Wanneer sneller ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door NikkiF, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik hoor de laatste dagen van vele mensen vele verschillende verhalen.

De een zegt: pas als je helemaal tot rust komt zal de bevalling beginnen. Dus relax, ga lekker op de bank achter de tv zitten, of een boek lezen, dan begint het vanzelf ...

De ander zegt: als je veel in beweging blijft zal de bevalling sneller op gang komen. Loop lekker veel en doe nog maar zo veel als je kunt, dan begint het vanzelf ...

Wat is nou waar ? Ik denk dat het voor iedereen anders is, maar toch, hoe is jullie ervaring ?

Groetjes,
    Nikki F

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mijn ervaring is dat de bevalling begint op het moment dat je er even niet aan denkt. Met tot rust komen wordt waarschijnlijk het psychisch tot rust komen bedoeld. Heb wel eens gelezen dat de natuur het zelfs zo goed kan timen dat je pas gaat bevallen wanneer je je helemaal veilig voelt, dus man thuis, spullen bij de hand etc..

3. Niet meer actief

psies, wanneer jij op je gemak bent en ook gewoon echt niet meer kan... (dat was mijn ervaring) dat je het zóóóóóó zat bent dat je het er zelf bijna uit zo trekken. Dan komt het!

Maar zorg wel voor goede rust! Want je moet toch een keer aan het werk en mijn paps zei altijd, na de bevalling heb je het makkelijkste gehad hihi.. Dat hielp bij mij wel eigenlijk hihi

4. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    De bevalling begint inderdaad vaak in een rustsituatie. Daarom worden er ook veel kindjes 's nachts of vroeg in de ochtend geboren.
    Het is wel zo, als de weeen eenmaal begonnen zijn dat het dat je sneller ontsluiting krijgt door te bewegen. Dus een beetje rondbanjeren in huis of de weeendans doen (hahaha). :) Die had ik geleerd bij de yoga bij mijn tweede kindje.
    Groetjes,

Deel Deze Pagina