woorden. Maar over dat eten: kan er niet iemand oppassen? Zodat jullie lekker een avondje weg kunnen, uit eten en desnoods nog naar de film of iets dergelijks? Dan heb je lekker even de tijd voor elkaar. Hopelijk hebben jullie toch nog een leuke dag vandaag.
Nou we wilden ook uiteten, maar ik ga de weken al erg veel uiteten en had bedacht dat gewoon samen thuis ook leuk is. Maar was nu liever uiteten gegaan. Moest hem er trouwens ook steeds aan herinneren dat hij oppas zou regelen, want mijn ouders kunnen niet. Dat vergeet hij dan ook steeds. Ik snap mannen gewoon niet!!!!
Tja, hier een man die niet eens weet wanneer we zoveel jaar samen zijn. De dag erna ben ik jarig en ook dat weet hij niet (precies). Ik krijg verder geen complimentjes over wat ik met de kids doe.. Maaruhm.... het is mijn taak om dat allemaal te doen. Ik ben thuis, dus ik doe dat. Lijkt mij alleen maar vanzelfsprekend. En complimentjes en degerlijke zijn dan ook helemaal niet nodig toch? Als je aan het werk bent moet je baas dan ook constant complimentjes geven als je het goed doet? Nee toch, je doet wat er van je verwacht wordt. Ik vind dat dit een punt is waar veeeeeeel vrouwen naar MIJN mening echt te snel zeuren..
Nou ik vind een baan wel wat anders als kinderen opvoeden enzo. Maar goed, das een ander verhaal... Wat ik bedoel is dat zijn waardering er gewoon nooit uitkomt en op een dag als dit heeft hij daar juist mooi de kans voor. Zelf ben ik wel zo naar hem toe!
Ik kan er soms ook best wel nukkig om worden dat mijn vriend niet aan complimentjes doet enzo.. Maar dan denk ik ook van mezelf zeur niet en geef ik mezelf een denkerwaardige schop onder mijn kont. Dus ja ben het eigenlijk ook wel met je eens.
ach ja mannen... hier zijn we bijna 7 jaar samen hecht er niet zoveel waarde meer aan vind het eigenlijk een beetje weg gegooit geld allemaal.. het eerste jaar kreeg ik rozen het 2de jaar hebben we ringen gekocht en toen vond ik het wel goed... wel vervelend dat je je zo naar voeld op toch wel zo'n leuke dag ruzie is toch wel het laatste wat je wilt op zo'n dag wel gefeliciteerd!
Nou het ligt er maar net aan vind ik.. Ik vind dat je best wat waardering kunt krijgen. Ik heb 2 kinderen op de wereld gezet waar ik 24 uur per dag voor zorg, 365 dagen in het jaar. Hij gaat zelf wekelijks wat leuk doen met zijn vrienden omdat hij zo hard werkt, en ik 'zit maar thuis' dus blijkbaar doe ik niks? Wil ook weleens weer een keer op vakantie, een keer uit eten of een avondje weg of een cadeautje als blijk van waardering.
Ja zo bedoel ik het eigenlijk ook een beetje. Tuurlijk zou iedereen het leuk vinden complimentjes enzo te krijgen. Maar als je een man hebt die daar minder waarde aan hecht dan jezelf., kan je wel boos worden maar het heeft toch geen zin. Dan moet je gewoon even bij jezelf zeggen, stel je niet aan.. zo is hij nou eenmaal. Accepteren zeg maar. Vind het zelf echt een onozel iets om ruzie over te maken. Zelfs na de ruzie, zal het volgend jaar dan anders zijn? Nee denk het niet. Tja, ik zie dan het nut er niet van in begrijp je. Dan accepteer ik het liever en heb je nog een leuke dag.
Natuurlijk hoor je waardering te krijgen. En zeker niet opmerkingen ofzo dat jij 'alleen maar thuis zit' ofzo. Maar wat ik bedoel, moet je die waardering echt krijgen in de vorm van kado's of complimentjes? Want bij veel mannen zou het zo zijn dat de waardering geuit wordt door middel van *acceptatie*. 'vrolijk thuis komen in een huis dat aan de kant is' 'niks te zeuren hebben'. Gewoon blij zijn met wat de ander doet zeg maar. Acceptatie is niet het goede woord maar kom er even niet op. Gewoon blij zijn om wat de ander doet zonder kado's of complimentjes zeg maar.
Zo denk ik er ook precies over!,, Als je het niet veranderen kan waarom dan ruzie maken?? Dat is energies verspillen,, is net zoiets als glas lijmen,, het zal altijd een zwak punt blijven, En dan gaat hij complimentjes geven,, het komt niet uit het hart want jij hebt het moeten voor kauwen, Dan denk ik,, nee laat maar hoor.
Ja dat klopt.. En dat moeten ze dan ook maar niet zo snel doen vind ik als ze het niet snel laten weten als je het goed doet moeten ze ook niet snel zeuren hahaha. Maar ja, mannen....
en als je én een baan hebt én het huishouden e.d. moet doen, mag je dan wel zeuren?! Maar ik begrijp je wel hoor, maar goed... als je het dan echt wil "vieren" had ik inderdaad of de kindjes uit logeren en dan uit eten, of lekker thuis samen zijn...
Mijn vriend en ik zijn vandaag 12 jr samen. We gaan niet uiteten en ik denk ook niet dat ik een kado krijg. Stiekem hoop ik op bloemen maar.. ach ik ken hem goed genoeg om te weten dat ook dat er waarschijnlijk niet in zit. Toen we een jaar samen waren hebben we ringen gekocht en zijn uit eten geweest. Het jaar daarop verwachtte ik een zelfde soort romantische avond. Ik in de mooie lingerie, uitgebreid gekookt, mooi kado gekocht.. Weet je wat ik kreeg? Een elektrische tandenborstel! Jaaa want zo was zijn verklaring, dat had ik al een paar keer genoemd dat ik die graag wilde hebben. En hij was zo trots als een pauw dat hij dat onthouden had. Dus voor hem was het een wereld kado want hij had iets gekocht wat ik heeel graag wilde hebben. Ik was op zijn zachtst gezegd lichtelijk teleurgesteld. Maar goed mannen hebben gewoon een andere denkwijze.. laten we het daar maar op houden. @TS ik wens je ondanks onze 'geweldige' mannen, een hele fijne dag!!