Zoon een 'meisjesnaam' geven? Meningen graag!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lamb, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamb

Lamb Lid

28 dec 2011
    74
    34
    18
    Ik ben nu 37 weken zwanger, dus ik voel de tijd dringen. Vanaf 20 weken waren we er eigenlijk wel over uit: onze zoon zou "Juna Simon" gaan heten. Uitspraak Juuna en geen Joena. We hadden hier beide een heel fijn gevoel bij. Juna kwam ik ergens tegen op een lijst van jongensnamen. Recent kwam ik er echter achter dat het 'officieel' een meisjesnaam is! :$ Nu zijn we aan het twijfelen geslagen... Enerzijds voelt het nog steeds goed. Mika, Luca, Juda, Senna zijn ook allemaal jongensnamen, dus waarom Juna niet? Anderzijds vragen we ons af of ons kind er later geen last mee gaat krijgen.

Wat vinden jullie (even los van of je de naam uberhaupt mooi vindt)? Ik hoor het graag!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind zelf Juna echt een meisjesnaam, maar helemaal niet gek voor een jongen. Jonah wel echt een jongensnaam :)

S is ook een uniseksnaam (als hij een meisje was geweest had hij ook zo geheten :D) en we hebben dan ook 3 'gefeliciteerd een meisje'-kaartjes binnen. Ook omdat het niet heel duidelijk op ons geboortekaartje stond :D.

Maar als jullie het mooi vinden en echt een jongensnaam: doen. Als hij eenmaal zo heet dan vinden de mensen het vanzelf wel een jongensnaam ;).

De twee neefjes van S hebben ook allebei een uniseksnaam bedenk ik me nu. En een nichtje ook al! Dus wellicht een familietrekje :)

3. Mamadelief

11 jun 2012
    69
    0
    0
    Lerares
    Hilversum
    Het is inderdaad zo dat wanneer een kind zo heet hij zo heet!
    Mijn zoon heet Jelte en ik ben ook al meerdere keren ergens opgeroepen met zijn naam waarna er gevraagd werd hoe het met haar ging..
    Dus, het zegt niet zoveel!
    Zijn het niet gewoon de hormonen en het naderende 'einde' dat je stress krijgt?
    Niet gaan twijfelen een gewoon de naam Juna geven!
    Ik vind hem leuk!!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof dat ik het wel echt een meisjesnaam vindt.. het hangt erg van het kind af of hij daar last mee krijgt.. Gokje dus

5. Lysette

Lysette Actief lid

22 jul 2009
    374
    12
    18
    The Big City
    Vind het ook een meisjesnaam. Maar dat vind ik ook van Senna. Het klinkt gewoon te zacht en vrouwelijk voor een man.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    ik vind het echt een meisjesnaam. En gevoelsmatig zou ik het niet doen.
    Robin voor een meisje vind ik bv wel weer leuk en stoer!
    maar dat is een gevoelskwestie en over smaak valt niet te twisten he.

ik vind senna trouwens een hele lelijke meisjesnaam, en mika, juda en luca, echte jongensnamen.

7. Lamb

Lamb Lid

28 dec 2011
    74
    34
    18
    Thanks voor jullie reacties so far! Was eigenlijk bang dat het sowieso een belachelijk idee zou zijn. ;) Fijn te lezen dat niet iedereen dat vindt. Hormonen zullen daar ook een rol in spelen denk ik ja, haha.

Jona heb ik ook nog over nagedacht als alternatief, maar partner vindt het niks en ik krijg er ook niet meteen 'het' gevoel bij.

Lysette: Dat 'zachte' vind ik juist mooi, ik hou dan weer niet van die hele korte, stoere namen voor jongens.

Moeilijk, moeilijk, twijfel, twijfel!
    Zou het dan wel echt zo zijn dat je in je naam groeit?

8. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Als ik zou horen dat een kindje Juna gaat heetten zou ik denken dat je een dochter zou krijgen. Dat gevoel heb ik ook bij jongens die Senna of Sanne heetten.

Maarja als je vind dat dit DE naam is lekker doen. persoonlijk zou ik het zelf niet doen omdat ik het vervelend zou vinden als mijn zoon steeds met ZE of ZIJ aangesproken werd.

9. Lysette

Lysette Actief lid

22 jul 2009
    374
    12
    18
    The Big City

10. me83

me83 Niet meer actief

ik vind Juna ook te meisjes achtig.. had ik eerder voor Juno gekozen.. al vind ik django tegenwoordig ook wel leuk en apart

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind Juna echt een meisjes naam

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind Juna ook echt een meisjesnaam. En een kind kan wel in de naam groeien, maar als een wildvreemde de naam hoort of roept (op school, in de wachtkamer bij de dokter) wordt er wel een meisje verwacht ipv een jongen en dat lijkt me echt niet leuk voor een kind.

13. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik zou in eerste instantie ook denken een meisjesnaam. Zeker als je zoon later ook voor een meisje zou kunnen doorgaan qua uiterlijk lijkt me dat voor hem heel vervelend als ze op basis van de naam aannemen dat hij een meisje is.

14. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Vind het niet perse een meisjesnaam hoor..
    Vind het voor beide goed kunnen! Leuke naam!

De naam die wij voor ons zoontje hebben (Quinn) heb ik altijd gezien als jongensnaam, kwam er ook pas geleden achter dat t ook een meisjesnaam is.
    Het is maar net wat voor gevoel je erbij hebt, en zeker omdat het DE naam is voor jullie: ik zou het gewoon doen! ;)

15. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    ik vind t ook een meisjesnaam.. vind 't te soft voor een jongen!

16. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Vind het ook 100 procent een meisjesnaam. Ken wel een jongetje met de naam Arjuna.
    Senna is/ was ook echt een meisjesnaam, totdat de heer M. Borsato zijn zoon zo ging noemen..nu heten er duizenden jongetjes Senna (lelijk, ook voor een meid)
    Unisex-namen heb ik het niet zo op. Vind het wel handig als je n.a.v een naam kan zien of je een jongen of een meisje kan verw88.
    Robin, Sam en Jip.....tja, zijn het nu jongens of meisjes?? Nee, hou er niet van. Als vind ik Robin wel tof voor een meisje..maar omdat het voor jongens ook gebruikt wordt, zal ik het niet doen.
    Juna zou ik ook best sneu vinden voor zo'n ventje. En een jongen met een meisjesnaam vind ik gevoelsmatig "erger" dan een meid met een jongensnaam zoals bv Rowan, Beau of Sil

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Onze dochter heet Yuna, uitgesproken als JUUNA. Dus geen oe (houden we niet zo van) En ook wij vinden het echt een meisjesnaam. Ik heb wel een jongen in mijn klas gehad die Juno heet. Vind je dat niet leuker? (is al gezegd, maar toch)

Maar toch, als jullie het willen, moeten jullie het doen, maar inderdaad wel heel goed over nadenken.

18. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou dan eerder voor Jonah gaan :)
    Of Jori of zo.

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Of Jordi? Of dwalen we nu erg af...

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vind het zelf ook een meisjesnaam, maar voor een jongetje eigenlijk nog niet zo heel gek. Alleen voor een volwassen man dan weer wel eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina