jeetje, zou het echt?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door eikie79, 22 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    vandaag mijn 1e zwangerschaps week boek gekocht!

2. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    vandaag, ja vandaag..vandaag heb ik een ontzettende off day...

Ik moet het gewoon effe kwijt...

Zoals jullie kunnen zien, ben ik vandaag 6 weken en 1 dag.
    Maar ik twijfel zo of alles goed is...en of ik wel echt zwanger ben..kan het niet bevatten...

Ik heb 2x getest, beide positief, ben ook nog steeds niet ongesteld geworden, dus dat is ook goed. Maar ja, ben net 2 maanden gestopt met de pil..dus ja...kan ook onregelmatig zijn...

Ik voel me vandaag, zoals je je kan voelen voordat je ongesteld moet worden..echt BEUH! zeg maar.. voel me chagie, ben moe..

Ik heb geen zere borsten, ben ook niet misselijk. Heb alleen dus wel veel last van krampen en steken...ook vannacht weer...
    Men zegt : wees blij dat je weinig klahcten heb, maar het liefst was ik toch wel misselijk geweest, dan weet ik toch een beetje dathet goe dzit.
    Ook heb ik het koud..

Nadat ik hoorde dat mijn vriendin bij 5 weken een miskraam heeft gehad, ben ik helemaal bang.. ik voel me vandaag absoluut niet zwanger..

Wat ik me afvroeg he...als je een miskraam hebt, dan merk je dat toch wel?
    Als je een miskraam hebt, dan moet je toch vloeien (bloedverlies)?

Ik weet het vandaag gewoon effe niet meer... ik spreek het wel hard op uit dat ik zwangerheb, maar ben aan de andere kant nog erg sceptisch erover... nog ruim 2 weken wachten tot de eerste echo... ben zo bang dat het fout zit...

Het meeste maak ik me zorgen over die krampjes /steken, maar ik heb toch gelezn dat het wel "normaal" is?

Ik kan eigenlijk wel janken nu... gewoon, die onzekerheid is niets voor mij. Heb toch echt 2 x 2 streepjes gezien op de test. Ik wil mijn vriend niet teveel lastig vallen met mijn gevoel, om hem niet ongerust te maken...

Ik moet het gewoon effe kwijt.... :cry:

Nicole

3. Niet meer actief

Hey, leuk! Hier nog een mei-mama!
    Gefeliciteerd!

4. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Hey eikie
    Ik ben ook bang hoor, omdat ik een miskraam heb gehad (een curretage).
    Je zou het echt wel merken als je een miskraam krijgt, je gaat vloeien enzo.
    Ik heb ook last van steken en dan denk dan ook dat ik ongesteld ga worden.
    Daarom had ik er een topic geopend daarover.
    En ik kan je gerustellen dat het heel normaal is er is iets groeiende in je baarmoeder.
    Als je de echo hebt gehad ben je vast gerustgesteld.
    Ik duim voor je voor een goede echo.
    Liefs

5. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Maandag naar de verloskundige geweest... vond het wel raar om daar te zitten hoor, tussen al die zwangere vrouwen...

Vanmiddag de 1e echo gehad! Nou ik het heb gezien, geloof ik het pas echt! ik ben gewoon zwanger!

We hebben het hartje gezien en gehoord, en hij/zij heeft zelfs nog naar ons gezwaaid ;)

Woensdag 24 ok ga ik naar het UMC, intake gesprek bij gynacoloog ivm vlokkentest, welke over 3 weken zal plaatsvindn... als dat allemaal achter de rug is, kan ik pas echt gaan genieten...

Vanavond gaan we het mijn ouders vertellen...spannend!!!!!!![/img]

6. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    gefeliciteerd!

7. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hey Nicole,

Proficiat hoor! Je moet helemaal niks, gewoon genieten! De VK weet je van alles te vertellen, dus klets er maar lekker op los!

8. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hallo
    ff een reactie van mij
    ik heb het ook zo koud vooral s'avonds
    niet warm te krijgen terwijl ik wel warm aanvoel
    verder wil ik je een fijne zwangerschap toewensen!

groetjes mo

9. Shartje

Shartje Actief lid

1 jul 2007
    483
    0
    0
    van harte gefeliciteerd meid

10. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Gisterenmiddag een 2e echo gehad in het Wilhelmina Kinderziekenhuis te Utrecht.

Hij/Zij is nu al 3 cm, da's gewoon2x zo groot als vorige week! vandaar dat ik dikker word! hahaha..

Ook deed het flink bewegen met zijn voeten en armpjes en klopte zijn hartje goed.

Daarna gesprek gehad met gynecoloog. Dat was zeer verhelderend.
    Wat blijkt, dat mijn oom een mongooltje is, was niet erfelijk, maar aangeboren. Mijn oma was toen al 40jr.

Dat van mijn zus, was ook aangeboren en niet erfelijk. Zij had eerst ook nekplooimeting gedaan en daaruit bleek een twijfel te ontstaan. Toen hefet zij een vlokkentest gedaan en bleek het kindje 3 chromosomen 22 te hebben. Iets erg zeldzaams! dat kindje was niet voor leven vatbaar.
    3 chromosoom 21 is mongolide.

Dus ik heb geen erfelijk risico is mij uitgelegd. Daarom heb ik officieel geen medische indicatie dus zou vlokkentest nu ook niet vergoed worden.

Ik krijg 8 nov eerst nog nekplooimeting. Gisteren is al bloed afgenomen en deze gegevens, tezamen met gewicht en leeftijd, worden in een pc geduwd, en daar komt dan een risico kans uit. Ik hoor het ongeveer na 5 dagen na 8 nov. dus de week er op.

Als blijkt dat ik weinig risico heb, net als iedereen eigenlijk, dan denk ik niet dat ik vlokkentest laat doen. Zowiezo wordt het niet vergoed, maar er is ook een risico dat het fout gaat.

Dus nu effe die nekplooimeting afwachten. Maar ik ga ervan uit dat alles goed is!

Dus mijn angst is al iets afgenomen!

Op naar 8 november!

Groeten

11. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    zo, afgelopen dinsdag de uitslag gekregen van de combinatie test... de kans is nog kleiner dan 1 op 5000 dat ons kindje het syndroom van down heeft! dus dat is goed nieuws

Vanaf nu is het echt genieten en mag de hele wereld het weten!

Afgelopen zaterdag hebben we al een babykamertje gekocht...erg leuk allemaal!

Suc6 iedereen verder

12. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    wat goed nieuws!
    nog gefeliciteerd! en geniet ervan :D

Deel Deze Pagina