Is dit nou migraine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik was lekker aan het schoonmaken toen ik dus plotseling aan 1 oog gedeeltelijk niks meer zag. Daarna was het een soort van kabel die flikkerde
    Alleen als ik naar beneden keek was het gewoon weg. Ik zag mijn hand niet meer.
    Angsthaas dat ik ben was ik natuurlijk helemaal over mijn toeren, dus kreeg er een fijne paniekaanval bovenop.
    Nu heb ik een beetje een wattenhoofd en suf. Is dit nou migraine? Heb geluk twee aspiranes genomen. Voor de hoofdpijn.
    Ik schrok me in ieder geval kapot wist niet wat me overkwam bah

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik geloof het wel. Zelf heb ik het nooit gehad, maar m'n broer heeft het soms. Als hij het echt heel erg heeft, dan is hij ook even een soort van verlamd aan een kant... De eerst was hij doodsbang ook.

3. Partyrocker

Ja ik schrok me ook kapot en zo'n paniekaanval maakt het alleen maar erger, had ook minder gevoel in mijn hand ineens.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb migraine en wel eens uitval verschijnselen, helaas gaat het bij mij niet over met twee aspirines... Ik weet niet of dit migraine is?! Je hebt veel verschillende soorten aanvallen. Ik kan je alleen vertellen dat het bij mij niet zo werkt, de hoofdpijn is bij vreselijk en zo erg dat ik ook niet meer op een computer/telefoon/tablet kan zitten en ik totaal niet meer functioneer.

5. Partyrocker

Die asprines waren preventie, want had nog geen hoofdpijn.
    Las iets over oogmigraine, dat komt qua symptomen aardig in de buurt.

Maaruh, het zal toch niks ernstigs zijn?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik herken het niet van mijn migraine..

Maar die van mij komt ook geleidelijk en niet met aura

Ik voel het bijvoorbeeld in de ochtend al dat ik rond 16.00 uur ( ja altijd dezelfde tijd) erge hoofdpijn ga krijgen.

Misschien was dit wel iets anders...was je bijna flauwgevallen...maar net niet

Dat heb ik namelijk weleens gehad. Ik werd heel slap, oorzuizen en duizelig....maar ik viel niet flauw en toen ging het langzaam weg.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

maar had je ook hoofdpijn?
    ik heb het namelijk ook enkele keren gehad dat ik door 1 oog slecht kon zien, net alsof je in een hele felle lamp hebt gekeken, na een halfuur of een uur verdween het weer

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk dat het oogmigraine is, daar heb ik ook last van als ik een periode te druk/gestressed ben. Ik heb dan met name last van flikkeringen in mijn oog, en eigenlijk geen hoofdpijn. Enige wat daar tegen helpt is heel gauw een boel gas terugnemen ;)

9. Partyrocker

Ja zo was het inderdaad! Een blinde vlek.
    Geen hoofdpijn dus.

10. sjak

sjak Niet meer actief

Ik zou het niet weten partyrocker... Ik heb weleens s tunnelzicht ook (dan zie ik alleen nog wat er voor me is, niets meer links of rechts) maar als ik dat heb is het voor mij al te laat voor aspirines oid.
    Ik zou eerder aan je suikergehalte denken of flauwvallen? Hyperventilatie. Het zou zo veel kunnen zijn?!

11. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Partyrocker,

Ik heb precies hetzelfde als jij. Al jaren! Het begint met vlekken voor 1 oog, wel zo erg dat je niets meer ziet, dan trekt het gevoel uit 1 hand weg.

Vaak trekt het met een half uurtje weg als ik twee aspirientjes neem. Heel soms lukt dat niet en het enige wat dan helpt is gaan liggen en slapen en hopen dat het weg is als je wakker bent.

Als het doorzet, kan ik ook niet meer praten. Ik wil iets zeggen maar zeg dan hele andere, rare dingen.

12. Partyrocker

Nee flauwvallen zeker niet voelde me gewoon normaal verder.
    Alleen dat oog.
    Daarna ging ik wel hyperventileren natuurlijk.

13. Partyrocker

Ja dat klinkt inderdaad precies hetzelfde! Pff wat fijn een beetje herkenning hahaha.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.933
    5.241
    113
    Home
    je hebt verschillende soorten migraine dus het zou het best kunnen zijn maar ik herken het niet bij mij begint het altijd in mijn nek die spieren die dan samentrekken.

15. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik heb soms ook last van migraine, al jaren...

Heb dan vooral heel erg hoofdpijn, alsof mijn hoofd letterlijk uit elkaar barst en meestal zit die pijn aan 1 kant in mijn hoofd. Word dan soms wel duizelig en zie ik sterretje, word misselijk en kan totaal geen geluid, licht of helemaal niks verdragen.. weet dan ook niet wat ik met mezelf aan moet ;)

2 asprientjes daarmee kom ik er inderdaad ook niet vanaf, meestal ibuprofen 400 mg en soms heb ik het zo erg dat ik via de dokter 600 mg ibuprofen krijg, omdat het anders niet verdwijnt... en duurt ook meestal max 24 uur

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Migraine is hoofdpijn die aan 1 kant van je hoofd zit. Of links, of rechts. Niet aan beide kanten.

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja klinkt voor mij precies zoals migraine, alleen heb ik er nog een aantal dingen bij. Maar je beschrijft precies migraine met aura en dat is voor iedereen verschillend. Dat zuigt! Beterschap!

Oh en hoofdpijn HOEFT dus niet he, ik heb weleens migraine zonder hoofdpijn maar wel alle aura/uitvalsverschijnselen.

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dat is bij mij meestal een voorteken dat er migraine aankomt, als je echt migraine hebt kan je niet achter de PC zitten ;)

Dus misschien komt de echte migraine nog.

19. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik heb het ook eens gehad midden in de supermarkt.
    Werd er ook helemaal naar in de winkel.
    Ik had het alleen bij beide ogen.
    Ben gauw mijn boodschappen gaan afrekenen en snel naar huis en gaan liggen.
    Na een half uurtje voelde ik me weer wat beter.
    Daarna nooit meer gehad

20. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Als ik migraine heb lig ik in mijn bed in het pikkedonker. Ik heb dan zo'n gigantische hoofdpijn dat ik mezelf ook niet eens meer kan bewegen van de pijn.

Ik herken jou verhaal dus niet als migraine zijnde.

Deel Deze Pagina