jeetje zeg wat zijn we geschrokken!

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja ik weet niet of de regeling van onder de 14 nooit aansprakelijk er altijd al was maar toen ik een klein meisje was en met mijn fietsje leuk een heuvel af fietste waarbij ik tegen een auto ben gefietst kon mijn paps toch mooi zijn verzekering inschakelen. Dit heb ik nog regelmatig te horen gekregen want het was blijkbaar een dikke bmw waar ik bovenop zat met mijn fiets...

TS ik hoop dat jullie de schade vergoed krijgen! Zou het zelf toch erg vervelend vinden als onze dochter zoveel schade maakt bij iemand en dat niet vergoed zou worden!

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    WOW dat is idd erg schrikken geweest, gelukkig had het meisje niks, balen van jullie schade, hoop dat er wat aan te doen is, want zo'n bedrag schud je zeker niet zomaar uit je mouw.

3. danip

danip Niet meer actief

De aansprakelijkheid van de ouders kun je niet gebruiken. Dit omdat jullie als automobilist aansprakelijk zijn voor de aanrijding/schade (zo wordt dat gezien) Dus heeft volgens de wet de tegenpartij geen schuld. Hierdoor kan het niet via de avp.

Maximale korting bedoel je, maar hoeveel tredes? Nou ja je kunt het morgen altijd navragen aan je verzekeraar, maar ik dacht ik kan wel even voor je kijken of je meer premie zou gaan betalen ;)

4. danip

danip Niet meer actief

Maar was het een rijdende auto? Of een geparkeerde auto? Want in dat laatste geval is het kind aansprakelijk omdat er dan geen sprake is van een botsing. Automobilist nam dan op dat moment geen deel aan het verkeer.

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

het doet altijd pijn he schade als je zo zuinig op je spullen bent, en inderdaad zo'n bedrag uit je mouwen schudden voelt echt als weggegooi geld ja je auto doet het er weer mee nu doet die het nu ook maar ja schade eraan houden is nooit goed

hoop op positief bericht morgen van de verzekering

6. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Het was een rijdende auto, hij kwam heuvel op gereden en ik was heuvel af aan het racen :D Ik kon nog niet zo goed remmen en de auto kon me niet meer ontwijken.

Was op een camping dus ook rustig rijdend verkeer.

7. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat het iets uitmaakt of het meisje WA-verzekerd is, het is immers een botsing tussen een meisje jonger dan 14 op de fiets en een auto. Bij opzet en roekeloosheid moet je dacht ik kunnen aantonen dat ze bewust zelfmoord probeerde te plegen en dat is bij een kind onder de 14 echt bijna niet aan te tonen.

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar dan moet de auto toch "veilig buiten het verkeer tot stilstand zijn gebracht" en dat lijkt me in het geval van TS niet..

Marilouise: Zou inderdaad morgen even naar jullie verzekeraar bellen. Jullie klinken gelukkig wel goed verzekerd, dus het lijkt mij dat dit onder jullie all risk valt.

9. marilouise

ik kan de papieren niet erbij pakken nu ligt boven op de slaapkamer en man ligt al op bed,

we hebben ook nog een no claim beschermer misschien dat dit nog helpt.

we stonden stil op het moment van de klap maar stonden niet geparkeerd, we stonden op de weg en zagen het aankomen zeg maar hoop dat het duidelijk is

10. marilouise

laten we het zo zeggen hoop dat al die hoge premies eindelijk eens van pas komen

11. danip

danip Niet meer actief

Nee dat bedoel ik ook niet. Ik bedoelde het verhaal in mijn quote. ;) Heeft hier niks mee te maken.

12. danip

danip Niet meer actief

Yaay een noclaimbeschermer! (je valt dan wel terug in schadevrije jaren, maar gaat niet meer premie betalen) dus dan krijg je het gewoon vergoedt, en met 14 schadevrij jaren zou je al in de bonusbescherming kunnen zitten :) Denk dat je de schade gewoon vergoedt krijgt uit jullie eigen verzekering, en het jullie niks (behalve het eigen risico misschien) kost :)

13. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een schrik zeg...
    Heb zelf bijna 2 jaar geleden een aanrijding met een fietser gehad(zij was 11 jaar)
    Ze vliegt me zo voor de auto langs zonder op of om te kijken dus een aanrijding was niet te voorkomen..
    Mijn voorband was toen kapot,spiegel en een fikse deuk..
    Ook allemaal getuigen dat dit niet mijn schuld was maar de verzekering keerde niet uit aangezien fietsers onder de 14 beschermd zijn...

Succes en ik hoop voor jullie dat het wel vergoed wordt..

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb altijd in mijn kop gehad dat als je 2 of meer getuiges had die konden getuigen dat het niet jouw schuld was, je het wel via de verzekering kon regelen...

Niet dus...nou dat is leuk aangezien ik naar school rij en onderweg altijd een hele groep gezellig, puberende en stoer doende 11/12/13-jarigen tegen kom die niet half weten hoe gek ze moeten doen!

Nog beter uit mijn dopjes kijken dus!

15. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Pfff, hier net ook, Donker, fietser zonder licht op de doorgaande autoweg en ook nog eens aan de verkeerde kant. Ik schatte hem een jaar of 14/15

Zat naast mijn man, leg mijn hand op zijn arm en zeg kijk uit fietser, bot op de rem natuurlijk. Gelukkig verder niets aan de hand, maar je schrikt wel even.

TS sterkte!

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wij hebben hetzelfde gehad. ouders hadden getekend voor aansprakelijkheid. Verzekering zegt doodleuk we willen geen 5jarige aansprakelijk stellen!!! we hebben t dus zelf kunnen dokken.

achteraf bleek dat we de ouders contact op hadden kunnen nemen met HUN aansprakelijkheidsverzekering en dan gaat het blijkbaar makkelijker. succes! en blij dat ze ongedeerd is.

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    o en lees een hoop over geparkeerde auto's. dat telt pas als de motor uitstaat voor min 30sec. (erg he!)

marilouise. als de ouders willen aangeven dat het kind de oorzaak was en je verz wil niet uitbetalen (tenzij het jouw schuld is dan) verzoeken dat de verzekering onderling het willen uitwisselen.
    ik heb ooit schade gereden bij een auto en dat heeft mijn pa toen zelf betaald. was niet zo enorm maar wel flinke kras en deuk (ik was 5)

Deel Deze Pagina