jeempie en nu?? grote beeb

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kwebbelengel, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113

Bij mij werden ze steeds groter...

Ik ben bij de derde met 39.6 ingeleid (bij de andere 2 ook ingeleid, maar later). Mees woog 9,5 pond en de placenta was heel erg zwaar... geloof dat de placenta 1/6 van het gewicht van de baby is...maar als ik niet ingeleid was, dan had hij waarschijnlijk zo'n 11-12 pond gewogen.

9 en 9,5 pond vond ik prima te doen. Ik heb zo wel bij de 2e als de 3e 1x geperst. Geen schade, alles netjes gebleven.

Succes, maak je niet te veel zorgen, ze houden je goed in de gaten.

Ik kreeg om de 2 weken een groei echo

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb ook meerdere groei-echo's gehad en mijn meisje zou ook heel erg groot zijn als ik ze mocht geloven. Liep vier weken voor. Ik bereidde me al voor op een reus ipv een baby. Meerdere malen suiker moeten prikken omdat mijn baby daar wel zo groot door moest zijn. Ik had echter niets. Doodmoe werd ik van elke controle met gezeur over dat baarmoeder en baby zo groot waren. En idd ook ik maakte me daardoor zorgen over de bevalling.
    Met 37 weken werd ze geboren en was "slechts" 3240 gram! Stond ik daar met mn maatjes 56-62 die veeeeel te groot waren. Zelfs met 40 wkn was ze echt niet de reus geweest die voorspeld was. Ze hebben me bang gemaakt voor niets, ik vertrouw niet meer op die groei-echo's!

3. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Vaginale en prima bevalling gehad die vanaf het eerste minikrampje tot aan hij op mijn buik lag 8,5 uur duurde.
    Onze zoon werd geschat op 3,5 kilo. Dit was uiteindelijk 4780 gram en 56 cm!
    Door zo lang mogelijk toch te puffen, goede steun van man en super begeleiding van onze verloskundige is de ' schade' beperkt gebleven. Wel uitgescheurd, niets van gevoeld en super goed gehecht door de gyn

Bij controle in het zh is aangegeven dat ze eventueel een tweede eerder gaan halen ivm grootte. Ik ben daar niet voor, maar dat zullen we dan wel zien

Hoop dat je er wat aan hebt!

Geniet nog lekker van het zwanger zijn, een goede bevalling toegewenst en genieten daarna!

4. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier zeiden ze dan dochterlief ruim 3 weken achter liep.. besloten om met 39wk in te leiden omdat ze niet/nauwelijks groeide en ik echt op was... nou geloof me ik geloof die metingen voor geen ene meter want juffie is geboren met een gewicht van 4010gram bij 39wk :O

5. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh en ik had geen zws suiker want hier was ik al op geprikt en de bevalling was super snel! ( 3,5 uur 3x persen en géén scheurtjes of hechtingen oid) k beval liever iedere maand dan menstrueren hahaha maar het zegt niks sommige vrouwen scheuren finaal uit bij een 5 ponder...

6. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    eerste dochter: bevallen met 41 weken en 4100 gram (wel met knip)
    tweede dochter: bevallen met 40.5 weken, 4750 gram, zonder knip, een kleine hechting :D

Stond nu onder extra controle, d.m.v. Glucosetolerantietest (2x zelfs) en groei-echo's. 't Wordt weer groter geschat dan gemiddeld, maar doen pas over 2 a 3 weken uitspraak over verwachte geboortegewicht. Vorige werd beeb3 op 6 a 6,5 pond geschat. Maar een beetje doorrekenend kom je dan op een goeie 8 pond uit. Niet extreem lijkt me.

Beide kinderen zijn thuis geboren. Nu laten ze het van de schatting afhangen of ik weer thuis mag of niet. Bij nummer 2 bleef het schoudertje hangen en moest ze (beeb dus) best even bijkomen erna. Nou ja, over een paar weken weet ik meer ;)

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    oudste 4720gr 52cm bij 41 weken, keizersnede
    we wisten niet dat ze zo groot was, bevalling wilde niet doorzetten na 24 uur zat ik nog maar op 4cm ontsluiting.
    Achteraf heeft ze flink klem gezeten hele hoofd vervormd echt heel sneu.

Jongste 39 weken 3850gr 53cm Geplande keizersnede
    ik durfde niet meer na de eerste bevalling, ze hebben me urenlang met een weeen storm aan laten modderen en weinig begeleiding dus dat wilde ik niet weer door maken.
    Ze zou ook groot worden zeiden de groei echo`s, uiteindelijk viel dit mee al had ze bij 41 weken ook wel de 4000gr gehaald.

Deel Deze Pagina