Mijn oude baas stuurde altijd zijn hond(een duitse herder) op ze af Dan zei ik altijd tegen hem je gaat zelf op zondag 2 keer naar de kerk, dan weet je dat je zo niet met je medemens om mag gaan... ooo daar kon die altijd zo nijdig om worden
Nou hier kunnen ze ook brutaal zijn. Ik deed open, en waren 2 mannen, na meerdere malen gewoon gezegd te hebben dat ik geen interesse had wilde ik de deur maar dicht doen. Maar er kwam een voetje tussen. Toen heb ik ze toch gezegd dat ze maar beter weg konden gaan... Week later kwamen er 2 vrouwen, ze zullen wel gedacht hebben dat ik daar beter op reageerde misschien. Mijn man heeft ze toen weggestuurd, en nu zijn ze nog niet weer geweest gelukkig!
En als je nou zegt dat je per direct uitgeschreven wilt worden uit hun 'bestand' of hoe je dat ook moet noemen. Inderdaad zoals al gezegd dat je op een zwarte lijst kan ofzo? Geven ze daar geen gehoor aan?
briefje bij de deurbel hangen. Niet bellen voor geloofsovertuigingen enzo. Dat had mijn moeder gedaan.
Hier zijn ze 1 keer aan de deur geweest en daarna nooit meer. Het waren een man en vrouw en ik deed de deur open en hij zei wij komen het licht brengen en bij mij floepte er gelijk uit hier is de meterkast (die staat gelijk naast de voordeur) Ze keken mij echt heel raar aan ik heb de deur dicht gedaan en ik heb ze nooit meer aan onze deur gezien/gehoord (terwijl ik ze regelmatig in de straat zie lopen)
Ook bij ons komen ze om de 2 maanden ofzo aan de deur. Ik heb er geen problemen mee. Het zijn (bij ons dan ) vriendelijke mensen die zich niet opdringen. Ik geef meteen aan dat ik het geweldig vind dat zij zich zo inzetten voor iets waar zij achter staan, maar dat ik geen interresse heb en dat ik hoop dat ze dat ook respecteren. Dat is dan prima en gaan ze weer weg Mocht ik me er wel aan gaan irriteren dan zou ik dat ook zo zeggen en zou ik aangeven dat ik de volgende keer niet open doe maar dat ik hoop dat het niet zover hoeft te komen. Tja, meer kan je niet doen. Sterkte iig
Zal vast al een x gezegd zijn.. En wil niemand voor t hoofd stoten.. Maar ze kwamen aan de deur en vertelde: Wij komen God brengen... Toen zei ik: ow, leuk.. zet hem maar in de achtertuin! Toen keken ze me heeeel kwaad aan en zijn niet meer langs geweest.
hoi toevallig zijn mijn ouders dat ook, ik wou even een tip geven stel dat ze weer aan de deur komen, kun je zeggen of vragen of ze jou als niet beller willen opschrijven omdat je gewoon echt geen intresse er in heb dan komen ze ook iedere keer niet op nieuw aan de deur. Mischien een tip voor iedereen
Bij mijn oma kwamen ze ook erg vaak... Tot op een keer, ze het flink zat was! En ze hún dus heel vriendelijk mee naar binnen nam voor een kopje koffie en ze eens uitgebreid ging vertellen over haar geloof. Ze is niet op haar mondje gevallen, mijn omaatje. (helaas heeft ze nu wel dementie...maar ze is nog altijd een lekker pittig vrouwtje. )
Mijn man deed open. Grote kale vent met zwarte kleding met een doodshoofd erop. Metalcore op de achtergrond. En dan nog zeggen: We komen u het woord van god brengen.... Ik ga maar niet herhalen wat mijn man toen zei (je mag pb'en haha) maar ik denk dat wij bovenaan de zwarte zwarter zwartste lijst staan. Ze zijn ook niet meer geweest
Nou, ik heb ze hier nooit meer gehad. Maar dat komt omdat ik behoorlijk christelijk ben ik opgevoed en dus wel met ze in discussie ging, nu laten ze me mooi met rust. Mijn ex (de 'vader' van mijn dochtertje, je zou zeggen dat zo iemand nog een beetje normen en waarden heeft, maar helaas.) en zijn moeder waren ook Jehova's Getuigen, niet meer toen ik iets met m'n ex kreeg trouwens. Van wat hij me vertelde is dat ze op een soort van memo-blokje moesten opschrijven waar ze zijn langsgeweest, welke folders ze gegeven hebben, dus het lijkt mij dat ze dondersgoed weten waar ze wel en niet zijn geweest. Het helpt ook om te zeggen dat je je eigen geloof al hebt en hier geen behoefte aan hebt.
Paar dorpen verder zit bij ons een soort hoofd gebouw en het stikt hier van de jehova's. Het is wel met vlagen maar minimaal 12 a 15 x per jaar staan ze zeker aan de deur. Ik bedank ook altijd vriendelijk maar sommige zijn erg opdringend. Op een of andere manier heb ik niet het lef om de deur dicht te gooien maar kap het gesprek netjes af. Maand geleden stond er een zeer jonge(met een opatje bij zich) en net gekleede man en hij begon zijn gesprek zo gehaaid dat ik niet 123 door had dat het een jehova was.....dacht ow dat is van essent ofzo. Maar van die zwarte lijst is wel een goede tip want soms is het gewoon vervelend als ze weer aan je deur staan.
ach best grappig mensen , ze komen welles hier , hallo mevrouw ,wilt u naar een betere wereldtja wie wil dat nou niet he zeg ik dan ,dan beginnen ze over maar zeg snel dat ik geen tijd heb en geen interesse laatste kwamen een stel hun dochter ophalen , zit bij mijn dochter in klas dus die gingen spelen , toen ze dochter kwamen halen ,drongen ze zich naar binnen ,,luste ze ook kopje koffie tja denk je blijf aardig het zijn mensen die je op school zit , beginnen ze ineens over hun joehova8)mmmm ik vond al raar dat ze op laat nog naar binnen wouden komen , ze zagen hun kans he hahah , nouja heb ze verteld dat ik nergens in geloof en dat ik zo wil houden , en dat mensen mekaar moeten respecteren , nou toen waren ze wel met me eens toen zeiden ze dat ze eerst ook nergens in geloofden en nu hebben ze zo rijk moggen om deze geloof te heben maar zo vonden ontzettend gezellig ,zeiden ze en wilden misschien nog een langs komen , nou we zien wel
hahaha, hier kwamen ze ook regelmatig, tot ik ze eens naar binnen gevraagd heb Nu, ik hoop dat me niemand voor gek verklaart, maar ik ben dus een soort "heks" werk met kruiden, doe aan rituelen, leg kaarten, pendel, enz enz enz Dit ligt in mn familie, heb het van mijn grootmoeder geleerd, zoals zij van de hare, enz... Nu, ik vroeg die mensen dus naar binnen en begon een hele discussie En probeerde ze bijna om te praten om mijn geloof bij te treden nu... ik zag dat ze zich niet goed voelden, ze schoven op de zetel heen en weer... lol... en dan vroeg ik: "Voelt het niet ongemakkelijk dat ik jullie zo mijn geloof wil opdringen?" Ze beaamden dat dit idd zo is en ik zei gewoon "zie je, en dat voelen wij bij jullie " Sindsdien heb ik niemand meer aan de deur gekregen en heb voor de zekerheid ng een plakaatje aan mn deur hangen waarop staat "this house is protected by witchcraft" hihihi Toen ik zwanger was van mn dochtertje moest ik ook in de kliniek en er was een vrouw die bloedingen had... heel erge zelf en ze weigerde van bloedtransfusie te krijgen... omdat ze getuige jehova's was... nu, ze verloor haar kindje op 36 wekern zwangerschap... en haar eigen leven ook bijna. Dit zijn bvb dingen die ik niet kan begrijpen...
Ze zijn ook al een paar keer hier geweest en ik hou daar dus helemaal niet van! Ik heb respect voor ieders geloof, maar zadel mij daar alsjeblieft niet mee op! Van de week ook weer een heel opdringerige meneer. Hij "kwam Jezus bij me thuis brengen". Ik zei "sorry meneer, hij past niet bij het interieur, fijne avond verder"
ik heb nog niet alles gelezen, maar dit is niet waar. Ik heb een collega die Jehova's getuige is. En die kinderen hebben dus wel een keuze. Zij worden ook pas op latere leeftijd gedoopt. Mijn collega en haar zus zijn pas gedoopt na hun 18e verjaardag. Zij mogen zelf kiezen of ze dit geloof willen aannemen. dus het is helemaal niet zielig. zo ga nu even verder lezen.
ikk stuur altijd de honden eerst naar buiten hihihihi heb ze maar 1 keer hier aan de deur gehad, maar dankzij 4 honden komen ze niet meer. bij mijn ouders heeft er 1 een keer hele zere voet gehad
Volgens mij is dat in Eindhoven toch... Een man in zo'n soort van rolstoel/wagentje met allerlei atributen erop en eraan. Die vervolgens door heel de stad loopt te schreeuwen over het geloof.. Ik loop er altijd gewoon voorbij, maar het is soms best wel irri
Waar ik eerst woonde kwamen ze idd ook regelmatig. En elke keer maar vertellen dat ik geen interesse in had om vervolgens toch gezellig door te kletsen. Heb de laatste keer gezegd geen interesse te hebben en de deur dicht gedaan. Zelfs toen de deur dicht was bleven ze even door praten... Heb ze daarna nooit meer gezien! Ieder zijn eigen geloof, maar jehova getuigen vind ik persoonlijk erg irritant! Is toch absurt dat ze hun geloof proberen over te brengen via de deur? Nou ja, hoort allemaal bij hun geloof, maar dan nog. Ik vind het echt een vorm van lastig vallen hoor... Gelukkig hier waar ik nu woon nog niemand aan de deur gehad, maar mocht hier ook eens iemand aan de deur komen, dan zal ik altijd vriendelijk blijven hoor, dat wel. Maar ik ga echt geen gesprek aan over het geloof aan de deur!