Hoi allemaal, Na honderdmiljoen echo's te hebben gehad de afgelopen jaren, waarvan alleen de laatste paar leuk , geen echo's meer gehad na 22 weken. Bij mij waarschijnlijk ook helemaal niet nodig volgens verloskundige als kindje netjes met het hoofdje naar beneden blijft liggen. Ik vind het toch een beetje een onzeker gevoel om zo de bevalling in te gaan. Is het gek als ik aan zou dringen op nog één laatste echo? Of kan ik me beter vasthouden aan het idee: vke is tevreden, waarom ik niet? Met de 20-wekenecho waren de beentjes trouwens 'te' kort, maar met 22 weken was het goed. Wat vinden jullie? Liefs, Botervliegje
Hey Botervliegje, Al ruim 30 weken meis, wat gaat het toch snel ..... althans voor mijn gevoel wel. Wat zal je trots zijn op jouw buik Wat betreft nog een extra echo ..... je kan toch jouw gevoel kenbaar maken. Is toch niet gek met jouw achtergrond, dat je een extra echo wilt. Doe waar jij je goed bij voelt. Ik wens je een hele mooie fijne zwangerschap verder. X Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Tja als jij je er niet prettig bij voelt, en inderdaad gezien je achtergrond, gewoon aangeven en om vragen Maar onthoud wel dat eigenlijk alle mommy's-to-be rond 20 weken de laatste echo hebben Dus voel je niet vreemd zeg maar
Het is heel normaal dat er na die 20 weken geen echo meer volgt. Wij hebben bij 30 weken nog een gehad vanwege de ligging van de placenta, (die lag bij de 20-wekenecho tegen de BMM aan), en bij 41 weken, toen ik ineens geen beweging meer voelde. Ik zou je gevoel wel bespreekbaar maken bij de VK: misschien dat zij je ook op een andere manier gerust kan stellen (of wel gewoon aangeeft dat je nog een echo mag). Ik zou er iig niet om eisen: je kunt er echt wel van uit gaan dat je VK het goed heeft, dus probeer daar ook gewoon een beetje op te vertrouwen! En: het feit alleen al dat je gewoon bij de VK loopt nu, is natuurlijk al een heel goed teken!!!!
Bij mij heeft Megan tot 30wkn in stuit gelegen. Ik wist dit zeker omdat ik die week een echo had gekregen (deed mee aan een onderzoek voor hartafwijkingen) Toen ik aansluitend naar de VK controle ging vertelde de gyn mij dat ze netjes gedraaid was Huh?? Ik zeg 10min geleden lag ze nog in stuit. Toen hebben ze een echo gemaakt met 34wkn om zeker te zijn en toen was ze netjes gedraaid. Als je zo twijvels zou ik je onrust aangeven en vaak willen ze dan echt wel een echo maken hoor!
Haaaaaaaaaaaa die I S! Even hele dikke knuffel voor jou! Long time no see! Bedankt voor jullie invoelende reacties! Denk dat ik nog even afwacht, misschien blijf ik mét echo ook wel een beetje onzeker... Ik denk dat ook meespeelt dat al dat medische zo lang gewoon is geweest, soms wel drie echo's in één week (en dan twee weken later ongesteld, alles voor niks, pff, als ik daar weer aan denk... ben zo dankbaar!). Nou ja, met of zonder echo, 't kindje komt er wel uit natuurlijk . En inderdaad, het feit dat een echo (nu in elk geval) niet nodig is, is ook hartstikke fijn! Ga weer genieten
Krijg je ook geen groei of liggingecho's meer? Mijn verloskundige belde vandaag toevallig zelf voor een groeiecho. Ik krijg het over 2 weken. Ze vertelde dat ze dat doen omdat er nu veel aandacht ervoor is in de media etc ivm hoge babysterfte in NL. Dus dit doen ze extra, weet alleen niet of het vergoed wordt. Misschien kun je je verloskundige hier naar vragen als je het toch graag zou willen.
Vraag eens bij de vk na hoe het zit met de Haagse plannen voor een verplichte echo in het derde trimester ivm te hoge babysterfte in Nederland. Hoorde daar eind december iets van op de radio. Heb het nagevraagd bij mijn vk, die beaamde het maar wist nog niet hoe de praktijk hier het gaat invullen. Een groeiecho kan volgens mij altijd wel. Volgende week moet ik in ieder geval een afspraak maken (ben nu 31 weken)
Cynthia1978 & Mama van Ruben: Ja, lijkt me goede zaak dat dit wordt gedaan! Kans is klein dat er nog iets wordt gevonden, maar toch... Ik heb dus toch maar eerlijk gezegd dat ik graag één echo wilde voor de geboorte (wat voor echo maakt me niet uit), gewoon gevoelsmatig fijn idee om de bevalling mee in te gaan. Dat was prima! Zou 'm (zei de vke voordat ze aan m'n buik ging voelen) rond de 36 weken gaan krijgen, maar krijg er nu al één voor volgende week, want het kindje 'voelt wat klein op de hand'. Maar ik heb ook een lange romp en vke zegt zelf dat ze niet verwacht dat het kindje veel te klein zal zijn, maar ze wil het wel even laten checken. Opgelost dus! Nu maar hopen dat ik niet van een koude kermis thuiskom donderdag en het kindje ineens toch veel te klein is of zo , maar gewoon lekker gerustgesteld!
Fijn dat er een extra echo komt ..... alhoewel je de reden wellicht wat minder vindt in eerste instantie. Maar er is vast niks aan de hand, gewoon ff een extra check. Ik zal maar zeggen, geniet van de echo en verder een mooie, goeie zwangerschap gewenst! Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!