Jeetje, ben ik nou zo gek of ik snap er niets van?

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja das waar. In onze buurt is dat echt niet haalbaar, ( richting het gooi) Krijgen idd elk jaar ook verhoging van meestal 20 euro per maand. Wonen hier nu 5 jaar en begonnen met 318, nu dus 385. Rijtjeshuizen die verkocht worden zijn meestal rond de 220000.

Maar goed, alles heeft zo zijn voor en nadelen, ik vond bij het huren fijn dat de woningbouw alles goed en snel regelt. Wanneer ik bel dat er iets kapot is, zijn ze er dezelfde dag/week nog.

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ja, kopen kan voordeliger zijn, maaaaaarrrrr.. Je hebt een vertekend beeld, door een aantal dingen.

Allereerst: staar je niet blind op de voorbeeldmaandlasten die ze ernaast zetten bij funda. Dat zijn voorbeelden die ze geven om het aantrekkelijk te maken.

Twee: vergis je niet in de kosten die je zelf aan je huis gaat maken. Het blijft niet bij zo nu en dan een verfje, je zult ook het dak, de riolering, kozijnen en ander groot onderhoud moeten doen. Bij een gezinswoning is het verstandig om daar per maand zeker 200 euro voor te reserveren.

Je hebt je verzekeringen, maar die zijn niet zo duur eigenlijk.

Het enige wat momenteel meewerkt in jouw wijk is de kennelijke schaarste aan huurwoningen (die dus duurder zijn) en het kennelijke overschot aan koopwoningen (die dus scherper geprijsd zullen zijn). Overigens roept dat de vraag op: waarom wil iedereen weg?

Tot slot nog even het puntje van de onzekerheid bij kopen: je weet nooit of je terugkrijgt wat je betaalt. Op ons eerste huis hebben wij flink toegelegd. Gelukkig was ons tweede huis door de lage huizenprijzen ineens ook een stuk goedkoper en konden we dat tegen elkaar wegstrepen. Maar kun je dat niet, en blijf je zitten met een restschuld, dan is kopen ineens weer een end duurder.

Deel Deze Pagina