mag deze wieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    hallo dames,

Mijn schoonmoeder heeft nog een wieg van eind jaren 70... Zie bijlagen...
    Die wil ik wel graag voor de eerste tijd in onze slaapkamer, echter... mag deze wieg nog wel qua veiligheid?
    De grootste ruit is 4x9 cm, de kleinste 2x3 cm...
    En het bodempje is 70x38 cm.

Graag jullie advies!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waarom niet?

3. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    vanwege dat ie aan de zijkant niet dicht is, en het slechts met een lakentje van het kindje zit?
    Zijn de spijltjes niet te groot??

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    veel mensen gebruiken nog de wiegjes van vroeger , dus ik zou hem gewoon gebruiken

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

1 alles mag als jij het wil tis jou kindje niet die van iemand anders
    2 juist dat hij open is ik juist goed ademt het (kijk naar niewue wiegjes etc dia zijn 9 van de 10 ook open
    3.deze wieg word nu nog steeds verkocht (wel eens waar een moderne versie maar hij is er nog steeds
    4 hij is er leuk! hihi meis een pas geboren kindje ligt zo goed al stil wat zou er dan gebeuren met de spijltjes.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Niks mis mee hoor.
    En volgens mij heb ik echt precies dezelfde wieg. Ze hebben namelijk precies dezelfde details. (Zelfde onderstel met die ribbeltjes halverwege, dat riet aan de zijkant is hetzelfde en dat ronde handvat.

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ja hoor, de zijkanten zijn open en de bekleding is katoen? en dat ademt dus geen probleem!
    leuke wiegjes trouwens!

8. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo Dames,

Bedankt voor jullie adviezen!
    Ben er erg blij mee dat hij mag, mijn man heeft er ook in gelegen als babytje zijnde.
    Nog 2 korte vragen:
    - hoeveel stof zou ik ongeveer nodig hebben als je ervan uitgaat dat stof gem. 150 breed is? Ongeveer 3 meter voor de zekerheid???
    - nog een specifieke stof nodig, of kan " alles "?
    - hoe lang ligt een babytje in zijn wiegje, en gaat daarna naar zijn ledikantje?

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Mbt je vragen (wat er drie zijn ipv twee :D):
    - Ik zou de stof er af halen en kijken hoeveel het is?
    - Katoen! Dat ademt.
    - Ligt helemaal aan de grote van je kindje en aan de grote van de wieg. Wij hadden een redelijk grote wieg en ook een groot kind, ze heeft er tot 6 maanden in gelegen. Het ligt er trouwens ook aan wanneer ze gaan zitten of zich op gaan trekken, want dan wordt het gevaarlijk. Was voor ons ook reden om haar over te doen naar het ledikantje.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    onze wieg lijkt op de onderstaande wieg en ik heb stof uitgekozen wit met baby erin geborduurd.
    hiervan hadden wij 8 meter gekocht en iets over gehouden maar ook dekbedovertrekje bij gemaakt.
    ik zou wel voor katoen gaan, dit ademt en is makkelijk te wassen.
    hoe lang een baby in zijn wiegje ligt is erg afhankelijk van je baby (of het lekker slaapt bij jullie in de kamer, hoe groot je kindje is) maar er wordt geadviseerd om je kindje 6 maanden bij je te laten slapen en in principe moet dit ook wel kunnen in een normale wieg

11. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    leuke stof zeg! heel mooi met dat baby erin!

Deel Deze Pagina