Ja het is wat met die ouderen tegenwoordig. Mijn schoonvader zit in een electrische rolstoel en die kan er ook wat van. Rijdt rustig door een winkel terwijl duidelijk is dat hij niet door het pad past (snap dat dat vervelend is) maar dan valt er dus vanalles op de vloer. Denk dat hij gewoon nog erg veel boosheid heeft over het feit dat hij van een zeer vitale man in letterlijk 1 dag zo lichamelijk gehandicapt is geworden. Maar ook 'gezonde' ouderen lijken te denken dat ze overal maar recht op hebben en voorrang op jongeren. Heel triest, vooral omdat het er steeds meer worden!
Rijbewijs inleveren vanaf 65 jaar vind ik een slecht idee. Regelmatig een oogtest en opfriscursus vanaf je 65e vind ik wel een goed idee. Je pakt veel mensen zó'n enorm stuk vrijheid af, terwijl ze vaak prima kunnen rijden. Ik heb zelf geen rijbewijs, mijn man wel, en vanaf het moment dat we de straat uitrijden begint het getier en gescheld op andere weggebruikers al. Eigenlijk is het nooit leuk in de auto. Volgens mij geldt dat voor veel mensen, het verkeer is een grote bron van frustratie! Maar wij hadden het vorige week ook nog, kwamen we terug van de verloskundige, stond er naast ons een auto geparkeerd die bijna tegen de onze aanstond, mijn man kon maar nét ertussen schuifelen om bij zijn deur te komen. Dat vind ik ook altijd raar hoor, zijn die mensen dan blind?
Nu worden 65-plussers toch elke 5 jaar gekeurd voor hun rijbewijs? Dan vind ik echt veeeeel te weinig, ze kunnen dan zo snel achteruit gaan. Moet gewoon elk jaar gebeuren! En misschien moeten artsen als ze adviseren dat iemand niet meer mag rijden dat ook ergens door geven, zodat ze dan direct gekeurd worden ofzo.
geeft niet hoor! maar dat punten rijbewijs vind ik ook wel wat.... en dan gelijk een hoe,parkeer,ik,mijn,veel,te,grote,en,dure,saab,fatsoenlijk cursus!
Bij mij op het werk is er een man van 95 jaar en hij is goed gekeurd voor zijn rijbewijs en het word nu verlengd voor 5 jaar dus dan is hij 100 jaar. Nou je moet die man zien rijden ik hou mijn hart steeds vast. Gelukkig is hij zo verstandig om niet meer over de snelweg te gaan maar binnendoor weggetjes. maar dan is hij nog een gevaar op de weg,ongelofelijk gewoon. En zijn vrouw vind het allemaal wel best want die gaat toch nooit mee want ze komt bijna niet meer buitens huis.
OO heel irritant die aso bejaarden. Ik heb eens ruzie gehad met zo een oudere vrouw bij me moeder in de flat. ik zat bij een vriend in de auto die echt normaal reed, dus ik stapte uit komt ze op hoge poten naar me toe dat we scherp de bocht namen en dat het asociaal is. Dus ik vroeg of ze in die bocht stond: NEE maar het had wel gekund! ach oud mens hou je mond dan met je gezeur. ( liep ook hoogzwanger nou dan snappen jullei het wel) zei ze nog dat die jeugd van tegenwoordig zo brutaal is! Nou ik hoor niet meer bij de jeugd hoor! BAh oude mensen ik heb er ook nog mee gewerkt nou ze kunnen alleen maar zeuren
Haha wat een leeftijdsdiscriminatie hier! Moet je in elk berichtje het woord 'ouderen' eens door 'buitenlanders' vervangen, zoww dan krijg je echt een topic wat niet kan! Ik ben van mening dat je net zoveel vervelende ouderen als jongeren hebt. Ouderen hebben andere tijden meegemaakt, ik begrijp het soms best als ze reageren zoals ze doen. Jongere mensen zijn zo fokking brutaal vergeleken met 20 jaar geleden!
@Anabella: ben ik met je eens, deze jeugd van nu kan hondsbrutaal zijn. Maar dan kijk ik ook even naar mijn leerlingen (VMBO bovenbouw) en hoe zorgzaam en lief zij zijn voor ouderen op hun stageplekken - de oudjes zijn vaak genoeg in shock en blij verrast Ik moet opeens terugdenken aan een geval een paar jaar geleden. Stond bij de bushalte te luisteren naar twee tierende, chagrijnige oude dames die de jeugd afkamden en 'buitenlanders' (naar mijn weten ben je een BINNENlander als je hier woont ) - dat er zoveel gestolen, en gescholden wordt... enfin, bus komt eraan... Buschauffeur opent de deur, kijkt nijdig naar dame no. 1 en zegt als zij haar strippenkaart toont: "Hoe vaak moet ik u nu nog zeggen dat ie niet meer geldig is? U moet net als alle andere mensen gewoon stempelen en betalen, mevrouw!" Zielig verhaaltje, beetje stuntelen en de boel rekken - einde liedje: ze mocht gewoon mee! Niet omdat de chauffeur haar geloofde, maar hij kon dat ouwe mens blijkbaar de bus niet zomaar uit zetten en nog meer oponthoud veroorzaken Tjeez... van DAT ouwe mens viel mijn bek open!