Jeetje... flink geschrokken

Discussion in 'De lounge' started by Momof3, Feb 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Is misschien alleen maar goed. TS wil hier alleen haar verhaal kwijt. Zij hoeft hier niemand te overtuigen dat haar ex hun dochter slecht behandeld, want wij kennen zijn ex toch niet. Dus hier zou het geen kwestie van zwartmaken zijn. Ik zeg: Laat maar lekker lezen, dan krijgt ze een de andere kant van het verhaal. En als ze het niet gelooft, dan kan ze nu vragen, aan TS of aan de ex, of ze de whatsapp berichtjes mag lezen.

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Oh momof wat zal jij je rot voelen zich op dit moment. Ik duim zo dat je meid ongeschonden thuis komt. En idd als smw al niet alleen langs durft te gaan.. jakkie wat een rotsituatie. Zijn berichtjes zijn ook om kippenvel van te krijgen. Hoop zo dat er snel iets veranderd dit is niks zo. Hele dikke knuffel en dat je meid snel weer thuis is.

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ze kwam gister thuis.
    We kwamen er samen achter dat vader weer een zooi bij elkaar gelogen heeft.

Ik had alle whatsappjes naar smw gestuurd. Vanmorgen haar reactie: ik kom hier met je op terug.

Ik weet niet zo goed wat dat nou moet betekenen en wat haar verdere plannen of stappen zijn. Straks maar even whatsappje sturen met wat we nu dan gaan doen. Want ik word knettergek van het "niet weten".

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hele kleine update..
    3 Juni heeft vader een gesprek met school maatschappelijk werk, op hun kantoor.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dat is in elk geval goed. Alleen is het dus maar de vraag wat hij gaat zeggen.
    Je zei iets over nog meer leugens? Over wat voor leugens gaat het dan?

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Tegen mij zeggen dat hij haar daar houdt met pinksteren en tegen dochter zeggen dat hij dat netjes gevraagd heeft aan mij.
    Zulke dingen.

Gister hadden we visite en krijg ik ineens een whatsappje(Typ het letterlijk over, dat zegt ook wat over hem want hij is 100% nederlands maar typt waardeloos).

"Kweenie waarom als je gelukkig bent of ja genoeg hebt, toch nog bij andere moet k*tten, maar zeg het maar èèn keer... Blijf met je domme k*tspelletjes uit (naam kind)'s hoofd. Je vragen kende bij mijn vragen, daar belast je een kind van 9 niet mee en voor haar is het nie want ze was vorig jaar zo gelukkig dat ze week bij wou zelfs
    dus kappen met die sh*t
    "

Dit gaat dus over dat zij geen 3 weken aan een stuk naar hem wil in de zomervakantie maar om de week. We hebben gezegd tegen dochter dat ze er misschien eens met papa over kon praten want alles wat ik nu zeg schiet bij hem toch in het verkeerde keelgat. nou blijkbaar alles dat ik niet zeg ook.
    Dochter wil dit echt zelf, ik heb haar op geen enkele manier beïnvloed.

Ik heb overigens niet gereageerd op zijn whatsappjes en heb een beeldscherm afdruk gemaakt en naar de schoolmaatschappelijk werkster gestuurd met de mededeling dat ik niet gereageerd heb omdat hij zo boos doet tegen me.

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Pff lijkt mij ex wel.. Volg dit mee :)

8. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik volg je ook.. wat vreselijk naar.

Hoop echt dat je verder komt met de smw

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ze gaat hem als het goed is opvoedingsondersteuning bieden.
    Ben heel benieuwd hoe hij erop zal reageren.

10. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Vind t al zo naar dat t zo ver moet komen... en dat hij dat zo speelt.

Ik hoop echt dat ie gauw een ander doel gaat vinden in t leven.

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Het is altijd al gezeik geweest met hem.
    Maar sinds dat slaan en dat ik er actie op ondernomen heb, lijkt het wel een klein kind.
    Kont tegen de krib en een grote mond.Hij probeert me te intimideren en voelt zich denk ik wel in een hoekje gedreven omdat ik en dochter wel durven zeggen wat we denken en vinden.
    Zijn moeder en zus zitten zodanig onder de duim dat ze precies doen wat hij zegt.

12. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Momof het klinkt idd als een klein kind en alles wat je wel of niet zegt is niet goed. Ik hoop echt dat het gesprek bij smw met hem wat gaat opleveren (al heb ik er een beetje een hard hoofd in sorry)
    Voor je dochter ook niet leuk als hij zo doet ze zit er toch tussen en is er de dupe van.
    Dikke knuffel voor jullie!

13. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Zou je met je dochter misschien een code kunnen afspreken? Als zij jou belt, en hij zit er naast, dat jullie een doodnormaal zinnetje afspreken voor "kom me halen!". Zoiets als :" ik heb een hele mooie zwarte kat gezien" ofzo...

(Het is natuurlijk te gek voor woorden dat zoiets al nodig moet zijn :( )

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Goed idee van female.

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Dat is inderdaad een goed idee!!

Ik heb er ook een hard hoofd in hoor met maatschappelijk werk!
    Maar ze heeft gezegd gister op whatsapp dat ze hem ook gaat vertellen dat als zij zich zorgen blijft maken om dochter, ze een klacht gaat indienen jeugdzorg en amk (niet dat ik daar veel vertrouwen in heb hoor).Zo ziet hij hopelijk dat zijn gedrag erg fout is!
    Dochter komt om 4 uur thuis. meestal bespreken we dan even hoe het gegaan is en wat hij gezegd heeft. Ik gok dat vader weer een toneelstukje gaat opvoeren bij smw maar zij heeft de whatsappjes allemaal gezien dus weet dat hij niet aardig of gezellig of leuk is.

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    The story continues...
    Komt geen einde aan :(

Vader bracht dochter en ik deed deur achter dochter dicht. Ze meldde dat vader mij nog wilde spreken en vader stond al op de deur te kloppen. Ik heb zoon in de box gezet en dochter erbij laten blijven zodat ze hem in de gaten kon houden.

Vader begon over hoe ik dochter ideeën in haar hoofd stopte en dat dat niet van haar zelf kwam. Dat ik haar geestelijk mishandel. Waarop ik zei dat dochter bang is voor hem omdat hij haar slaat. En dat ze zelf met het idee kwam om om de week te gaan in de vakantie ipv 3 weken aaneen. Hij zou wel eens even naar de rechter gaan, waarop ik zei dat ik het heerlijk zou vinden als hij naar de rechter zou gaan omdat ik dit gebakkes zo vreselijk beu ben en ik dan ook mijn kans krijg om hard te maken dat hij haar slaat.

Hij liep weg en zei dat hij wel eens even de raad van de kinderbescherming op mij af ging sturen en dat hij alles over mij ging vertellen (wat hij dat zou gaan vertellen weet ik niet, valt niet veel te vertellen).
    Ook zei hij dat iemand hem papieren gaf wat betreft mijn oudste dochter (heel moeilijk lang emotioneel verhaal maar kort gezegd die woont bij vader vanaf geboorte omdat ik bij mijn verslaafde moeder geen leven zag voor haar).Ook zei hij dat hij haar niet hard sloeg maar echt een heel zacht tikje geeft en dat zij haar vader en oom heel hard gestompt heeft. Ik zei dat ik dochter vertrouwde en niet aan haar ga twijfelen door ff rond te bellen of dat zo was. Tante had haar terug gebacht na het weekend waarin dat stompen gebeurt zou zijn en tante zei dat alles goed ging. Niets over slaan.
    Maar vader zou wel eens even aantonen dat ik mijn dochter geestelijk mishandel en ik moest maar eens volwassen worden.
    Daarop heb ik hard gelachen en de deur dicht gedaan.

Nu blijkt dat dochter tegen hem gezegd heeft dat ik haar het idee gegeven heb dat ze om de week kon gaan. Terwijl in werkelijkheid ik haar gezegd heb dat ze eens moest nadenken wat ze wilde met haar vakantie omdat ze in de meivakantie ookal niet wilde gaan.
    Zij wilde om de week en we hebben afgesproken dat ze dat dat zou overleggen met papa.

Toen hij weg was kreeg ik het volgende whatsappje:
    Eerste keer toen na ik het zei van oom heb je het aan (naam dochter) gevraagd dus je dochter in twijfel stellen heb je al gedaan.Maar afgelopen vrijdag heeft ze bij mij oma in ziekenhuis onder een hoop getuigen mij weer geslagen dus bewijs heb ik genoeg. Morge moet ik bij die maatschappelijk werker zijn dan ist mijn beurt... Over jou.

Dacht trouwens dat jij de gene was die smeekte of ik ophield met rechtbanken.

Ik heb vervolgens terug gestuurd:

"(Naam ex), ik heb hier geen zin in. Er is totaal geen communicatie tussen ons en (naam dochter) word hier de dupe van. Jij vindt dat ik haar dingen aanpraat omdat (naam dochter) jou die indruk geeft. Ze kwam zelf met het idee toen ik zei dat ze eens na moest denken wat ze nu precies wilde nadat ze de meivakantie niet wilde gaan.
    Maar ik spreek liever af dat we alleen nog berichten sturen over vakanties en vrije dagen en verder niets"

Hij stuurde terug: ontken maar wat je wilt.

Mijn man en ik hebben even met dochter rond de tafel gezeten om te zeggen dat ze wel altijd eerlijk moet zijn omdat er een hoop mensen gekwetst kunnen worden op deze manier. Vooral omdat ze zelf om de week wilde gaan.

Ik word er een beetje radeloos van. Ik wil haar dolgraag helpen en ik vind het prima als vader denkt dat het allemaal aan mij ligt. Maar het doet echt zeer dat dochter het ook mijn schuld maakt. (tuurlijk.. ze is 9 jaar dus ze is nog een kind, dat weet ik ook wel) Maar je vraagt je af waarom een kind zo iets zegt.. is ze dan zo bang voor hem? of zo gefrustreerd?

17. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Oh meid, wat een verhaal weer. :( sterkte maar weer.

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Wat heftig! Goed dat je dr serieus neemt! Sterkte! X

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    thnx! :)

20. knap

knap Niet meer actief

Tja heb niet alles terug gelezen.

Maar is het niet verstandiger om jou dochter er niet meer tussen te zetten?
    Het klinkt als of ze zo ook reageert. Jou ex bijt van zich af jij bijt van zich af en dochter voelt zich gevangen tussen jou en haar vader.
    Ze is loyaal aan jou maar ook loyaal aan haar vader.
    Je moet echt gaan filteren wat er van waar is en niet.
    Die tikken of klappen kunnen waar zijn maar misschien wat uit zijn band getrokken door je dochter. Omdat ze tussen zit. Je moet idd wel alles doen om haar te beschermen maar je moet er ook niet te veel tussen gaan staan. En denk dat het belangrijk is als er wat gebeurt dat zij het tegen smw zegt dan dat jij het zegt. Het klinkt als eens strijd die dus niet gewonnen kan worden. Door geen van jullie.

Dus als er wat is zeg je tegen je dochter ik geloof je en je moet het tegen die en die zeggen als ze met iemand spreekt. En jij moet het dus even niet doen. Het moet via haar blijven komen.

Kan niet precies uit leggen wat ik er mee bedoel. Maar misschien zit je er te diep in met allerlei gevoelens. Bekijk ook je aandeel aan deze problemen. Je weet ondertussen hoe het werkt hoe meer jij je er mee gaat bemoeien hoe meer andere partijen anders kunnen gaan denken. Spreek de waarheid maar de echte waarheid moet via je dochter gaan. Over een jaar of 2 is ze 12 en begint ze te puberen. En kan ze in eens zeggen ik ga bij papa wonen is alle moeite voor niks geweest toch?

Kinderen die er tussen zitten gaan er ook tussen door reageren.

Share This Page