Jeetje... flink geschrokken

Discussie in 'De lounge' gestart door Momof3, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Momof wat fijn dat je dochter nu mee mag praten. Hoe is het naar vader gebracht? Ik weet dat je daar ook tegen op zag.

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Het word heel makkelijk geschetst maar het is niet makkelijk.
    Heb jeugdzorg,kinderbescherming en AMK benaderd en die zien mij allemaal als wraakzuchtige ex en vertikken ook actie te ondernemen.
    Vroeger ben ik zelf ook in aanraking gekomen met kinderbescherming en jeugdzorg dus dan heb je in hun ogen toch al een naam.
    Althans.. zo heb ik dat altijd ervaren (zo ook met de onderzoeken ivm gedeeld gezag en bezoekregeling).

Als ik haar thuis hou, overtreed ik de uitspraak van de rechter en ben ik fout bezig. Dochter wilde ook nog naar vader en zijn familie toe.
    Er zijn in dit geval geen juiste keuzes!

Wat betreft het verhaal rondom vader.. Het slaan is al een aantal weken niet meer gebeurt volgens dochter en ze heeft echt problemen met haar zelfvertrouwen en op school dus mede daarvoor gaat ze naar school maatschappelijk werk.
    Dochter wil niet dat vader weet wat ze gezegd heeft dus ga ik hem dat ook niet zeggen.

SMW gaat nu aankomende donderdag met haar praten en dan mag ze alles vertellen dat dwars zit.
    Probeer dagelijks aan dochter haar zelfvertrouwen te werken, complimentjes geven,knuffelen,leuke dingen doen,samen leuke kleren kopen etc etc

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis

Nou dat ze dus heel veel zelfvertrouwens issues heeft en het slecht doet op school. Bij mij en mijn man laat ze niets los, bij vader ook niet.
    Dan kan ze lekker dr hart luchten bij de "praatmevrouw"

4. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ja is ook allemaal makkelijk gezegd dat van een ander.. van mij ook.
    maarja als je het zo leest is dat het eerste wat in je op komt.

En vind het echt sneu voor je dochtertje, en een flink dilemma voor jou, want je kan in principe niks.
    En maar zeggen dat ze alles willen doen aan kindermishandeling, is het zover doen ze niks !! :S heeeeeeel belachelijk.

En zeker niet tegen je ex vertellen. Ik hoop dat je dochter alle waarheid durft te vertellen, ze is echt dapper!!

Goed ook dat je haar dmv die dingen haar zelfvertrouwen probeert op te krikken. Ik hoop echt van harte voor je dochter en jou dat dit goed afloopt en je ex sowieso wat aan z'n agressie gaat doen, want een kind slaan gaat echt te ver, veeeeel te ver!

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Momof het id alles behalve gemakkelijk. Gelukkig heb je wel een ingang kunnen vinden voor je dochter en smw. Wel ontzettend sneu dat je.meid zo in de.knoop zit dat t haar haar zelfvertrouwen kost en daardoor biet goed in dr vel zit. Ik zal duimen dat de gesprekken haar gaan helpen en ze zich wat happier gaat voelen. En ik denk dat je er al van alles aan doet om haar zelf vertrouwen te stimuleren en haar vooral laat blijken dat ze er zeker wel mag zojn. Volgens.mij heb je ook een kanjer van een dochter!!!

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja iedereen vind zijn eigen kinderen knap natuurlijk maar ik vind wel dat ik een mooie meid heb ja ;)

Alleen zo zonde.. door al die stress krijgt ze vreselijke wallen.
    Ze besteed nu iig meer aandacht aan haar uiterlijk.. eerst was het hop broek en shirt aan en het zal allemaal wel.

Afgelopen weeken had hij haar weer geslagen op haar arm omdat ze bezig waren met de Wii-U en hij voor de 2e keer (tegen afspraak met dochter in) hetzelfde poppetje wilde pakken.. dochterlief zei er wat van en hij ging bazig lopen doen, zij keek weg omdat ze zich aan hem ergerde en hij mepte dr op dr arm.
    Dus het is maar goed dat ze donderdag met smw gaat praten. Ze gaat het ook tegen haar vertellen.

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Momof jeetje das toch ook geen reden om dan een tik/klap te geven? Wel fijn dat ze iets beter in dr vel zit en ze weer wat meer aandacht aan haar uiterlijk besteed. Dat zijn van die.kleine.belangrijke.dingen. Ik hoop voor jullie dat het gesprek snel plaats zal vinden.

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

pff... volgens mij kun je beter tegen de afspraken ingaan en je kindje thuis houden... nu 'laat' je haar eigenlijk slaan !

ik bedoel het niet rot.. en ik snap ook dat je gewoon vast zit.. maar hun maken het zo dat jij niet anders kan dan je kind te laten slaan !! wat een KROM systeem ! ik hoop echt dat het snel opgelost wordt !

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    #89 Momof3, 9 apr 2013
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
    Ja ik weet het. Heb ook bij smw gezegd dat ik me echt voel alsof ik met mijn rug tegen de muur sta. Gelukkig hoeft ze pas weer de 19e daarheen. En gaat ze donderdag a.s. met smw praten.
    Ik ga straks wel even die vrouw opbellen om weer even mijn zorgen te uiten (nogmaals).
    Het is echt heel zwaar :(

Ik heb overigens mijn zorgen al ge-uit toen het bij de raad van de kinderbescherming lag en zij geloofde mij niet. Ex deed alsof hij heel lief en begaan was en de raad trapte er met open ogen in. Ik vertrouw dit rechtssysteem en de mensen die je kinderen moeten beschermen (raad vd kinderbescherming,jeugdzorg,amk,de wet!!!!!) ook gewoon niet op deze manier.

Ik snap heus dat er zat wraakzuchtige exen zijn die de vader van hun kind zwart maken in de hoop dat de vader het kind niet mag zien en ik weer het zoveelste moedertje ben waarvanze dat denken.
    Maar als ze verdorie iets verder kijken dan hun neus lang is, hadden ze gezien dat hij niet in staat is om voor een kind te zorgen.

*Zojuist swm ingelicht en ze vond het heel fijn dat ik belde en dat ze nu ook weet dat het weer gebeurd is zodat ze niet hoeft te gaan vissen maar het wel al weet.

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

En hoe is het gesprek gegaan?

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Is niet doorgegaan.
    Vrouw moest met spoed bemiddelen bij een uit huis plaatsing
    Maandag of dinsdag gaat ze naar school om met haar te praten.

12. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Is het gesprek ondertussen wel doorgegaan?

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben ook wel benieuwd. Komend weekend moet ze weer naar haar vader? En ze heeft nog niet met SMW gesproken. Daarnaast, er zijn al ruim anderhalve week voorbij, na het laatste incident. Als ze het nu vertelt, is het wat er over is van de herinnering, maar hij is niet meer zo vers, dus ze kan wel vertellen wat er gebeurd is, maar hoe ze er toen bij voelde, dat soort dingen zakken snel weg.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ze is afgelopen weekend weer geweest. Het is weer gebeurt.
    Ook vertelde dochter dat hij haar vorige keer "kutkind" genoemd heeft.
    Dat doet er nog een schepje bovenop!!!!!!!

Hij wil haar meer uren hebben vertelde dochter. Nou echt no way in hell dus he!!
    Heb tot nu toe elke keer meteen contact opgenomen met de vrouw van smw als dochter terug kwam. Zodat ze iig weet dat er iets bij vader thuis gebeurt is!
    Dochter vind het steeds rotter bij vader. Morgen heeft ze weer een afspraak en dan hoort smw dus al voor een 2e keer dat ze door vader geslagen is.

Na een paar keer zo iets te horen moet smw verplicht actie ondernemen dus ik ben heel benieuwd wat die actie is!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben ook erg benieuwd. Had je haar al meteen gebeld toen dochter thuis kwam?

16. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb je topic gevolgd maar wat moet dat moeilijk zijn voor je! En uiteraard voor je dochter. Ik snap niet waarom hij haar vaker wil zien als ie zich blijkbaar aan haar irriteert of zo?

Sterkte iig!

17. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik heb je topic even doorgelezen. Wil jou en je dochter heel veel sterkte wensen in deze situatie :)

18. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @LadyXochi
    Ja savonds toen dochter in bed lag.

@Fairy Tale
    Ik ook niet.
    Maar dochter komt nu al als zombie met dikke wallen terug van hem. Hij zorgt er niet voor dat ze haar huiswerk maakt etc..
    Dus ik snap het ook niet

Thnx allemaal voor de steun!!!!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan van alles achter zitten. Misschien heeft iemand in zijn omgeving iets gezegd en moet hij zich nu bewijzen of zo.

20. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alles gelezen, maar is een melding bij het AMK geen optie als de smw geen actie gaat ondernemen? Je kunt het AMK ook altijd bellen voor advies e.d
    Erg sneu voor je dochter en een moeilijke situatie voor jou.

Deel Deze Pagina