Hoi, Vanmorgen heeft mijn vriend een plasje bij de dokter afgegeven. En ja hoor weer een blaasontsteking. Ben net goed en wel andere halve week van de vorige af. Heb al veel last gehad van weeën en door de blaasontstekingen worden ze alleen maar weer erger. Is het normaal dat je 3 keer een blaasontsteking in nog geen andere halve maand kan krijgen. Slik dagelijks cranberry tabletten, plas alles goed uit, ga niet op de tocht zitten. Pfff...word er een beetje simpel van eerlijk gezegd. Gr. Vanessa
ik heb alleen gehoord en gelezen, dat je sneller blaasontsteking kan krijgen als je zwanger bent, maar of zo vaak als jij hebt gehad normaal is, weet ik ook niet. Denk dat mensen hier, die langer zwanger zijn, en misschien meer vanaf weten dan ik.
hey meid Ik heb ook een giga blaasontsteking te pakken, wat vreemd is want normaal heb ik daar eigenlijk nooit last van. Wordt echt gek hier, moet constant naar de wc en dan komt er niks... AARGGHH... Weet iemand wat er tegen te doen valt? Drink wel ontzettend veel maar dat lijkt niet te helpen. Of het normaal is om zo vaak een blaasontsteking te hebben zoals jij zegt weet ik niet. Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord dat het zo veel achter elkaar voorkomt. Sterkte ermee, hoop dat het snel over is Liefs
blaasontsteking is wel te voorkomen door minder suikers te nemen. De bacterien die leven in de blaasontsteking leven op suikers en als je daarop minderd dan ben je ook sneller van de ontsteking af. Vitamine C + Cranberrysap werkt bij mij altijd prima, je kan ook van die tabletten kopen bij de drogist, maar zijn wel stukken duurder.
Ik heb via de apotheek cranberry tabletten gekregen. Deze neem ik al zo'n 4 maanden 1 maal daags in. Verder drink ik zeker 2 liter water op een dag. Hoe bedoel je met suikers? Ik drink voornamelijk aanmaak limonade, en thee. Vraag me alleen wel af of het geen kwaad kan dat ik nu zo veel antibiotica slik. Volgens de dokter kan het geen kwaad, maar twijfel er toch wel een beetje over.
Ik had er normaal ook nooit last van, is pas begonnen zo rond de 25 weken. Maar nu dus al 3 achter elkaar. Ik drink ook veel op een dag en slik cranberry tabletten. Blijkbaar zijn we er dan toch vatbaarder voor of zo. Hoop dat hij bij jou ook snel over is meid.
met suikers bedoel ik: snoepgoed, suikers in drinken, etc. Meer de zoetigheden bedoel ik dus. Ook suiker in thee of koffie kan erg slechts zijn. Mijn HA heeft me dat verteld.
Oke, weer iets bijgeleerd. Dat wist ik dus niet. Gebruik geen suiker in mijn thee, maar drink wel van die aanmaak limonade, en daar zitten volgens mij dan stiekem ook wel behoorlijk wat suikers in. Dan maar gewoon water drinken. Dank je.
Nou meiden, heb er nu al een week last van en begin me af te vragen of het wel echt blaasontsteking is. Hoorde dat het ook de druk op de blaas kan zijn vanwege de baarmoeder die groeit, dus ik weet het even niet meer. Moet wel constant naar de wc, maar niet dat het pijn doet ofzo... normaal als je blaasontsteking hebt dan brand het toch (zoals mijn moeder zei) Maargoed, van suikers kan het niet komen want ik drink overdag alleen maar melk en water, dus zoveel krijg ik daar niet van binnen, en snoepen doe ik eigenlijk ook niet, ja oke af en toe een keer een chocolaatje in het weekend maar verder ook niet. Wat mij wel opviel is, toen ik zaterdagavond uit eten ging en een kom hete soep kreeg, dat het wel minder werd... had er zondag haast geen last van, maar maandag begon het dus weer. Bedankt voor de tips, denk dat ik ook maar eens cranberry ga halen dan... in de supermarkt of drogist? Liefs
Heb gedurende 4 maanden een ontsteking gehad met in totaal 5 antibioticakuren. Hrb op het laatst geen pillen meer genomen. Laat je HA je urine wel op kweek zetten om te bepalen welke bacterie de boosdoener is? Anders heeft die antibiotica ook geen nut..
Ze hebben in het ziekenhuis mijn urine op kweek gezet, dit was nog tijdens de blaasontsteking zelf, hoefde nog maar 2 pillen te slikken. Ze hebben toen niets raars kunnen vinden. Moet nu nog 3 dagen slikken voor de blaasontsteking en dan hopen dat hij even weg blijft.
Ik heb ook een enorme blaasontsteking. Heb pillen gekregen voor een week 3x per dag.. maar heb toch echt geen pijn bij het plassen , alleen als ik heel nodig moet doet t zeer in mn buik.
Hoi, Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook net zo als jou achter elkaar aan blaasontsteking, ik lag er echt van de pijn op de grond. Als ik dan weer een kuur kreeg hielp het na 2/3 dagen en als de kuur afgelopen was begon het weer helemaal opnieuw. De dokter wou me al geen kuur meer geven omdat het volgens haar geen nut had ik heb zo aangedrongen dat ze het mij wel gaf omdat het op dat moment wel hielp. Ik heb mijn hele zwangerschap ook heel veel kuurtjes naar binnen gewerkt, maar mijn dochter is gewoon gezond. Volgens mij kan het geen kwaad. Ik slikte ook van die grote ( dure jammer genoeg) cranberry capsules en dan 3 op een dag, dat hielp bij mij ook wel. Sterkte!