Afgelopen week flink aan de klus geweest... Maar nu bedacht ik me ineens, vanavond een groot feest! Kan ik dan alchohol drinken of is dat dan slecht voor je...Je weet natuurlijk niet ofdat je zwanger bent? Weet iemand dit?
nee volgends mij makat het nog niet zoveel uit!anders stel dat het heeel lang gaat duren voordat je zwanger bent zou je dat altijd moeten laten in die weken.je bent vroeg genoeg als je gewoon stopt met drinken zodra je weet dat je zwanger bent!heb ik gelezen in een zwangere tijdschrift. liefs
Ben het met bovenstaande eens. Ik dronk ook gewoon lekker constant wijntjes want anders mag je helemaal niks meer. Ze verbieden je al zoveel als je zwanger bent...(niet dat je daar altijd aan moet houden hoor). Gewoon lekker drinken en genieten ik neem ook aan dat je je niet helemaal klem zuipt toch
Hey, Klopt wat er hierboven staat! Ik heb het aan mijn gyn gevraagd. Zij zei dat je gerust 2 a 3 wijntjes kunt drinken. Stoppen als je weet dat je zwanger bent. En roken liefst meteen als je zwanger wil worden. Je hebt in de allereerste weken van zwangerschap nog geen bloedband met de baby (geen navelstreng en placenta). Dus zolang je je niet 'klem' zuipt, geen probleem die alcohol. Maar ik moet zeggen dat ik al die horrorverhalen ook maar eng vind over uitgestelde eisprongen etc. Ik probeer ook mijn mannetje wat te laten matigen. Max. drie drankjes. (gelukkig is hij bijna 2 meter en bijna 100 kilo, dus drie drankjes zijn voor hem wat minder alcohol dan voor kleinere mensen).
tja, als je zwanger wilt worden is natuurlijk het allerbest om gewoon helemaal geen alcohol meer te drinken maar af en toe (zoals vanavond op het feestje).. waarom niet. Heb ik ook gedaan. Pas sinds ik positief testte heb ik geen druppel meer gedronken. Wel met mate hoor
Mijn gynaecoloog zegt exact hetzelfde. Of we hebben beiden dezelfde gynaecoloog of er zal wel een kern van waarheid inzitten
@ Trees: fijn dat de medische wetenschap het met elkaar eens lijkt te zijn! Mijn gyn. zit niet in het AMC, wel in A'dam. Maar wie weet
Hihi dan is het toch echt een andere gynaecoloog want het was mijn eigen gyn in Groningen (ik neem aan dat jij niet bezig bent met second opnion in groningen )
Heb net een late eisprong gehad, wat best door alcohol zou kunnen komen. Laat ik het uitleggen... Ik zou op 1 april volgens de berekeningen mijn eisprong moeten krijgen. Maar ik wist dat ik dan en de dagen daarvoor in het buitenland zou zijn. Een verloren ei dus en daarom ben ik lekker los gegaan met uitgaan daar en heb ik heel veel alcohol gedronken. Vervolgens kwam dat ei maar niet. Uiteindelijk kwam mijn ei 5 dagen te laat. Wat in dit geval wel goed uitkwam, want nu hebben we het eitje wel optimaal kunnen benutten. Maar ik zal voortaan de alcohol maar zoveel mogelijk laten staan, want deze keer is mijn cyclus hierdoor 38 dagen en daar word ik niet blij van (tenzij mijn eitje bevrucht is natuurlijk). Ik weet niet of het echt met de alcohol heeft te maken of dat ik gewoon een onregelmatige en lange cyclus heb. Maar ik ga het niet testen en laat de alcohol maar staan......
Hey Krokodieltje, Fijne (werk)vakantie gehad dus Ik weet dat alcohol de eisprong kan uitstellen. Als ik vragen mag, hoeveel alcohol was voor jou genoeg dan in deze vakantie om de eisprong uit te stellen (ervan uitgaande dat dat het was?). Studenten hoeveelheden of toch wel wat minder?
Oef, Luca, het waren echt studentenhoeveelheden. Was met 5 kerels op stap, dan weet je wel hoe laat het is...... Ik hoop maar dat de uitgestelde eisprong door de alcohol kwam, want dan weet ik dat mijn volgende cycli niet zo lang zullen worden.....
Haha! Ja, die ken ik Met die hoeveelheden kan het inderdaad zo zijn dat het invloed heeft op de eisprong, lees ik zo op internet. Als ik vragen mag, wat wordt je streven bij het zwanger worden? Ik merk dat in mijn sociale omgeving alcohol drinken er echt heel erg in zit. Familie en vrienden verwachten toch echt wel een (lees meer dan een) wijntje/biertje/mixje na een kop koffie. Mijn man houdt zich gelukkig nu wel bijna altijd aan het maximum wat de gyn. zo aangaf. Voor hem nu ook net zo belangrijk als voor mij.
Een streven heb ik niet. Ik was in de eerste ronde al sterk gematigd, dronk heel af en toe een glaasje in de folliculaire fase, tijdens de luteale fase dronk ik niet. Dat ben ik nu weer van plan te doen. Deze keer op vakantie was een uitspatting. Dit tripje was al zo lang gepland, en ja, ik had niet verwacht dat ik er deze ronde nog iets van maken kon. Maar verder van plan om te drinken, nee [-X , ook al wordt er in mijn omgeving ook graag een glaasje gedronken. Ik krijg steeds wel opmerkingen als een frisje bestel, maar dat hindert me niet
Tja bij mij is dat ook hetzelfde....ben zelf ook echt een partyanimal zeg maar! Zodra ik niet met een glas alcohol sta dan zeggen ze ook meteen ow er is er 1 zwanger! Dat is zoooo irritant. Zaterdag toch weer echt doorgezakt..... zondag ochtend ovutest er tegen aangegooid en deze was superpositief (dacht dat het afgelopen donderdag al dat hij positief was, maar dat bleek dus niet zo te zijn...streepje was toen veel minder duidelijker) Als je een beetje op internet leest zeggen de meeste dat het tot de eerste vier weken niet uitmaakt omdat je dan nog geen bloedband hebt. Ben ook pas in de tweede ronde bezig....maar als ik merk dat het lang duurt ga ik er toch echt mee stoppen.....dan zeg ik maar dat ik gewoon heeeel laang aan de antibiotica zit ofzo
Ik heb door veeeeel drinken ook een keer een cyclus van 39 dagen gehad ipv 32/33. Oeps! Toen waren we trouwens nog niet bezig met zwanger worden. Nu drink ik max 2/3 glazen. Proost!
@Tata: Was dat de enige keer dat je cyclus langer was, nadat je had gedronken? Ik hoop namelijk zo dat dat bij mij de oorzaak was, anders heb ik van mezelf zo'n lange onregelmatige cylcus en daar zit ik echt niet op te wachten
@ krokodieltje Ik heb net nog even in mijn agenda gekeken en het was in de decembermaand. Toen was het 39. Verder altijd 31, 32 of meestal 33. Ik denk echt dat het daar aan lag. Had jij het ook dan? Hier al wat PMS klachten, mmm balen! Of niet? Spannend!
Tata, ik weet nog niet wat het gaat worden voor mij. Ik heb na de Mirena nog maar 1 volledige cyclus gehad en die was 33 dagen. Zit nu in de tweede cyclus, die volgens FF 38 dagen gaat worden. Dus ik kan nog niet zeggen waar het aan lag, maar ik weet haast zeker dat het de alcohol moet zijn geweest. We wachten het af... By the way, volgens mij kunnen PMS klachten ook bij beginnende zwangerschap passen, dus nog maar ff afwachten, hè. Ik duim voor je [-o<
Goh, herkenbaar. Idem hier. Antibiotica smoes wordt hier niet ingetrapt, omdat dat als grap/excuus vaker wordt benoemd. Heb je nog andere smoezen? Niet dat het zo'n drama is als men het al verwachtte, maarja feesten ontwijken om het geheim te houden is ook zo zonde niet? Drinken als je het niet niet (zeker) weet (met mate) kan volgens mij ook geen kwaad.