Duitse moeder gooit pasgeboren baby uit raam | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl NOujaa....... Dit is toch echt een gevalletje: opsluiten en nooooooooooit meer loslaten.:x HOe kun je?
Ik snap je reactie maar het kon ook nog weleens een gevalletje psychose oid zijn. Niet om het goed te willen praten.. Maar ik denk niet dat iemand dit met haar volle gezonde verstand kan doen. Rust zacht kleintje..
wat erg. maar nou lees ik ook dat het in berlijn is gebeurt en inderdaad in berlijn wonen veel moeders die inderdaad problemen hebben geld alchole drugs of inderdaad psychose( weet dit door dat ik zelf een kindje heb uit berlijn die hier elke zomer vakantie kom vieren en bij die stichting hoor je wel meer van dat soort rare verhalen) keur het niet goed maar weet wel wat voor problemen er in berlijn spelen . rust zacht kleintje
Dat denk ik ook.. Maar mensen met een psychose komen er volgens mij nooit meer helemaal gezond bovenop. Zo iemand mogen ze van mij alsog opsluiten en nooit meer loslaten. psychose, verslaafd etc , het is en blijft een gruwelijke moord op een klein babytje. Gooi dan jezelf van de flat af.
Ik begrijp wel wat een psychose inhoud. Ik zeg ook niet dat het er mee te maken hoeft te hebben, ik vind het gewoon erg dat het kindje het heeft moeten ontgelden. Ik heb zelf iemand van dichtbij meegemaakt met een psychose die heeft zichzelf wel van kant gemaakt. Dus waarom jij alleen op dat stukje basseerd dat ik niet begrijp wat een psychose inhoudt?? Ook die mensen maken zichzelf van kant.
Psychose of niet, het is en blijft erg zoiets! Ook ik denk dat je dit niet doet als je een gezond verstand hebt. Rust zacht kleintje!
Symptomen Bij een psychose spreekt men van positieve en negatieve symptomen. Positieve symptomen zijn symptomen die bij mensen zonder psychose niet voorkomen en negatieve symptomen zijn gedragspatronen die bij mensen zonder psychose wel voorkomen. Positieve symptomen kunnen zijn: Wanen - Denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren. Vaak, maar niet altijd, is er ook sprake van paranoia; overmatige achterdocht die bijvoorbeeld leidt tot de inbeelding dat overal camera's of microfoons verstopt zijn, dat er complotten zijn, of dat de persoon in kwestie gezocht wordt door de politie of door internationale veiligheidsdiensten. Hallucinaties - Het waarnemen van zaken die er niet zijn, zoals stemmen in het hoofd, beelden, geuren of aanrakingen. Verward denken - Psychotici en hun omgeving hebben erg veel moeite elkaar te begrijpen doordat het denk- en uitdrukkingsproces veranderd is door de psychose. Het is chaotisch en of te langzaam of te snel. Het gedrag van de patiënt is door zijn omgeving vaak niet meer te plaatsen (en vice versa). De gedachtenstop, waarbij de patiënt het gevoel heeft dat zijn gedachten plotseling volledig stoppen wordt als een ernstige vorm van denkstoornis gezien. Verward spreken en schrijven - Zelfs als de gedachten van de patiënt samenhangend zijn kan hij problemen hebben deze in taal te uiten. Soms uit zich dit in gehaast spreken, vreemde woordkeuzes of het gebruik van neologismen. Bij grotere verwarring kunnen ook verschijnselen als echolalie, palilalie of glossolalie optreden. Verstoorde emoties - Een patiënt kan versterkte emoties ervaren of totaal niet bij een situatie passende, zoals lachen op een begrafenis. Ook kan iemand schijnbaar zonder reden plotseling emotioneel worden; hij of zij begint bijvoorbeeld ineens te huilen. Emoties kunnen ook afwezig lijken. Negatieve symptomen kunnen zijn: Weinig spreken, gebrek aan initiatief tonen, een verstoord dag - nacht ritme gedurende langere tijd, het hebben van weinig energie, geringe motorische expressie, een vlakke gezichtsuitdrukking en zich bovenmatig terugtrekken.
Psychose is een staat waarin je jezelf niet bent, je denkt dat iedereen tegen je is, je man/kinderen/omstanders/jezelf, je kan denken dat je man een alien is die je komt ophalen of dat je kind de duivel is geworden die je moet uitdrijven. psychose kan behandeld worden met medicijnen maar dan moet je wel weten dat je het hebt.
Wie zegt dat ze een psychose had? Dat haal ik niet uit de tekst. Ik mag hopen dat niemand dit met een gezond verstnad zal doen, maar wat er is dat weten we niet. Verschrikkelijk dit. Heel verdrietig
Er staat inderdaad helemaal niks over een psychose in de tekst. Mensen met gezond verstand doen dit niet, maar dit wilt niet zeggen dat zij een psychose heeft. Wat vreselijk voor de baby hoe kun je zoiets doen, onbegrijpelijk!:x
Wat erg zeg.. Overigens kan je als je psychotisch bent ook zo gek worden van alles dat je jezelf van een flat gooit.
Dat was ik die begon over een psychose oid. Nee dat haal je idd niet uit de tekst. Maar ik vind het gewoon naar om iemand zo hard te veroordelen zonder dat je weet wat er speelt. En nee het maakt niks goed aan dit trieste voorval maar wie weet in wat voor staat deze vrouw was en misschien beseft ze wel helemaal niet wat ze heeft gedaan. En wie weet hoe ze zich voelt als ze het wel gaat beseffen. Ondertussen is ze dan op internet al compleet veroordeeld en afgebrand. Hoewel ik dat wel begrijp want ik vind het ook heel verschrikkelijk wat er is gebeurd en kan mij ook niet voorstellen hoe iemand zoiets kan doen.. Maar ik wacht liever even af voordat ik iemand van alles toewens etc.
Ze heeft al een dochter van 15 stond er, dan ga je niet ineens vanuit het niets een baby het raam uitgooien, volgens mij zegt dat al genoeg over de staat waarin ze verkeerde.
Komen er nooit meer vanaf, en kunnen zichzelf beter van kant maken... Als je nou echt niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond
Toen ik de titel van deze topic zag, dacht ik: Wil ik het wel lezen... Maar toch gedaan. Verschrikkelijk!! Maar inderdaad, wat er ook al gezegd is: Dit doe je niet met je gezonde verstand!! Rust zacht, kleine.