Soms lig ik 's avonds in bed na te denken, en dan kan ik ook echt niet slapen, net als nu!! Zoals!! Nu komen ze hoor haha! Waarom heet een boom een boom, en niet huis of lepel of oog.. Waarom heet een vinger, vinger, en niet plant.. Hoe zijn ze hier op gekomen.. En ik heb hier nu een oppas kindje, vanmiddag keek ik na haar en toen dacht ik wat is ze klein! later word ze groot maar hoe kunnen haar botten dan mee groeien, hoe groeien botten eigenlijk??? Zo heb ik nog wel meer dingen, maar over deze 2 dingen blij ik elke keer maar nadenken.. Hebben jullie ook wel eens zulke vragen? Of ben ik gek? En weet iemand hier de antwoorden op, ik blijf maar nadenken en word er soms echt gek van haha.. Me man vertel ik het elke keer, en dan krijg ik als antwoord, je moet is niet zoveel denken, maaaaaaaar hij komt nu zelf ook met de gekste vragen aanzetten haha. Groetjes
botten groeien volgens mij net zoals nagels en haren groeien, door celvorming denk ik. ik vraag mij altijd af of gevoelens zoals blijdschap, angst of verdriet alleen bestaan door hun naam. zijn er ook gevoelens die niet bestaan omdat ze nooit een naam hebben gekregen.
en wie zegt dat rood voor ons allemaal wel echt rood is... wat als ik rood zie zoals jij blauw ziet en een ander geel ziet niemand die het kan bewijzen toch?
Ja wie zegt dat zeep naar zeep ruikt, dat zeep zeep is, en dat zeep zeep heet.. je bent niet de enige met zulke gedachten! Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe het leven op aarde toch zo doordacht ontstaan is, vooral toen ik zwanger was. zo bijzonder dat een lichaam er maar zo kant en klaar compleet uit komt. Dat iedere dag de zon weer opkomt, stel dat de zon nou eens niet opkomt, wat dan? nahja belachelijke gedachten maar heb ze wel. Wij hebben sinds een tijdje dan ook de Quest op het toilet liggen, daarin worden een hoop vragen voor je beantwoordt.
Ik ken het! Maar ik heb het op de meest rare momenten en dan niet als ik bijv niet kan slapen.... Vanmiddag zaten we bij de Mac en toen dacht ik ineens waarom heet een hamburger een hamburger?? Want het smaakt niet hetzelfde als ham.......
Wie heeft bedacht dat er in een minuut 60 seconden zitten en in een uur 60 minuten en er in een dag 24 uren zitten en dat dit ook nog klopt? Wanneer is verzonnen wat een seconde? En hoe kwamen ze op het idee dat een jaar 365 dagen heeft? Ik vind tijd altijd een heel bijzonder begrip Of wat ziet iemand die blind is? die kan toch geen zwart zien, want wij zien met onze ogen dicht de binnenkant van onze ogen.. maar wat is er dan als er geen zicht is Jah, ik heb ook vaak dat soort vragen
Ik heb eens even gezocht, want ik werd ook wel nieuwsgierig! Maar de hamburger werd meegenomen naar Amerika door imigranten uit de stad hamburg. Die noemden het stuk vlees de 'hamburger steak', later werd dit hamburger
Welke kleur krijgt een smurf als je zijn strot dicht knijpt??? Nee ff zonder dollen, vraag me ook vaak dit soort dingen af hoor
nou dat is vrij logisch. De hamburger komt uit het duitse Hamburg, waar het ontdekt is in de 19e eeuw.
blinden zien zwart, er valt geen licht binnen op het netvlies dus is alles donker en zwart. dat over die 365 dagen is ook logisch, zolang heb de zon nodig om om de aarde te draaien. Exact 365 dagen en een kwart, daarom is er eens in de 4 jaar (4x0.25 = 1) een schrikkeljaar zodat we weer gelijk lopen met de zon, anders zou alles in de war lopen, en zouden op den duur de seizoenen gaan veranderen, winter in april, zomer in december etc. De shit in 24 uur, 60 minuten en 60 seconden komt door de indeling van vroger, toen ze nog zonnebogen hadden, deze waren 360 graden, en 6x60 is 360. Dat het 60 minten is komt van het 24 urige stelsel van vroeger af. Ze hadden een zonneboog die slechts de helft was van 24, 12 dus. 60 is gekozen omdat dat makkelijk te delen is door 12 (5) , en het ook in de 360 graden boog pastte.(x60) getallen als 2,3 en 4 werken dan niet.. de 60 seconden in een minuut had te maken met kaartlezen uit die tijd, daar werd alles ingedeeld in grades omdat er nog geen tomtom was. Om alles op 60 te houden was eenfout, 60 seconden betekende dat elke seconde 0,1 graden was op de kaarten, eke minuut was 6 graden, elk uur dus 360 graden, de zonneboog. zo hoefden ze niet lastig te rekenen om te delen door 2,3 of 4 maar kon alles door 6 kwamen ze op de juiste graden. Beeeetje geschiedenis volgen he
Misschien wel ja.. maar ach ik sta daar allemaal niet bij stil En had ik dat wel gedaan had ik het nog niet geweten hoor
Vanaf nu geen Google of Wikipedia meer maar vraag het Devilschase!! Wat ik me nu persoonlijk heel erg afvraag is hoe het komt dat mijn zoontje zo vroeg wakker is en echt niet meer gaat slapen
Als mijn man en ik bijvoorbeeld een stuk mars eten. Ervaart mijn man dan precies dezelfde smaak als mij of smaakt die van hem heel anders?