Gisteren kwam een vriendin van mij op bezoek met haar twee kindjes, heel leuk, maar telkens als zij is geweest dan is het een puinhoop.. Haar dochtertje van 2.5 trekt echt alles open en smijt alles over de grond heen.. Mijn vriendin schrok er gisteren zelf ook van, zei te gaan helpen, naar toen ze weggingen lag er nog vanalles en ze trok zelfs nog een paar boeken uit de kast toen ze weggingen.. Als ik tegen dat meisje vraag of ze even helpt met opruimen dan gaat ze er vandoor, het is bij hun thuis ook telkens een behoorlijke puinhoop en mijn vriendin ruimt dat dan maar telkens weer op als ze naar bed zijn.. Ik leer Eef dat ze moet opruimen als ze ergens mee gespeeld heeft, werkt nog niet altijd hoor, maar hoort er wel bij.. Maar dit is ook niet echt, dit is meer lostrekken en omsmijten.. Ze speelt nergens mee.. Eef was trouwens buiten, dus die heeft er ook niet nee gespeeld.. Toen ze trouwens gisteren thuis waren belde ze nog op dat haar zoontje (4) een treintje en een radiootje bij ons had meegenomen.. Schrok ik best van omdat hij een beestje van Eef al wilde meenemen en toen hadden we hem al gezegd dat dat van Eef was en hij dat niet zomaar mee mocht nemen.. Heeft dus het beertje uit zijn zak gehaald en de rest alsnog meegenomen.. Al met al, de vraag, zeggen jullie er wat van, of vinden jullie het er bij horen en ruimen jullie zelf later op? Omdat het zo mooi weer is, zal ik er even een polletje bij neerzetten
Ik zeg altijd tegen mijn kinderen dat Pietje en kareltje bijna weggaan en dat ze vast moeten gaan opruimen. Ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat ze het dan niet deden en ook de ouders niet ingrepen.
Mijn stem is heel simpel neehoor dat ruimen wij wel snel even op, maakt me niet zoveel uit en gaat vaak veel sneller dan die jonge kinderen te moeten laten helpen, moet dan wel zeggen dat de kinderen die hier dan komen meestal van d eleeftijd v an mijn zoontje zijn, dus 2, en die h elpen vaak nog van de wal in de sloot, van mijn oudere nichtjes die zijn 10 en ouder verwacht ik wel dat ze opruimen waar ze mee spelen, maar die hele kleintjes kunnen beter nog even gezellig spelen.
Heb niet op je poll gereageerd, maar als er kindje bij ons over de vloer zou komen die al mijn spullen uit de kast zou trekken dan had ik er 1) zelf wat van gezegd! Tegen dat kindje, maar ook tegen de moeder 2) was ik er vanuit gegaan dat de moeder tegen het kind gezegd dat dat dit echt niet kon en dat ze samen, direct! de spullen weer opruimen....
Nee Dat ruim ik zelf op. Ik weet dat als er visite komt met kindjes dat het een troep kan worden. Wil ik dat niet moet ik ze niet uitnodigen.
meestal als het einde nadert ( dat ze bijna weg gaan dus) sta ik zelf op en roep iets in de trant van. Nou gaan we nog even opruimen, en betrek mijn eigen kind hierin. meestal begrijpt diegene die weggaat de hint wel en blijft dan niet wachten tot ik alles heb opgeruimd. Het gaat mij er niet om dat alles spik en span is, maar wel dat opruimen er bij hoort.... Uitzonderingen daargelaten die alles overhoop hebben gehaald en dan ineens de jassen al aanhebben haha. Het maakt ook nog uit of dat het begin van de middag is en mijn iegen kind nog gaat spelen met de spullen of dat ik bijna ga koken. En of er lekker is gespeeld of alleen rommel gemaakt om het rommelmaken....... ik heb dus wisselend gestemd in de poll
Nee, ik zou dat niet aan mijn visite vragen. Ik vond het altijd wel vervelend als de kinderen van mijn zus van boven tot beneden alles van zijn plek, en over de kop hadden gehaald (tenten bouwen met alle dekens in heel het huis, alles uit de kasten, kussens op de grond, dvd's uit het rek enz. ) En ik baalde dan wel als een stekker, maar ik heb het altijd zelf opgeruimd. Als mijn zus dat gedrag goedkeurd, dan kan is dat straks haar probleem. Maar ik waardeerde het niet, en dan vooral dat ze er tegen de kinderen niks van zei. Dat snap ik echt niet! Ik zou dat echt nooit toestaan. Maar het blijven mijn gasten, en dus mijn troep (tenminste ik zie dat zo)
Vind trouwens een beetje speelgoed absoluut niet erg, maar we hebben zo'n Ikea kast met van die bakken er in en van de 8 bakken waren er 5 gewoon finaal omgekeerd.. Mijn man en de hare waren er op dat moment bij, wij waren even naar de plus.. Wij krijgen best veel kindjes over de vloer, maar het zag er gisteren uit alsof er 10 kinderen hier hadden gespeeld i.p.v drie.. Naja eigenlijk een, want Eef en het jongetje waren buiten. Normaal vind ik het ook niet erg om op te ruimen, hoort er idd bij..
Nou ik vind het zelf altijd wel vanzelfsprekend om mee te helpen met het opruimen. En mensen doen dit altijd ook wel uit zichzelf bij mij. Ik zeg er altijd wel bij dat het niet hoeft.. want ik vind het wel gek om zelf te vragen (behalve als het iemand van heel dichtbij is..mijn moeder ofzo.. en zelfs dan) Ik zou het dus niet vragen, maar vind het wel onbeleefd als je als bezoek.. vooral met kinderen.. niet helpt met opruimen
Ik zou persoonlijk niet vragen om te helpen, maar vind het wel normaal dat als ik zelf op visite ga, ik even help om de door mijn kinderen veroorzaakte rommel op te ruimen. (Helemaal als diegene hoogzwanger is!!) persoonlijk maak ik er nooit zo'n probleem van. Met 5 minuten is alles weer netjes.Je kunt eventueel de dingen de grote rommel veroorzaken op een andere plek leggen, zodat je ook nog een keer klaar bent. En anders vraag je toch als ze weggaan: "Zullen wij mama even helpen met opruimen?" Tja, en een 4-jarige die steelt....hoort erbij! Op die leeftijd zie je andermans speelgoed niet als iets dat van een ander is, maar als iets dat je wil hebben. Vind dat je vriendin hier netjes mee om is gegaan door jou direct op te bellen.
Nee ik vind het niet erg als het een zooi wordt maar de visitekindjes moeten zich wel aan dezelfde regels houden als mijn dochter (dus er wordt niet gegooid met speelgoed en we pakken niks van elkaar af, samen spelen enz.) en daar spreek ik ze ook op aan. Soms kijken ze dan wel raar en ouders springen er dan vaak meteen op in, maar mijn huis, mijn regels. Soms wordt er opgeruimd soms niet (haast, of ze maken het alleen maar erger) Maar ik vind het dan weer wel vervelend als anderen ervan uit gaan dat ze niet op hoeven te ruimen. Soms beginnen ouders/kinderen al zelf met opruimen en dan zeg ik al snel...dat doe ik wel. Sommige mensen vertrekken dan opeens heel snel en laten alles liggen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Ik vind het prettig als ze dan in ieder geval aanbieden om te helpen!
Wisselend, er komt weleens visite die bijvoorbeeld ook weer snel wegmoeten ofzo. Dan ruim ik het zelf op. Maar mijn 2 neefjes zijn ware monsters, 2 tellen binnen en ze kieperen alle bakken ondersteboven. Als ze weggaan, verwacht ik wel dat ze meehelpen, ik vraag het tenslotte mijn eigen dochter ook. Daarnaast ruimen we ook altijd op als we bij iemand anders op visite zijn, of als ik haar kom ophalen bij de gastouder. Help haar wel altijd.
nu je zelf ook hoogzwanger bent zou ik het wel fatsoenlijk van je vriendin hebben gevonden om je even mee te helpen, zoveel werk is het nu toch ook niet om even snel te helpen om alles weer in de bakken te doen en iemand anders zijn/haar huis netjes achter te laten.
Ik vind dat speelgoed waarmee kinderen spelen, ze zelf ook op moeten ruimen. Dat moeten mijn kinderen bij een ander ook. Vind het gewoon niet meer dan netjes om dat even te doen. Ik zeg het dan gewoon even tegen de kids dat ze het moeten opruimen.
Ik zou het niet erg vinden als er een paar speeltjes liggen, maar een huis waar bijna niks meer op zijn plek ligt vind ik toch niet normaal hoor. Ik zou dan dus verwachten dat er mee geholpen word. Daar en tegen zou ik dat dus ook bij een ander doen als mijn kind dat gedaan zou hebben.
eerlijk gezegd vind ik het best wel aso van je vriendin dat ze niet even mee helpt opruimen! Ik stem dan ook voor ja natuurlijk hoort erbij. Dat het bij haar een rommel is zegt nog niet dat jij van rommel houdt.
Ik heb gestemd :"Nee dat ruimen we zelf op" Maar: (Dit is wel een grote maar) Ik vind dat kinderen wel hun speelgoed op moeten ruimen als ze er mee gespeeld hebben. Maar doen ze dit niet uit hun eigen, dan zeg ik er niks van, maar vind t dan wel een beetje vreemd dat de ouders het de kids niet leren.
Tja.. Het lukte me idd niet meer zo goed om het spul van de grond af te krijgen, maar daar heb je een man voor! Ik heb het gevoel dat ik zelf ook wat assertiever moet worden op zulke momenten, vandaar mijn vraag..
Ik vraag het niet maar NORMALE mensen bieden het even aan (vind ik) ik help ook altijd mee (en laat de kindjes bv hun speelgoed opruimen) dan heb je het zo gedaan.. Maar zo laten liggen als een gebarste bom zou ik echt niet kunnen...
Ik heb nee gestemd. Als mijn kinderen het bij anderen rommel maakten dan moesten ze van mij opruimen, soms hielp ik even mee. Als er bij ons werd gespeeld dan ruimde ik alles zelf op, nog steeds doe ik dat samen met mijn kinderen. Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je hoogzwanger bent geen behoefte hebt aan rommel! Ik kan je reactie dus goed voorstellen dat je teleurgesteld was, zou ik toch ook hebben.