Hoi allemaal! Misschien een gekke vraag.. Ik heb eergisteren een knal ovulatie test gehad. Dezelfde dag en gister nog gezellig gemaakt. Waarschijnlijk is mijn eisprong dus gister of vandaag geweest. Zou er nog bevruchting plaats kunnen vinden als we het vanavond weer gezellig hebben? want dat zit er dik in, haha Heb eens ergens gelezen dat bevruchting ook nog net na de eisprong kan.
Ja kan! Na een positieve ovulatietest springt je eitje binnen 48 uur. Hij leeft dan ongeveer 24 uur en zaad kan wel 3 dagen in 'je' leven! Alleen kan je beter om de dag klussen omdat de zaadcellen dan vernieuwd zijn
Mijn positieve test had ik eergister om 12.15, dus 48 uur verder gerekend betekend het dat ie vandaag in de middag zou zijn gesprongen. En vanaf dat moment heb je dus nog 24 uur om het te proberen als ik het goed begrijp?? Jaa klopt haha i know.. Wil het ook niet forceren en wil het ondanks dat je het graag plant, ook gezellig hebben met mn vent zonder dat het moet zeg maar.
Om daar nog iets aan toe te voegen, als het eitje gister was gesprongen, acht ik de kans vandaag kleiner omdat ik dan nu toch echt al 24 uur verder ben. Dat zou alleen opgaan als deze vandaag zou zijn gesprongen neem ik aan?
Ja binnen 48 uur dus het kan eerder! En ik heb gelezen D) dat je beter ervoor ook seks kan hebben en daarna, dus ik zou nu morgenavond nog leuk hebben.. Dan heb je in ieder geval je best gedaan!
Zelfs morgen avond nog? Dat zou naar mijn idee best laat zijn, als mn eitje vanmiddag zou zijn gesprongen, is het morgen avond "denk ik" iets te laat. Maar we gaan het proberen wat zou het fijn zijn om dezelfde streep te hebben van de ovulatie test op een zwangerschaps test
Ah ja ik snap wat je bedoelt, misschien kan iemand anders hier op reageren, weet niet of het dan al 'zinloos' is en misschien beter toch vanavond? Mmm moeilijk! 😆
Lastig he?? Ik heb namelijk ergens( maar waar ?? ) gelezen dat je na je eisprong ook kans hebt. Maar dat zal dan wat je zegt die 24 uur daarna zijn. Maar aan jou antwoord heb ik wel wat aan, thanks!! Als ik achteraf denk aan jaren terug.. Pil slikken en op 15 jarige leeftijd een x vergeten, bang zwanger te zijn. Dan denk ik nu.. Die kans is zo klein aangezien je maar een paar vruchtbare dagen hebt. Terwijl er toch best mensen zwanger worden op een willekeurige dag ver van de eisprong vandaan. Wat kan het soms toch ingewikkeld zijn he
Ik had precies hetzelfde, toen ik wat jonger was helemaal paniek, zwangerschapstestrn gekocht niet normaal.. Blijkt nu dat ik waarschijnlijk nooit eisprong heb gehad, al dat geld aan die testen voor niks haha!
Ja dat is ook wat he!! Dat zijn ook dingen die ik niet helemaal begrijp. Ik weet zelf niet zeker of ik een eisprong heb, hoor de laatste tijd veel mensen die clomid hebben voor de eisprong. Voor de pil werd je toch ook ongesteld, dat betekend toch dat je een eisprong hebt gehad, of niet?? En nu ik er van uit ga dat mijn eitje vandaag gesprongen is, en ik over 14 dagen niet ongesteld word ( plus minus, even langere LF gerekend want dat kan ook) heb ik dan helemaal geen eisprong gehad of kan die dan ook later zijn gesprongen?
Ik denk als je positieve test hebt gehad dat je sowieso wel een eisprong hebt gehad. Maar voor mij was het ook onverwacht, heb geen symptomen en zelf na stoppen pil nog ongesteld geworden.. Kan zo raar lopen!
Een positieve ovulatietest is geen garantie voor een eisprong, dat kunje alleen weten door temperaturen, ga ik volgende maand mee starten. Maar hopelijk is dat niet meer nodig natuurlijk! Is het bij jou aangeslagen, nu wel een eisprong?
Nee ik ook eerst niet, maar je kan je piek dus hebben zonder dat er een eisprong volgt. Ooh spannend!! Veel klus plezier alvast!