Jeetje! wat een vaders zeg...

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door annetske, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hallo,

Ik zit nu even hier te kijken en wat zijn er veel mannen eigenlijk die totaal niet naar hun kind omkijken! ik sta er versteld van... Ik heb een topic te lopen over mijn ex en zo zie ik nog 3 of 4 topics van mede alleenstaande moeders die in dezelfde situatie zitten... En dan denk ik echt wat lopen er kl**tzakken op deze wereld rond zeg! Wel de lusten maar niet de lasten om het zo maar te zeggen. Kunnen we niet met zijn allen een website opzetten over vaders die niet naar hun kind omkijken? ;) Zo kunnen we andere vrouwen ook steunen die in deze situatie zitten :D (zetten we er meteen een "zwarte lijst" op van vaders die niet naar hun kinderen omkijken ;)) En ik heb respect voor de vaders die wel naar hun kinderen om blijven kijken na een scheiding! en van hun kinderen blijven houden. Helaas zijn niet alle mannen zo dus... :(

2. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Hahahaha, ja, stelletje klootzakken zijn het, hè? Ook al mogen we dat niet zeggen, anders zijn we van die 'vrouwen die hun kind bij hun zogenaamde vader weghouden'. Nou echt niet hoor. Ik weet zeker dat veel dames hier echt alles geprobeerd hebben om hem er in te betrekken. Wat mij betreft mag hij doodvallen.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Er zijn vrouwen die de vader bij hun kind weghouden, terwijl het bij ons andersom is... En wat mij betreft mag de vader van mijn kind ook doodvallen! ;)

4. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Het zijn ook zielepoten. En dan spelen ze nog het 'slachtoffer' ook nog, door leugens etc., zoals mijn ex van de jongste drie.

Maar ik ga er vanuit dit soort vaders niet in de meerderheid zijn.:D

5. Brezjika

Brezjika Bekend lid

En eigenlijk zal ik het heel bot en eerlijk zeggen hoe ik over hun vader denk...

Was hij maar dood, dan kon ik tenminste zeggen dat ze daarom hem niet zien, kun je tenminste nog mooie verhalen ophangen, dan ipv levend en wel en geen contact met ze willen, dat moet een kind wel schaden denk ik, niet gewild zijn door je vader.

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou zeker de makkelijkste weg zijn ja.
    Ben soms ook erg bang dat mijn dochter onzeker zal worden want waarom houd papa dan niet van mij, of waarom kwam papa mij niet opzoeken, wilde hij mij niet? Etc etc.
    Hopelijk zijn dit gewoon horrorscenario's in mijn hoofd en niet IRL straks.
    Iemand die ik ken heeft een dochter van 8 jaar en die groeit ook alleen met haar moeder op en dit meisje praat er erg makkelijk over en vind het wel ok zo.

Zien de oudste 2 van jou hun vader nog wel?
    En de jongste 3 (de drieling heb ik goed gelezen? dus niet?

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Helaas zijn er ook gewoon nogal wat moeders in de wereld die hun kinderen bij de vader weghouden en dat soort moeders mag van mij net zo hard doodvallen. Zulke moeders zijn een schande voor alle moeders die écht alles op alles gezet hebben, vaak tegen beter weten in, contact te bewerkstelligen tussen hun kind en de vader/verwekker van hun kind en daar sterker, maar beschadigd uitgekomen zijn.

Alleen dat soort 'moeders' vind je natuurlijk niet op 'n forum waarbij ze allerhande tips en trucs uitwisselen hoe ze zo snel mogelijk op een sneaky, manipulatieve manier de vader van hun kind uit hun leven kunnen bannen.
    Die vrouwen zullen eerder beweren dat ze óók te maken hebben met 'n klootzak van 'n ex, dan dat ze de hand in eigen boezem steken en toegeven dat ze er zelf een zooi van gemaakt hebben...

Je weet het dus nóóit helemaal zeker helaas!

Maar dat terzijde, want daar gaat 't hele topic niet over (ik 'ken' zelf zo'n vrouw, dus vandaar dat 't me triggert)...

Ik hoef geen contact met m'n ex. Als hij om informatie over Noah zou vragen, zou hij het van me krijgen, aangezien dat zo bepaald is in de wet. Ik vertel verder mijn dochter eerlijk waarom de relatie tussen ons niet werkte, dat ze hoe dan ook in liefde gemaakt is en dat hij te ziek in z'n hoofd was voor haar te kunnen en te willen zorgen. Ik vertel haar ook simpele dingen als dat hij van zwemmen houdt, net als zij. Zij heeft récht een zo eerlijk mogelijk beeld te krijgen namelijk...

Maar ik vind 't natuurlijk wel 'n zieke hufter, laat ik eerlijk zijn... Zijn vrouw en twee 'nieuwe' kinderen zullen daar echter anders over denken en natuurlijk zijn kant van het verhaal geloven en dat snap ik ook wel weer.
    (Alhoewel ik via via wel heb begrepen dat hij over 'onze' situatie zegt dat hij 't zelf verpest heeft. Nou, da's al heel wat!)

Ik denk in elk geval, als je je ex achter z'n vodden hebt gezeten en hij laat echt totaal niets meer horen, dat je met 'n gerust hart mag zeggen dat 't een klootzak is!

8. Brezjika

Brezjika Bekend lid

@Missmom
    De oudste twee zien hun vader wel.
    Gaat om de jongste drie, een drieling.

@Mijkeltje
    Zulke vrouwen zijn er ook zat. Bv. haat en nijd door de scheiding en dat het wordt gespeeld over de rug van de kinderen.

Om vader zelf geef ik geen sjoege meer, dat was al heel snel over, tijdens de zwangerschap al, toen was het ook al over tussen ons. Het enigste waar ik mij druk om maak, is dat ze straks vragen gaan stellen.

9. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Eerlijkheid werkt meestal ook wel het beste, toch blijf ik het moeilijk vinden. Hoe oud is Noah?

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Zes en een half... Het voordeel is, dat ik vanaf moment één regelmatig met haar 'n gesprekje daarover gehad heb, waardoor ze nu er eigenlijk heel relaxed mee omgaat.

Wat ik wel erg moeilijk vond, was haar vertellen dat mijn ex dus nog twee kinderen heeft gekregen. Ik vond echter dat ik 't niet moest verzwijgen, want wanneer komt dan het beruchte 'geschikte moment'? Maar ze vindt het eigenlijk allemaal best... Maar goed, ze is ook nog erg jong natuurlijk...

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben ook bang dat mijn zoon er een klap van gaat krijgen later dat zijn papa niet naar hem omkijkt en niet van hem houdt. Misch zijn het ook horrorscenario's in mijn hoofd... Maar ik zie op tegen het moment dat hij vragen gaat... Wel heb ik besloten alles eerlijk te vertellen tegen hem en mijn familie en vrienden zullen mij gaan helpen hiermee zij kunnen bevestigen dat mijn ex niet naar zijn zoon omkijkt en welke leugens hij ook verteld in de wereld om zielig te doen (want dat doet mijn ex!) ik hoop dat mijn zoon mij geloofd en daarom bewaar ik nu alles wat ik voor hem gedaan heb om zijn vader bij mijn zoon te betrekken.

En mijkeltje ik kan mij jou verhaal ook goed voorstellen hoor, moeders die bewust hun kinderen bij hun vader weghalen zijn ook echt niet OK! Ik zag op hyves een hyve waar vaders zich bij aangesloten hebben die hun kind niet mogen zien... en dat zijn er ook heel wat! En dat is verdrietig hoor voor deze vaders. Zij willen juist hun kind zien en mogen dit niet om 1 of andere reden. Ik wou juist dat mijn kind zo'n vader had die zou vechten voor hem! maar helaas mijn kind heeft een vader die het tegenovergestelde is.

12. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ja. ik heb het ook het idee dat ze pas echt goed over na gaan denken tijdens de pubertijd.

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Vast wel, maar dan kun je maar beter op voorhand al open en eerlijk over de situatie zijn, zodat 't kind in elk geval ervaren heeft dat 't een normaal gespreksonderwerp kan zijn, dan dat je er dan pas over moet beginnen..

Door er zo vroeg mogelijk over te beginnen en 't als normaal te beschouwen, maak je 't in elk geval voor jezélf ook makkelijker er over te praten...

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Voor mijn gevoel is hij al dood ;) Heb hem niet meer gezien of gesproken sinds we uit elkaar zijn gegaan in mijn zwangerschap .. Geen idee of hij eigenlijk nog wel leeft :( En het klinkt vreemd en heb echt heel lang gedacht ik hoor er nog wel wat van of hij krijgt vanzelf spijt maar tot nu toe valt dat vies tegen ( niet dat ik er nu nog op sta te springen hoor , liever niet dan wel ) maar het is gewoon een volkomen vreemde voor me en al helemaal voor mijn meisje ... tja sommige mannen , breek me de mond niet open , zo´n zwarte lijst zou inderdaad geen overbodige luxe zijn om andere vrouwen te waarschuwen ....

15. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik heb ups en downs.... vandaag zeg ik NOOIT geen contact!!! en morgen zeg ik kom weer thuis... hij heeft al 5 weken niet naar zijn kinderen omgekeken.

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    De vader van Collin is er ook niet, hij is 3 keer geweest, na aandringen van mij! Daarna niks meer gehoord, hij is verhuisd, heb geen adres etc.

T erge is, hij heeft nog een dochtertje van 3 bij zijn ex. En die ziet hij wel. Daar heeft hij zelfs een rechtszaak aangespannen om een betere omgangsregeling te krijgen! Hij ziet haar nu 3x in 14 dagen ofzo.. soms komt hij ook gewoon niet opdagen (als ik zijn ex moet geloven)

Ik snap dat gewoon niet....
    En ik wacht eerlijk gezegd op een smsje van zijn ex, dat hij weer een nieuwe vriendin heeft en een kindje krijgt..

Ik heb gelukkig redelijk contact met zijn ex.
    Want tja.. haar dochtertje en Collin zijn half broer en zus. Toch familie....
    Wij willen beide wel dat ze dat weten en elkaar kennen. Dus als ze wat groter zijn zullen we het ze vertellen.

17. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik snap mannen niet dat ze gewoon niet naar hun kinderen om kunnen kijken, kinderen mogen krijgen is het mooiste wat er is, maar dat zullen mijn 2 exen ook nooit beseffen, me oudste heeft haar vader tot haar 2 de jaar gezien met tussen pozen, Toen ik er achter kwam dat hij ook zijn nieuwe vriendin mishandelde en mijn dochter zwaar traumatisch terug kwam was dat gelijk de laatste x dat hij mijn dochter mee gekregen of gezien heeft, Ik heb mijn dochter wel verteld en fotos laten zien wie haar papa is toen ze 6 was, ze kan nu nog steeds fotos pakken van hem als ze ze wilt zien , staan gewoon in de kast bij mij, al kijk ik zelf niet naar zijn rotte kop:$
    Tja en de vader van mijn zoontje.... is een groote huigelaar heeft dus ook 3 kids bij 3 verschillende vrouwen waarvan die zich om alle 3 niet bekommerd!! Hij vind het belangrijker om elke vrouw te veroveren dan naar zijn zoon(s) om te kijken dit was al vanaf toen ik zwanger bleek, en ik heb het zo vaak geprobeerd, zelfs 2 maand geleden nog.... maar ik weiger nog om hem te smeken naar zijn zoon om te kijken, mijn zoon zal ook de waarheid horen als die 6 is ook van mijn familie zal die horen wat voor egoist zijn vader was /is.
    Helaas heb ik tot 2x toe een kl**tzak getroffen

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou ik wou ff reageren op iemand die zei dat moeders die de kinderen van hun vader weghouden dood kunnen vallen want dat vind ik ook niet helemaal eerlijk! ik houdt mijn dochter ook weg van haar vader want ja hij is er eentje die na n jaar ineens aan kwam kakken omdat ie zn vrijgezellen leventje moe was en dan uiteindelijk toch maar voor zn dochter en mij wou kiezen! nou mooi niet na een verleden waarin die mij gedreigt heeft gezegd dat ik en kind maar kapot moesten vallen dat het kindje niet gewenst was ik kon het maar beter weg laten halen enzovoorts en daarbij dreigde hij dat ie het kind dan maar mee zou nemen naar turkije! is het dan gek dat ik mijn kind uit zijn buurt houdt? zouden jullie zo iemand nog n kans geven dan?? of ben ik nou de dodo?

19. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    nee je heb gelijk je zo iemand niet nog een kans geeft!
    Want het is wel een heele groote gok om je kindje mee te geven met in je achterhoofd hij daadwerkelijk vlucht naar turkije.

Maar ik denk dat dege bedoelt dat er vaders zijn die stapel gek zijn op hun kinderen er altijd is geweest voor hun kinderen en als het dan tussen pap en mam niet meer werkt dat mam dan uit wraak de kinderen weg houdt bij pap, die vrouwen zijn er ook puur om de man te krenken. Ik denk dat ze het zo bedoelt.;)

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    weet je ik doe wat het beste voor me kind is tenminste wat ik denk dat het beste is en als er dan iemand is die zo'n opmerking maakt wil ik dat wel verbeteren niet dat ik me aangesproken voel maar het is wel n steek omdat ik jayla idd weghoudt van haar verwekker

Deel Deze Pagina