Jeetje... flink geschrokken

Discussion in 'De lounge' started by Momof3, Feb 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Winddanser
    Nou ik had in eerste instantie AMK gebeld.
    Die namen me niet serieus.
    "want zo'n melding is wel meteen heel erg serieus he"

Zij adviseerde me om ermee naar school te stappen. Via leraar en interne begeleider is school maatschappelijk werk ingeschakeld.
    Interne begeleider had AMK gebeld met de vraag: waarom moest ze ermee naar school stappen? ze heeft jullie toch niet voor niets gebeld.

Maar AMK zag mij denk ik als wraakzuchtige ex ofzo.. ik weet t niet. Werd iig niet serieus genomen.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Jeetje dat is wel heel erg, ik vind het erg goed dat je er direct werk van maakt en als haar leraar ook al iets merkt dan zegt dat toch genoeg, ik zou direct kijken of je op de een of andere manier kan zorgen dat ze niet meer zonder toezicht bij haar vader hoeft te zijn.

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik zou graag willen maar ja nu zijn we in principe bewijslast aan het verzamelen en ik zou nog niet eens weten waar ik heen zou moeten als instanties me niet serieus nemen.
    Dochter wil niet meer uren naar haar vader dus dochter wil dolgraag met de rechter praten (mocht vader ons weer voor het gerecht slepen). Ze is nu op het punt dat ze dr vader niet echt leuk meer vind en eigenlijk graag nog wil gaan voor haar tante en oma omdat ze bang is om hun te verliezen.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik weet niet of het aan de instantie ligt. Ik krijg het idee dat het bepaalde medewerkers zijn. Hoe oud is je dochter ook al weer?

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    #105 Momof3, Apr 23, 2013
    Last edited: Apr 23, 2013
    Bijna 10 (over 2 maanden)

Bah krijg net een whatsappje of hij dr van 29 april t/m 6 mei mag..
    Mijn maag draait al om bij de gedachte dat ze daar een week lang moet zijn

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Nog even de boot afhouden...
    Of zeg dat jullie al plannen hebben op koninginnedag of zo...
    Echt niet gaaf...

Pffff... "want zo'n melding is wel meteen heel erg serieus he", geslagen worden IS ook serieus. :( Wat een stom persoon, die dat zegt...

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Jeetje, heb het nu pas gelezen.

Lijkt me een van de ergste nachtmerries wat je als ouder mee kan maken.

Hopelijk willen de instanties jullie helpen. Blijven aanhouden!

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Gister met smw werk gebeld (dochter wil in meivakantie niet naar vader en ik wist bijgod niet hoe ik dat moest aanpakken). We hebben meteen contact gehad over de gesprekken die swm met dochter gehad heeft.

Smw zei dat ze een melding bij het AMK gedaan heeft en dat het amk adviseerde om toch contact met vader op te nemen.
    Na een lang telefoongesprek met swm heb ik vader gebeld.

Hij bevestigd dat hij haar wel eens slaat (hij zegt zelf dattie een tik geeft ipv slaat). Want zij slaat hem altijd als eerst en hij laat zich niet afslaan door een 9 jarige. Ik heb gezegd dat dat niet de manier is waarop je een kind opvoedt en ik het daar absoluut niet mee eens ben. Dat ze ook gewoon naar haar kamer gestuurd kan worden.

Dochter doet voor hoe ze hem "slaat"(amper noemenswaardig) maar dan nog.. hoor je je kind niet (terug) te slaan!!!
    Ook heb ik hem gezegd dat dochter niet naar hem wil in de meivakantie, dat wilde hij graag zelf van haar horen.
    Dus dochter heeft gebeld en meteen gezegd dat haar allemaal niet bevalt. Zijn grapjes,dat hij haar niet goed kent, dat ze het niet leuk vind dat hij haar slaat en dat ze niet naar hem wil voorlopig. Dat ze even wil kijken hoe het is om niet te gaan.

Hij vond het wel best zo. Via whatsapp schreef hij (ik typ het letterlijk over!):
    Ja nu niks ze moet niks ze mog hier komen en dat ze niet komt vondt ik na alle moeite die ik er in stak wel op zen plaats.
    Mijn grapjes zijn niet zo leuk schijnbaar nou kijken of ze over 2 maanden die grapjes misschien mist...

(ik snap zijn berichtje niet)

Dochter is duidelijk opgelucht.
    Alst goed is komt er nu actie alsin amk/jeugdzorg.
    Moet smw nog bellen.

9. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wat een verhaal, gelukkig gaat hij akkoord met het feit dat ze niet komt in de mei vakantie.

Ik heb geen tips ofzo, maar ik wil je wel veel sterkte wensen, het lijkt me verschrikkelijk om zulke dingen aan de hand te hebben..

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik heb niet alle 11 pagina's gelezen dus misschien schrijf ik wel iets overbodigs:
    Kon je het niet gwn met je exman oplossen? Je hebt hem op pagina 11 gebeld en het erover gehad. Dus misschien had hij ook gwn iemand nodig om te 'sparren' over de opvoeding. En misschien doet hij het nu ook gwn niet meer.
    Maar dat je dochter niet meer wil gaan met de redenen die ze aanhaalt vind ikzelf niet voldoende. Over dat zijn grapjes niet leuk zijn? Wat is dat voor onzin? Ik krijg het gevoel dat je haar wel erg veel zelf laat beslissen. Het is bij iedereen thuis zo dat je betere en mindere tijden hebt, zo is het leven nu eenmaal en daar moet een kind ook mee omgaan.
    Ik keur slaan niet goed..maar ja..wat is slaan..vader zegt tik, dochter zegt slaan tja..
    Misschien kun je deze dingen (nog) steeds beter onderling bespreekbaar maken ipv meldingen etc te doen.

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Tjessia
    Het contact tussen ex en mij is ontzettend moeizaam. Hier aan de deur kan er geen fatsoenlijk woord vanaf en als hij me belt omdat hij iets moet krijg ik altijd een grote mond.
    Hij is de definitie van kort lontje.

Ik vind het niet terecht dat je de dingen die mijn dochter aanhaalt neerzet als onzin. Wat voor jou onzin kan zijn, kan voor haar ontzettend belangrijk zijn.
    Hij vroeg er specifiek om om van haar te horen dat ze niet wil gaan. En als zij niet wil hoeft ze van mij niet.

Laat ik er nog even bij duidelijk maken dat ex en ik bij mediation geweest zijn en dat totaal niets uit haalde en hij me om elk wisse wasje voor de rechter sleept.

Dus ik vind je bericht best kort door de bocht.

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Heeft je dochtertje een mobieltje? En kan ze dan iemand die ze vertrouwt in de buurt van haar vader woont bellen? De buren, of oma of haar tante. Die haar onmiddellijk bij haar vader kan weghalen...
    Voor het geval dat ze toch moet gaan naar haar vader. Persoonlijk zal haar thuis houden en anders enkel onderzicht van bijv oma.

@tjessia de moeder is van de vader gescheiden, omdat hij haar sloeg.
    Dan kan je er vanuit gaan dat de vader geen tik geeft, en dat het alleen maar erger wordt!

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja ze heeft een mobiel bij haar vader maar weet niet of er beltegoed ofzo op staat.

Ik hou haar nu ook thuis, ze wil niet gaan.
    Smw neemt als het goed is actie. Ik moet nog even contact zoeken om te vragen wat we nu gaan doen.

Vader vond het allemaal prima en wil haar nu ook niet zien.

14. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Misschien handig om toch maar wel de 11 pagina's te lezen......

15. Flubje

Flubje Niet meer actief

Tjee Momof3, moeilijke situatie hoor!
    Ik heb iets soortgelijks als kind meegemaakt. Mijn vader sloeg mij niet, maar wel mijn (half)broer en zussen waar ik bij was. Tevens maakte hij hele nare opmerkingen over mijn moeder (waar ik bij woonde).
    Achteraf ben ik ontzettend blij geweest dat mijn moeder altijd contact met mijn vader is blijven stimuleren. De keuze lag wel echt bij mijzelf, maar ze liet me er altijd over na denken of ik ooit spijt zou krijgen als ik het contact verbrak.
    Ook ik heb niet alle pagina's gelezen, maar contact verbreken met een ouder is heel heftig (hoe naar iemand ook kan zijn..) Misschien is er wel een andere vorm van contact mogelijk. Misschien alleen bezoekmiddag? Of telefonisch als het even echt moeilijk gaat?

Je dochter is 9,5 (toch?) dan is ze echt wel oud genoeg om goede keuzes te maken en aan te geven wat zij graag wel en niet wil.

Ik denk dat het voor haar vooral belangrijk is om zo objectief (zelfs aardig) mogelijk over haar vader te spreken. Dat zal niet gemakkelijk zijn, maar als ouders tegen hun kinderen klagen over elkaar geeft dat een gevoel van ertussenin zitten en te moeten kiezen tussen beide. Als je dat kan, geef je je dochter een groot kado :)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Wat knap van je dochter, dat ze het heeft durven zeggen aan haar vader! Dat is een hele grote stap.
    En dat whatsapp berichtje goed bewaren.

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Flubje
    We verbreken het contact niet. Sowieso ligt er een bezoekregeling dus ja.Die zal eerst door een rechter gewijzigd moeten worden.

@LadyXochi
    Ja vind ik ook!
    En ik mail mezelf altijd de whatsapp gesprekken toe ;)

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Momoff fijn dat er nu toch schot in de zaak lijkt te zitten. En super stoer van je meid dat ze zelf tegen haar vader heeft durven te vertellen wat haar dwars zit.
    Wel een raar appie idd maar ja zij heeft even adempauze. Lekker samen genieten van de vakantie!

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou!

Dag na telefoongesprek met vader kroop tante(zus van vader) in de telefoon. Dacht in eerste instantie: och god dit word weer zo'n gesprek.
    Maar het was een goed gesprek waarin zij ook aangaf dat het niet door de beugel kon en mijn dochter het belangrijkste is. En dat dochter altijd bij tante mag aankloppen als ze wil kletsen of er iets is.
    Volgende dag hebben dochter en tante samen gebeld. Zij probeerde dochter wel wat te pushen richting weer naar haar vader gaan. Maar dochter heeft dit heeeeel goed en dapper opgelost door gewoon te zeggen dat ze dat voorlopig nog niet wil Tante bood aan dat dochter wel een keertje bij haar mocht slapen en dat ze dan wel samen om te tafel gingen met vader en ze dan misschien toch nog wel een nachtje bij papa wilde slapen.
    Wederom zei dochter: ik wil best met hem praten maar voorlopig echt niet slapen.

Dus ik super trots dat ze zo voor zich op kwam!!

Ik heb weer contact gezocht met smw en gevraagd : wat nu???
    Zij ging het iig terug koppelen naar het AMK en misschien ging ze vader bellen om te vragen of hij ondersteuning in de opvoeding wil.
    Na de meivakantie hebben we weer contact

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Dochter is in de meivakantie niet naar vader gegaan. Wel heeft ze bij zijn zus gelogeerd.
    Ineens wil ze nu toch komend weekend naar vader en wij vragen ons af hoe dat komt. Afgelopen week is de praktisch onhandelbaar geweest.
    Vandaag heeft ze weer een afspraak met smw. Die wil graag weten waarom ze nu ineens wel weer naar vader wil (we denken schuldgevoel dat oma en tante hebben aangepraat).

Smw wil in samenwerking met AMK vader opvoedingsondersteuning aanbieden maar smw durft niet naar vader thuis te gaan. Dochter heeft smw gezegd dat papa heeeel boos kan worden dus dat smw echt niet met hem alleen moet zijn.

Vanavond word ik terug gebeld door smw of en hoe ze vader gaan benaderen en wat dochter verteld heeft in het gesprek met smw.

Share This Page