Hallo dames, Ik zit met het volgende, we hebben een reu en een teefje rondlopen, beiden chihuahua's. Onze reu is bijna 2 en onze teef bijna 1, we hebben onze reu laten castreren op 17 februari, en dat was echt nodig omdat ie altijd tegen alles plastte in huis, dat is nu door die castratie over. Nu is ons teefje loops geworden, en er gaat geen moment voorbij of hij zit er op , ons teefje jankt dan enorm, weet niet of het van de pijn is of van genot , maar heel de straat kan het horen. Ik heb hierjuist naar de dierenarts gebeld en hij verzekerde me dat er geen pupjes van konden komen, maar dat het wel raar was dat ie nog zo een sexuele drift heeft. Hoe zit dat bij jullie? Ook zoiets al meegemaakt? Ik jaag er hem dan altijd af, ik weet eigelijk niet of ik hier goed aan doe , maar het is echt wel erg. Ervaringen welkom, tips ook natuurlijk, apart zetten lukt niet want dan kunnen we gewoon niet slapen van de herrie omdat ie er niet bij geraakt.
Misschien zijn de hormonen nog niet volledig uit zijn lijf? Irritant lijkt het me als hij er steeds boven op wil springen. edit: het kan natuurlijk ook een vorm van dominantie zijn...dan zou ik hem er voor afstraffen.
Volgens mij duurt het een tijdje voordat de hormonen uit het koppie van de hond verdwenen zijn..... Daar beneden kan alles wel "opgelost" zijn maar in het hoofd van de hond kan het soms nog wel even duren! Althans dat is wat ze tegen mij hebben gezegd nadat onze hond was gecastreerd...
misschien een optie om het teefje te laten sterilliseren,zodat ze niet meer loops wordt,en je reutje meer rust krijgt??? heb zelf ook een reu en een teef,reu is een engelsche bull van anderhalf,teef is een westie van 10,en die is gesterilliseerd,heb gelukkig nooit problemen met hun. nu moet ik ook zeggen dat onze bull te lui is om ook maar een poging te doen om op haar te klimmen hoor.
Onze reu is ook gecastreerd, maar een loops teefje vindt hij toch nog altijd heel interessant hoor! Hoe oud was hij toen je hem liet castreren? Want hoe ouder, hoe meer het paarinstinkt is doorgedrongen en dan blijven ze wel hitsig van een teefje hoor, je hebt er alleen geen teefjes van... Maar ach, hoe zou je zelf zijn he, als er zo een lekker ding langs je door zou lopen LooooooL
daarom zijn mijn honden beiden geholpen. sommige honden blijven dit gedag vertonen of ze nou geholpen zijn of niet. kan je reutje niet bij iemand anders verblijven tijdens deze periode. of je teefje ook laten helpen dit verlaagd direct de kans op baarmoeder kanker. succes