Jeejj het forum is er!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door maisy, 23 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hij is er dan! Voor de moeders met wat oudere kids, ik zal gelijk wat over de mijne vertellen, ik heb er 4 in de leeftjd van bijna 10,6 jaar,5 jaar en 3 jaar. De oudste zit al in groep 6, de tweede zit in groep 3 en de derde zit nog steeds thuis helaas omdat zij nog in de aanmeldprocedure voor een cluster 4 school (zmlk) zit, zij heeft nl. PDD-NOs met adhd , hele mond vol en ook een hele dagtaak heb ik aan haar, het wordt dus hoog tijd dat zij naar school gaat!
    De aanmeldprocedure zit nu in spoed eindelijk, heb contact gehad met het maatschappelijk werk van het Accare (accare is kinder en jeugdpsychiatrie van het umcg) en ze zijn het eindelijk met me eens qua schoolkeuze, werd ook wel tijd.
    Het moeder zijn van een kind met PDD is een tikje anders dan "gewone kinderen" , ik zou het dan tof vinden als er hier meer zijn met oudere kinderen of zorgenkindjes om hier te kleppen en klagen over de instanties waar je allemaal mee te maken krijgt. Ik heb al een heleboel "research gedaan en tonnen boeken in huis gehald over PDD en ADHD kinderen en heb dan ook veel lees en website tips voor info.
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Leuk!!!

    Ik heb ook twee grote meiden.
    Roxanna van bijna 12 en Charissa van 10 ze zitten in groep 7 en 8 inmiddels en gaan heel goed op school.

    Bij mij komt nu het praten over het onderwerp menstruatie aanbod. De meiden zijn er tegenwoordig vroeg bij. Echter hoop ik dat het voor mijn meiden nog een poosje weg mag blijven, want laten we eerlijk zijn....leuk is het niet
     
  3. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Whaaaaa ja menstruatie ik werd met ruim 10 ongesteld en Iris is bijna 10, en dan alle hormonen dat daar bij komt kijken!!! Ze is nu nog heel kinds vergeleken met andere meiden ui haar klas die er als mini volwasennen bij lopen qua kleding en accesoires , gelukkig is de mijne nog heel onschuldig, maarja voor hoe lang nog....ach als ze maar met je blijven praten toch, dat lijkt me een heel belangrjk punt.
     
  4. wendy80

    wendy80 Bekend lid

    21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Mijn zoon 'Levi' is 5,7 jaar alweer.
    Hij gaat sinds vorig jaar ook naar een cluster 4 onderwijs.
    De reden daarvan is,dat hij ontzettend druk is en heel
    erg snel afgeleid.
    Hij zat voorheen op een normale kleuterschool met maar
    liefst 30 kindjes in de klas.
    Dit liep helemaal uit de hand.
    Nu gaat het lekker op zijn nieuwe school en hij is overgegaan
    naar groep groen(zelfde als groep 2)
    Er zitten maar 8 kindjes in zijn klas met 3 juffen dus aan
    aandacht heeft hij geen gebrek.
    Thuis merk ik dat het ook beter gaat,gelukkig maar.
    Het is een levendige jongen,met een hart van goud.
    Echt mijn grote 'kleine' knuffelbeer.

    Liefs Wendy
     
  5. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hey Wendy, fijn dat jouw zoontje al wel op de goeie plek zit! bij ons is dat een lijdensweg geweest, als ik dat van te voren had geweten had ik het heel anders aangepakt. Het Accare wilde mijn dochter eerst naar het SBO laten gaan kijken hoe het gaat terwijl ze erbij zeiden dat ze hoogstwrsch op een zmlk school zou eindigen, ik was helemaal verontwaardigd, want een kind met PDD is heel gevoelig voor prikkels en veranderingen en aar dan op een school plaatsen waar van te voren al van vermoed wordt dat dat niet de juiste plek is leek mij juist heel slecht, ik heb dus gevochten voor een plaatsing op een zmlk school en we zijn er bijna!
    Wat heeft jouw zoontje dan? Of is dat nog niet onderzocht? Neem aan van wel omdat je een indicatie moet hebben
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dan ik me oudere kiddies ook maar even voorstellen

    Dave 13 jaar, ook een zorgen kindje (gedrags stoornis) geen adhd oid
    maar hij kan zijn emoties niet verwerken en een plaats geven
    zit dus regelmatig met zichzelf in de knoop

    en dat is voor een puber jongen heel vervelend en frustrerend
    heeft ook op speciaal onderwijs gezeten na jaren lang vechten met school om hem daar te krijgen
    want ze wisten het allemaal zo goed daar op school

    na speciaal onderwijs is hij gestart met vmbo lwo maar na 3 maanden is hij overgestapt naar kader

    hier komt nog bij dat hij tegen hoogbegaaft aan zit
    lijkt leuk maar is het niet , en zeker niet voor hem

    dochter Ameé 12 jaar vmbo/havo
    een jong kindvrouwke loopt ook met alles op voor wat ook zo weer zijn problemen meebrengt
    emotioneel en lichamelijk :)

    dus je kan wel zeggen dat ik me portie ook wel gehad heb en nog heb.
     
  7. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Leukkkk!! Kwist wel dat r hier veel grote kinderen mama's zaten!!
     
  8. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb ook al 3 grotere kinderen....meisje 10, en 2 jongens 8 en 5 jaar. Ook heb ik 2 stiefdochters, van 9 en 6 jaar!!

     
  9. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Heej wat leuk, dit onderwerp! Ik heb een dochter van 8 1/2 (wordt 15 januari alweer 9 jaar) en in december krijgt ze een broertje erbij.

    Groetjes Otje
     
  10. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Dan ik ook maar even....
    Mijn oudste 2 meiden zijn afgelopen zomer 6 geworden en gaan nu naar groep 3... en dan hebben we ook nog een kleine "grote" meid van bijna 2½.
    Alle drie heerlijke meiden.
     
  11. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien kunnen we binnen dit forum bepaalde topics aanmaken?
    Bv: Menstruatie periekelen hoe ga je er mee om?
    Mijn kind wordt gepest(indien van toepassing)
    En ... noem maar op?

    Meiden welkom. Laten we een bruizend topic hier van gaanmaken met zijn allen :)
     
  12. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Jep lijkt me een goed idee! Vooral als we het ook een beetje overzichtelik houden, ook fijn voor de Mod's niet overal een topic over aanmaken eerst ff kijken of t al ergens in een topic past! Dan krijg je niet zo'n jungle van topic's! Laten we als ervaren mama's ff een voorbeeld stellen :p
     
  13. Niet meer actief

    Leuk dit stukje forum!

    Mijn twee zoons zijn 11 en 4 jaar oud.
    De oudste in groep 7 en de jongste in groep 1.
    Echte mama's kindjes en heerlijke knuffelkids!

    Liefs Nies
     
  14. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hej Nies ook welkom bij de mama's met grotere kids!
     
  15. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    idd welkom! :D
     
  16. Niet meer actief

    Thanx meiden! ;)
     
  17. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Ik heb een dochter van 6 en half jaar ze zit nu in groep 3 , en wat gaat dat hard met schrijven , en leren .

    groetjes yvonne
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja Yvon voor je het weet zitten ze op voortgezet onderwijs :)
     
  19. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hoi hoi,

    hier ook een mama van een zoontje van bijna 7 jaar. Hij zit nu in groep 3. Hij is ook erg druk en snel afgeleid. Ben pas verhuist naar een andere plaats, maar heb hem bewust bij zijn oude school gelaten, anders moet hij weer wennen op een nieuwe school en dat zou weer jaren werk zijn. Er is nooit iets bij hem vastgesteld(zoals adhd, etc.) maar hij wordt wel goed in de gaten gehouden.

    leuk dit forum!
     
  20. Niet meer actief

    Welkom mama's!
    Dit word vast een heel gezellig en vol forum, er valt zoveel te vertellen over de kids ;)
     

Deel Deze Pagina