Hee hoi allemaal! Ik ben er net achter dat ik in blijde verwachting ben en heb het al bijna aan de halve wereld verteld... Nu weet ik net als iedereen dat er nog van alles mis kan gaan, maar ik ben zo enthousiast en wil daar gewoon niet aan denken. Wie is er ook pril in verwachting en heeft het al in de krant gezet? En zijn er mensen die hier een mening over hebben? Groetjes Fanny!
Hoi meid super gefeliciteerd. Ik snap het wel een beetje hoor dat je het uit dolheid aan veel mensen hebt verteld. Natuurlijk wachten de meesten mensen met vertellen totdat ze de 1e trimester voorbij zijn, maar ja waarom zou het niet goed gaan toch? Lekker nieten!! Zelf heb ik het meteen verteld aan ouders en broers en zussen. De rest heb ik ingelicht na de 12 weken echo! Maar ik had 2 mk daarvoor dus was extra voorzichtig
Hey, Ik kan het me goed voorstellen, wij hebben het bij onze eerste met 8 weken aan ouders,broer,zus verteld en 12 weken de rest. Ik denk dat als ik nu weer zwanger zou zijn het net zo zou doen. geniet er van x Kim
ik kan het me ook goed voorstellen hoor, wij hebben het met de eerste ook met 8 weken verteld. En ik ben nu bijna 5 weken zwanger van de tweede en zal het dit weekend vertellen aan de schoonfamilie aangezien wij een weekendje weggaan en ik dan normaal gesproken nogal van een wijntje lust en wel eens een sigaret rook zal het al vrij snel opvallen whahaha dus vandaar
Ik heb het meteen een paar dagen later aan mijn ouders verteld, en ook aan schoonouders. Op werk ook, en vriendinnen ook meteen. Ik heb zoiets als het mis gaat zeg ik het ook gewoon, niks aan te doen dan. Gefeliciteerd trouwens he liefs
Bij ons is inmiddels ook bijna iedereen op de hoogte, alleen mijn zoontje wil ik het pas vertellen na de eerste echo als alles goed is...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind het iedereen zijn eigen keuze of je het wel of niet meteen wereldkundig maakt. Zelf hebben wij ervoor gekozen om het voor de 12 weken alleen aan naasten te vertellen en daarna mag het pas in de krant . Ik heb dan ook ervaring dat het mis kan gaan en vind het zelf niet prettig als je dat ook weer aan iedereen moet vertellen of dat mensen weken na je miskraam je uit onwetendheid nog feliciteren met je zwangerschap. Auch..
Ik wilde er mee wachten, maar heb het gisteren toch tegen mn moeder verteld.. was toen 5 weken zwanger. Vandaag vertel ik het aan mijn zus en heb net een kaartje uit de deur gedaan naar mijn beste vriendin! Werk en zo vertel ik het den ik pas rond 10-12 weken. Het is ook zo leuk om het te delen! En mocht het mis gaan vind ik het ook wel prettig om het te delen met mn mams en zus! Liefs
ik heb het ook verteld aan al mijn broers en zussen, mijn beste vriendin en mijn online vriendinnen. ze leven al jaren mee en dus mogen ze vanaf het begin meeleven van mij. en mocht het mis gaan dan hoop ik dat ze me ook steunen. op mijn werk wil ik zo lang mogelijk wachten.
Wat leuk al die reacties en verschillende ideeen! @Moesje83: We gaan gelijk op! Das grappig! Groetjes Fanny!
Wij hebben het ook zo gedaan. Ik vond het wel moeilijk hoor zolang m'n mond houden!!! Dus voor de 12 weken wisten 2 goede vriendinnen het ook al Ik snap je dus helemaal en vind het ook helemaal niet raar. Ik heb het aan mensen verteld aan wie ik het ook zou vertellen mocht het mis gaan... Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap hebt!!
Al eerste van harte gefeliciteerd. Ik heb het vandaag tegen mijn leidinggevende verteld mocht het mis gaan is het begrip van die kant wat groter. Ook mijn collega die de roosters maakt heb ik het verteld zodat ze mij niet meer voor nachtdiensten inroostert vanaf februari. Zondag gaan we het aan mijn ouders vertellen en volgende week aan mijn schoonouders.
Gefeliciteerd. Wij hebben het met ongeveer 8 weken aan ouders verteld. Met 10 weken aan broers en zussen. Op het werk weten ze het ook al, omdat ik vanwege erge misselijkheid en braken thuiszit. De rest krijgt het te horen als wel zo'n beetje 12 weken zijn. Ik denk dat je het helemaal zelf moet weten.
hallo ladies, Ik had mijn eerste dag van mijn menstruatie 16 oktober en had dus 22 november een positieve test..en ook ik kon mijn mond niet houden van enthousiamse en heb het heel de wereld verteld en mijn vriend ook. Omdat ik eerder een abortus heb gehad en deze niet goed is verlopen waardoor ik in het ziekenhuis ben beland heb ik de verloskundige gebeld of het mogelijk was om eerder de echo te laten maken. Ik heb afgelopen maandag mijn echo gehad en het was nog zo ontzettend pril dat vrijwel niets te zien was. Ze dacht dat ik zo 4-5 weken zwanger ben. Dinsdag mogen we weer kijken en heb wel mijn fingers crossed... if you snep what i mean. Ik was heel errug geschrokken dat ik bij de uitwendige echo wel een zakje zag maar er niets in lag. Ik heb toen een inwendige echo gehad en zag toen een vaag vlekje in het zakje. Achteraf gezien heb ik wel zoiets .... had ik maar even iets langer gewacht met vertellen.maar ja aan de andere kant is het ook zo dat als het fout gaat men ook weet wat er aan de hand is en is er veel begrip als je dan niet lekker in je vel zit en men weet wat er aan de hand is en steunt je en steun kun je in zulke tijden echt wel gebruiken. Het lijkt mij heel moeilijk als je het meest fantastische nieuws van de wereld weet dat je dat voor je kunt houden.. ik kan het niet. Ik werk bijvoorbeeld full-time en heb dus 8 uur per dag mijn collega's om me heen... je kan zeggen wat je wilt maar zij zijn wel een onderdeel van jouw dag... ook als je last heb van hormonen of misselijk bent. Waarom zou je het voor je houden....alles hoort bij het leven zowel blijdschap als eventueel verdriet. Bij mij op het werk heb ik het ook direct verteld en merk dat daar wel rekening mee gehouden wordt... mijn werk is nogal stressvol.. zeg maar. Het is natuurlijk altijd een keuze die je zelf maakt. dag dag !! groetjes van een net zwangere
Als eerste: Gefeliciteerd Ik weet zeker dat ik me mond soweiso niet kan houden.. En al helemaal niet tegen me Moeder en oma... me Moeder zal het toch direct wel aan me merken... Daar hoef ik niet eens wat over te zeggen Want me moeder merkt ALLES aan me.. dus tja lastig verzwijgen dan !! op me werk tegen 1 collega kan ik ook me mond niet houden ze is zoo lief en heeft zelf ook al een kindje en we hebben t vaak over dit onderwerp.. maar tegen me bazin wil ik t als t zover mocht zijn pas vertellen na de eerste echo.. zodat ik zeker weet dat alles goed zou zijn Dus begrijp het allemaal heel erg goed
Van harte gefeliciteerd meid! toen ik zwanger was zouden we eerst de eerste echo afwachten. maar we konden onze mond niet houden en vertelde het aan veel mensen. Toen bij de echo bleek dat ons kindje net was overleden vond ik het fijn om steun te krijgen van mensen niet van huh? was je zwanger dan. Ook vond ik het fijn dat mijn baas ook wist dat ik zwanger was omdat ik gecuriteerd moest worden en niet dat gezeur aan mijn hoofd krijg van was je zwanger. Wel is het moeilijk als ze je gaan vragen en hoe gaat het met de zwangerschap? Echt vind het super voor je dat je zwanger bent en iedereen denkt er anders over.
ik weet ook sinds vandaag dat ik zwanger ben, ben zo dol gelukkig maar ook zo bang maar dat is vast een normale reactie. kan stiekem niet wachten om het tegen iedereen te vertellen maar daar wachten we nog even mee. 9 dec voor een intake naar de verloskundige en als dat allemaal goed is dan gaan we het langzaamaan vertellen. succes allemaal want zie dat er veel in dit prille stadium zijn, spannend he!!!