Jeetje... flink geschrokken

Discussie in 'De lounge' gestart door Momof3, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    moeilijke situatie, sterkte
    wat ik mij afvraag hij beweert dat dochter hem onder getuigen heeft geslagen, klopt dit volgens je dochter? zo, ja waarom heeft ze het gedaan?

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Knap
    Dochter spreekt per week een uur met schoolmaatschappelijk werk op school. Daar verteld ze alles uit zichzelf ook aan en die schrijft alles op. Ook zij maakt zich zorgen om mijn dochter.
    Maar ik zeg vooral tegen dochter dat ik belangrijk vind wat ZIJ wil. Dat ze niet moet denken aan wat ik of haar vader misschien zouden willen, omdat dit alles om haar gaat!

Puberen doet ze overigens al.

En of tikken of klappen uit verband gerukt zijn of niet, haar vader hoort hoe dan ook zijn handen thuis te houden. Maar het kan zijn dat hij het ziet als een tikje en dochter het ziet als hard slaan. We hebben het over een man met wie ik de relatie verbrak omdat hij mij sloeg.

Het slaan dat zij doet gebeurt ook echt alleen daar.Hier doet ze het niet.

@sneeuwpop
    klopt dat ze hem geslagen heeft maar waarom weet ze niet meer zegt ze.Heb haar al vaker op het hart gedrukt dat ze niet mag slaan.. ook niet zachtjes

3. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Geloof haar en bescherm haar. Misschien kun je eerst haar vader erop aanspreken en niet meteen naar instanties gaan. Ik denk dat hij al erg schrikt dat zijn geheim naar buiten is gekomen. En misschien hulpverlening voor je dochter aanvragen om haar te helpen hier mee om te gaan want het is niet niks.

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Eindelijk een doorbraak!!!!

Vader heeft met schoolmaatschappelijk werk gesproken.
    Ik kreeg een gigantische whatsapp van hem.
    Daarin zei hij dat hij nu door heeft dat het een enorm effect op haar heeft en dat hij graag wil dat zij bepaald of ze nog wil ja of nee.

Ik heb hem gebeld en uitgelegd dat het echt haar idee was en dat ik gewoon wil dat we als normale ouders met elkaar kunnen praten en dingen kunnen afspreken en dat slaan niet de oplossing is. Ook dat zij 180 graden omdraait zodra ze bij hem is.. dat kind dat hij beschrijft ken ik niet. En heb ook gezegd dat dat misschien wel onmacht van haar is.

EINDELIJK luisterde hij naar me en gaf aan dat hij doodsbang is om haar kwijt te raken.Ik heb aangegeven dat dat niet gebeurt maar hij zich wel fatsoenlijk moet gedragen en niet slaan. Dat als we samen 1 lijn trekken en veel communiceren met elkaar, dochter misschien wel bijtrekt en het idee krijgt dat haar vader ook luistert naar wat zij te zeggen heeft.

Als ze zo dadelijk thuis komt uit school, wil haar vader even met haar bellen om af te spreken wat dochter nu precies wil, dan kan ze de telefoon op luidspreker zetten en kunnen we met 3-en overleggen.
    Hopelijk is dit het laatste wat ik erover hoef te zeggen hier en kan hopelijk melden dat het zo blijft!!!

Hij snapt nu in ieder geval dat wat hij doet fout is en ook dat je zo geen kind opvoed.

MISSION ACCOMPLISHED!!

5. knap

knap Niet meer actief

Nou op hoop van zegen dan maar. Klinkt super positief! Ook voor je dochter. Zo te lezen is het begin er. Wie weet ben altijd hoop vol gestemd woord het ooit nog eens gezellig dat zou leuk zijn voor dochterlief..

Trouwens sorry dat wat harder klonk. Maar denk dat je zelf wel snapte wat ik bedoelde. En zo waar een door braak... zou echt geweldig zijn. En een ding nu dit gebeurt is positief blijven praten met hem. Als hij je zo terug belt niet over het verleden terug praten. Wel zijn gedrag maar daar mee gaan jullie aan de slag... Duim voor je mee.

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dat klinkt goed zeg!! Wow....zo'n omdraai had ik niet verwacht.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik hoop echt voor je dat hij meent wat hij zegt en voortaan zijn handen thuis houdt.

8. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik vind t al knap dat hij t nu beseft en er over praat...
    Vergeet niet dat de weg naar herstel nu pas begint en dat sommige gewoontes misschien niet gelijk stoppen.
    Maar blijf idd praten...

Ben echt blij voor je... Ik hoop dat dit idd een hoop veranderd voor jou en je dochter en uiteraard ook voor haar vader.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat fijn om te lezen!

Deel Deze Pagina