Wow, wel lastig helemaal, zeker omdat je dochter eigenlijk nog wel naar haar vader wil. Mij lijkt me de beste oplossing, wanneer papa gaat werken aan zijn korte lontje...
Vanmorgen met dochterlief gepraat. Ze geeft aan niet te weten wat ze nou precies wil. Ze is bang dat als het zo ver zou komen, ze haar vader niet meer ziet en dus ook zijn familie. Heb haar gerust gesteld door te zeggen dat als zij dat niet wil, dat niet zomaar gebeurt. Maar wat wil ze dan wel? Ze zegt dat ze gewoon wil dat het slaan stopt. Ook zegt ze dat als er niets aan gedaan word, ze niet meer wil gaan naar haar vader. Ook zegt ze dat ze zich niet goed kan concentreren als ze na moet denken over dit gedoe. Ze is bang dat ze haar zwemdiploma niet haalt (ze moet over 2 weken op voor dr B bij haar vader) als ze niet naar haar vader kan/mag. Heb ook daar even gezegd dat ze overal in nederland dr B kan halen en zich daar niet druk om moet maken. Heb gezegd dat ik er voor haar ben en alles doe om haar te beschermen en te helpen maar dat ze echt zelf goed moet nadenken wat ze precies wil (wel/niet naar haar vader/wanneer/hoe). Ze zegt ook dat tante en oma ook bang zijn voor haar vader (dat wist ik al) en dat die echt niet zomaar kunnen zorgen dat hij stopt met haar slaan. Pfff wel heftig dit. Vind het overigens wel slecht dat ik nog niets van school gehoord heb terwijl me gezegd is dat ze gister zouden bellen. Vooral omdat dit niet iets is waar je lekker rustig naar kunt kijken en over kunt babbelen.
Wat een nare situatie! Als ik jou was zou ik wel proberen om minder de hele keuze bij je dochter te houden. Ze zit duidelijk in een loyaliteitsconflict en jij moet haar niet in het diepe gooien door te zeggen hoe en wat en wanneer ze nou iets wil. Het blijft lastig dit soort dingen! Heel veel sterkte!
Ja maar ik ga haar niet een richting in dwingen. Daarbij ben ik niet de enige die dat vind. Maar ik ga iig straks bellen ivm maatschappelijk werk
Je dochter is loyaal naar haar vader. Dat doen de meeste kinderen, en dus moet jij als moeder haar in bescherming nemen tegen haar eigen loyaliteit. Die loyaliteit moet je niet doorbreken: contact met haar vader moet er kunnen zijn en blijven, MAAR wel op een veilige manier. Er moeten dus afspraken worden gemaakt over een omgangsregeling die voor je dochter wel veilig is en haar algemeen welzijn niet in gevaar brengt, zoals dat nu wel het geval is. Benadruk dus ook naar je dochter dat je je best gaat doen om te zorgen dat ze papa kan blijven zien, maar dat jij wel ingrijpt als het onveilig is, (slaan, verbaal geweld). Dus dat je samen met haar, instanties en uiteindelijk ook haar vader, zult gaan zoeken naar mogelijkheden waarop er omgang kan zijn/komen zonder het slaan en het verbale geweld.
Daarvoor moet ik eerst naar de rechter en zal ze eerst met maatschappelijk werk moeten praten. ik mag niet zelf de omgangregeling veranderen. alles staat vast
Dat klopt, maar aangezien dat allemaal erg langdurige procedures zijn, zou ik zo snel mogelijk een dergelijke procedure starten!
Daarom zijn we ook bezig om van alles op papier te krijgen want dat is wat het belangrijkst is nu. Zodat er straks niet weer iets mis kan gaan met bijv. kinderbescherming en jeugdzorg.. die hebben de vorige keer ook al domme fouten gemaakt!
Voorlopig de vader niks laten merken dan. Denk je, dat je dochter zelf durft te zeggen tegen haar vader, dat ze het niet leuk vindt als hij haar slaat? Zoals ik al eerder zei: Volgens mij heeft vader hulp nodig om van die agressiviteit af te komen. Misschien tot die tijd begeleide omgang?
Momof wel goed dat je.naar je dochter open blijft en toch ook een stukje keuze bij haar neerlegd. En ze heeft idd de loyaliteit naar vader en dat zal waarschijnlijk wel zo blijven maar jij bent wel degene die haar nu de veikigheid geeft. Dikke knuffel en succes. Hoop dat je snel wat van school hoort.
Ik vind dat je het heel goed aanpakt! Door haar te weerhouden naar haar vader te gaan, gaat ze wellicht in de weerstand of later denken dat ze niet zelf heeft kunnen bepalen. Daarnaast geef je je ex wellicht nog een laatste kans. Mensen veranderen niet zomaar. Hopelijk zoekt hij hulp. Sterkte
Ik lees net je topic en ben benieuwd hoe de situatie nu is? Is er al contact geweest met de maatschappelijk werker?
Nou nee dus. School gebeld vorige week Amk kregen ze niet te pakken ?????? School maatschappelijk werk gesproken,die gaat mij bellen. (nog niks gehoord ) Intussen is dochter weer naar vader geweest..niets gebeurt. Ik ga morgen nog eens naar school bellen om te vragen wat nou precies de bedoeling is. Vind dat het wel erg langzaam en slordig gedaan word. Vriendin wilde n anonieme melding maken bij t amk maar weet niet of dat kan/serieus genomen word etc
Wat erg zeg, ik vind het vrij nalatig... Amk is goed bereikbaar, dus dat is een raar verhaal.. Ik hoop dat je snel wat wijzer wordt. Wb je vriendin, zij kan altijd anoniem een melinding doen. Wanneer school dan ook meldt heb je meerdere meldingen....
ja ik zou jouw vriendin ook een melding laten doen elke melding is er 1 hoop dat je gauw geholpen word mischien met de vuist op tafel slaan werkt soms goed bij instanties anders word je toch niet gehoord
Heb niet het hele topic gelezen maar ik zou toch ook gewoon zelf melding maken bij het amk. Vind het een beetje raar staan dat straks een vriendin van je en de school zelf melding hebben gedaan, maar jij als moeder er niets van zou hebben gemerkt. Je komt heus niet over als de boze ex wanneer je eerlijk verteld wat jouw kind jou heeft verteld. Sterkte!
Wat een verdrietige situatie voor jullie. Weet je zeker dat je dochter aan zou geven als het weer mis gaat? Omdat ze nu merkt dat het contact met haar vader zou kunnen veranderen? Ik zou zelf naar het amk bellen, toch van de zotte dat ze ze niet kunnen beteiken. Hoevaak en wanneer heeft school gebeld dan? Heb je een advocaat die je nu kan helpen? Hel veel sterkte!