Heb ik vanmiddag gehoord toen ik haar kwam opzoeken in t ziekenhuis Ben er van geschrokken zeg, pff.. ze weten nog niet welk type etc ze heeft, maar we hopen op ene 'licht' type natuurlijk.. Wou het even kwijt!!
Succes! Vervelend nieuws! Een goede vriendin van ons heeft ook.Ms, de milde versie, ehoord in juni, maar die trapt alles om zich heen weg! We zijn inmiddels wegens verschillende dingen geen vriendinnen meer, maar MS speelt zeker ook mee! Hopelijk kun jij je vriendin op een goede manier steunen! Sterkte!
Wat rot voor je vriendin zeg! Mijn moeder heeft al jaren MS maar is gelukkig ook al jaren stabiel en kan alles nog (wel op een wat lager tempo maar dat is alles)
Heel vreselijk...een vriendin van me (we kennen elkaar al jaaaaren) heeft al heel vroeg MS gekregen. We zijn even oud en ze zit al een tijdje in een rolstoel, kan nauwelijks lopen... Zij heeft een zware vorm.gelukkig is ze nu jaren wel gelukkig en heeft ze een nieuwe relatie en het geluk straalt van haar af maar het blijft heel zwaar... Heel veel sterkte.het enige wat je kunt doen is haar steunen en zorgen dat ze ook positief blijft want dat is belangrijk bij MS.
Dank jullie wel voor de reacties! Ze is tot nu toe heel positief, ze hoopt natuurlijk ook op een hele lichte vorm en zo lang mogelijk dat alles goed blijft gaan! Heel raar, we studeren allebei klinische psychologie, vorig jaar leerden we bij neuropsychologie over MS en nu heeft ze het zelf... een heel nare vorm van praktijkervaringzoals ze het zelf zegt! Ze is pas 23 en gaat van de zomer trouwen als het goed is, dan wil je toch niet zulk nieuws krijgen :'( . Nooit natuurlijk!!! Pff... Moet evne slikken hoor. Gelukkig dat er dus ook gevallen zijn waar het heel lang goed blijft gaan !
Sterkte! MIjn vriendin heeft het helaas ook. ZIj heeft jaren meegedaan aan een experimenteel medicijn, dit werkte bij haar heel goed en ze had geen schubs meer. Nu helaas moet ze daarmee stoppen ivm het risico op ernstige bijwerkingen dus het is nu heel onzeker hoe het verder gaat. Het is een afschuwelijke ziekte, aangezien deze progressief is ( in tegenstelling tot bv wat ik heb, Colitis Ulcerosa)
Jeetje heftig en vooral heel vervelend! Wens jullie veel sterkte en wees maar heel lief voor je vriendin