Jeetje wat een omschakeling!

Discussie in 'Voeding' gestart door NooNoo, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Vanmorgen bij het CB geweest en we mogen nu beginnen met een broodkorst tussen de middag en in de loop van de middag wat yoghurt. Fruit en groente kreeg ze al, daar mogen we wat meer van geven nu. Er mocht ook zeker wel een fles af, anders werd ze te dik en dat is niet de bedoeling natuurlijk (ze weegt nu 7,5 kg bij 65 cm).

Hoe gaan we dat allemaal inpassen?! :$
    Het is geloof ik de meest gestelde vraag hier in het voedingsgedeelte. Ze slaapt nog best veel, ik ben straks de hele dag bezig met m'n kind te voeren ;) Het is echt even puzzelen met de tijden nu hoor. Het scheelt dat ze zelf een redelijk vast ritme heeft en op het KDV wijkt die niet veel af, behalve dat ze daar meer wakker is. Het vervelende is wel dat ze daar om 11:30 de broodmaaltijd hebben en wij thuis pas om 18:00 kunnen eten. Moet ze het dus best lang uitzingen, ik vind het heel spannend! Volgens de arts op het CB gaat ze niet vragen om meer voeding, zij heeft er alle vertrouwen in. Nu ik nog :D
    We willen dit gaan proberen, rekening houdend met de slaapjes die ze op redelijk vaste tijden doet. Wat vinden jullie hier van?

7:00/7:30 fles 180/6
    10:00/10:30 fruit
    11:30/12:00 broodkorst + fles 180/6
    16:00/16:30 yoghurt 75cc
    18:00 groente+aardappels
    19:00/19:30 fles 180/6

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ziet er goed uit toch?

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier is het

07.00u a 07.30u Pap (of bordje, of fles)
    10.00u Fruit
    12.00u Brood + 180+6 (wat vaak niet op gaat)
    15.00u (Tuit)beker diksap/thee/fruitsap, met rijstewafel, of ander koekje
    16.30u Groente + toetje
    18.15u Fles 180+6 en dan bed in tot 's morgens 06.00 a 07.00u.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, het is een puzzel ;)

Eventueel kun je van de ochtendfles een papfles maken als blijkt dat ze niet genoeg heeft als je 1 fles laat vallen. Wij hebben tot 7 maanden nog een klein middagflesje gegeven ipv yoghurt, omdat ze van de bijvoeding nog niet veel at.

Ons ritme hebben we ook altijd gebaseerd op haar slaapritme. Kan per dag dus best verschillen. Ons meisje redt 18:00 overigens inderdaad niet, maar bij ons op KDV geven ze gewoon dr groente daar. Wel wat vroeger op de dag dan wij zelf zouden doen, namelijk om 16:30. Dan krijgt ze thuis enkel nog de fles.

Nu zijn we aan het puzzelen om haar 's avonds met ons mee te laten eten, maar qua tijd is dit echt lastig! Dit omdat ze om 18:30-19:00 al naar bed gaat...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ziet er goed uit, alleen geef ik fruit 's middags ipv yoghurt of koekjes oid. 's Ochtends zit anders zo vol met papfles, fruit en brood. Maar dat is meer tegen de tijd dat je kindje echt een boterhammetje eet ipv alleen een korst.

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Grappig, wij hebben juist moeite om de lunch op een fatsoenlijke tijd te doen. Simone is rond half 8 wakker en gaat ergens tussen 12 en 1 weer slapen, en dan 1.5 tot 3 uur. Als dat uitloopt dan is er geen lunch meer mogelijk. Voor het slaapje krijgt ze namelijk haar (vaak) enige fles nog. Aangezien we dit op verzoek doen is het niet handig om nog te gaan lunchen als we zien dat ze moe wordt.

dus wij hebben dit (met rond een half uur speling)

7.30: ontbijt (brood)
    10.30: fruit
    12.30: fles en slapen
    14.30: als ze wakker wordt lunch (brood)
    16.30: een tussendoortje (rozijnen, koekje, chipjes)
    18.00: avondeten, yoghurt en daarna meteen slapen.

Toen ze nog 2 slaapjes deed *en* meer flessen kreeg vond ik het ook altijd een hele toer om alle momentjes de revue te laten passeren. Ik vond het al heel wat als ik brood/fruit/avondeten voor elkaar kreeg.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @MamavanSimone, hier gaat het ook ongeveer zo.
    Maar wij geven dan om 11.30u de boterham. Ze heeft hier lange tijd s middags fruit gehad toen ze 2x sliep en er s morgens geen tijd en ruimte voor was.
    Maar hier een vreetzakje die vaak s morgens en s middags fruit eet en vaak s avonds nog na het eten.
    En dan vaak ook nog een tussendoortje.

Met 6 maanden zou ik me er niet te druk om maken. Als wij brood aten en ze was wakker, kreeg ze een broodkorst.
    Fruit ergens tussendoor, s morgens of s middags en met avondeten was ze eigenlijk altijd wel wakker.
    Yoghurt is ook nog helemaal geen must.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad, net als dat Red zegt, op die leeftijd bied je de momenten aan als ze wakker is, maar maakt het nog niet zo uit. Hier zijn er heel wat voedingsmomenten verslapen. Wel kies ik dan bv voor fruit en avondeten en slaan we tussendoortjes en brood over.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is idd even puzzelen en ik heb ook het idee dat mijn zoontje de hele dag aan het eten is :p
    Hier is het nu:

07.00: Papfles (180+6 + 6 schepjes bambix)
    10.00: Fruit
    12.00: Boterham
    14.00: Klein flesje thee met baby rijstewafeltje oid
    15.00: Fles 180+6
    18.00: Avondeten en wat yoghurt na
    19.00: Fles 180+6

10. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier vervalt ook nog wel eens een ochtendfruitje of middagyoghurtje vanwege de slaapjes. Maalt ze niet te veel om en wij dus ook niet en ze kan het hebben.
    voor zover er een lijn in zit:
    7.00 papfles 180/6
    ergens hier tussen fruit met flesje water (hooguit 20 cc drinken, voor de rest spelen)
    11.30 fles 180/6
    tussen 2 en 4 yoghurt (vaak met wat fruit erdoor) plus flesje water
    18.00 groente
    19.30 fles 180/6

11. adi

adi Niet meer actief

Met net 6 mnd zou ik het echt nog niet zo nauw nemen. Vooral die yoghurt, waarom niet nog steeds een fles(je)?

12. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier ook nog geen tijdschema hoor op die leeftijd. Gewoon wanneer dochter wakker was wat aanbieden; fruit, groente en broodkorst. Melk is toch nog het belangrijkste en de vaste voeding 'groeit' er vanzelf in als je het aanbiedt.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Omdat ik in eerste instantie het advies van het CB wel wil opvolgen, proberen in elk geval. Werkt het niet, dan mag en krijgt ze van mij heus een klein flesje :)
    Ik vind het uiteindelijk ook belangrijker dat ze die flessen goed drinkt, dan dat ze een een bakje yoghurt weg slobbert of al haar groentes eet. Wel wil ik er naar toe blijven werken en het dus gewoon aanbieden.

Verder inderdaad alles om haar slaapjes heen bouwen, ik ga haar niet wakker maken voor eten. Maar zoals ik in m'n beginpost al zei is ze redelijk constant met haar slaapjes, dat is wel fijn.

Donderdag beginnen we, we hebben dan 5 dagen thuis voordat ze naar het KDV gaat. Kunnen we eerst zelf even aftasten en kijken hoe het gaat.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, het hoeft toch niet allemaal tegelijk? Gewoon rustig aan beginnen, één nieuw programmapunt per week, en kijken hoe je kind het oppakt.
    Als ze veel slaapt, dan heb je minder tijd voor eetdingen. Niet erg, als ze op een dag maar voldoende krijgt. Dan zal ze dat brood pas over 3 weken nemen, echt geen man overboord hoor!

Deel Deze Pagina