Fruit eten 19 maanden

Discussion in 'Voeding' started by BabeBabe, Nov 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Mijn zoon is geen geweldige fruiteter, geef hem wel es een appel zo in de hand, vind hij top, maar na 2 a 3 happen gaat hij er mee gooien :D snijd vaak appel en/of peer in blokjes in een schaaltje, met een beetje geluk eet hij dit wel, maar ook vaak niet.

Verder is banaan not done, mandarijn not done, kiwi not done, druiven, etc... hij kijkt ernaar, houd zijn mond (dicht) ertegen aan en roept nee.... what to do? en nee, het helpt niet als ik zelf ook mee eet, of eerst net doe alsof ik zijn favo knuffel een hapje geef.

Het is ook niet zo dat hij altijd om koek of snoep zeurt, eten over het algemeen interesseert hem niet zo, moet allemaal zo snel mogelijk zodat whij weer over kan naar de orde van de dag, spelen, tv kijken (af en toe uiteraard) en met de Ipad spelen (ook met mate, voor er weer commentaar komt :p )hij is de hele dag druk aant rennen, vliegen en met auto's spelen etc.... brood eten en warm eten gaat verder wel prima, alleen vers fruit....

maak zo nu en dan lekker smoothies met melk, want met jus d' orange vind hij nog te zuur, dus dan doe ik een peer, kiwi, banaan en melk en dan via de rietjesbeker.

maar misschien tips, of andere moeders die dit ook hadden waarvan de kids nu wel normaal fruit eten? ben zelf redelijk nuchter, hij krijgt multivitamine drupjes, en blijf dagelijks ook verschillende dingen aanbieden, en ga ervanuit dat voor hij naar de kleuter gaat, het vast goedkomt ;)

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja zo ben ik ook, niet teveel opdringen houd het leuk. Is knijpfruit iets voor een keer?

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    knijpfruit is ruimschoots aanwezig hier in de koelkast ja :) vind het wel makkelijk als ik eens snel moet, of we onderweg zijn.

Heb tegenwoordig die van de Aldi, multifruit, staat ook op pakje dat 1 zakje voor 1 stuks fruit staat, had voorheen die van de lidl, maar dat was volgens mij meer veredelde appelmoes haha,

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik mis banaan of is dat ook not done? ik doe dat vaak door de yoghert, soms ook wel staafmixer erdoor en dan na het eten s avonds met een rietje.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    banaan hoeftie ook niet, tenminste niet zo uit het vuisje of in plakjes, dat is namelijk veel interessanter om in je handen te verpulveren in plaats van het in je mond te steken :p
    maar banaan geef ik sowieso niet heeel vaak, ook niet in een smoothie, ivm. poeperij, hij is redelijk verstoppingsgevoelig haha

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

oke, ik heb begrepen dat dat een fabeltje is maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb geen tips meer! ;)

7. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    laten "helpen" smoothie oid maken geen optie? dat is hier het moment dat daniel de stukken fruit tijdens het snijden uit de bak graait:D

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik heb geen tips. Hier juist een fruitfanaatje die soms wat geremd moet worden.
    Hier vandaag 3 bakjes gemengd fruit op, kost me een vermogen haha.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het ook moeilijk om tips te geven, al het fruit wat ik Irem voorzet gaat in rap tempo naar binnen....en vaak komt ze zelf met fruit aanlopen als ze de kans krijgt. Ik zet het dus juist buiten haar bereik om te voorkomen dat ik nee moet zeggen omdat we dan bijna gaan eten ofzo, maar misschien is dat voor jullie juist een goed idee? De fruitschaal zichtbaar op een laag tafeltje zetten, lekker veel verschillende soorten fruit erop, en zelf gewoon af en toe er wat van pakken en opeten zonder verder aandacht aan hem te besteden...dan wordt het misschien wat interessanter? Of op een andere manier aanbieden, bijvoorbeeld kleine stukjes fruit aan een spiesje, of een bakje aardbeien zelf laten opeten met een vorkje (is hier heeeel erg in trek)

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Geef je fruit echt aan tafel in de stoel, of zomaar tussendoor? Gijs eet het liefst gewoon fruit tussen het spelen door. maar die is ook echt een fruit eter (net zijn moeder;)). heel vaak zet ik gewoon een bakje op tafel. en verder misschien idd proberen om er een spiesje van te maken of met een vork (gijs vind alles met een vork eten interessant op het moment :p)
    smoothie vind ik wel goed idee van je.

lust hij tomaten? dat is officieel ook een fruit ;) dan kun je cherrytomaatjes geven ;) of worteltjes

11. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Hier wel een geweldige fruit eter, zelf denk ik ook dat het te maken heeft dat ze naar de creche gaat, daar eten ze gezamenlijk en mogen ze kiezen welke stukjes fruit ze eten.

Hier eet ze zo 2/3 mandarijnen en een banaan weg.
    Appel is wat minder favoriet
    peer en kiwi vind ze ook wel lekker.

Ik geef het haar altijd in de stoel aan tafel net als op de opvang met drinken erbij.

En over banaan eten en stoppen dat valt hier reuze mee terwijl banaan toch echt veruit favoriet is ze heeft altijd dunne ontlasting en poept ook vaak wel 3x op een dag.

Brood eten gaat redelijk, op de opvang beter als thuis ;)
    En warm eten is niet echt heel spannend daar eet ze dan weer wat minder van maar ze proeft wel altijd ff aan alles.

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    bedankt voor de tips dames !

Share This Page