Als ze nadat jij gezegd hebt dat je geen interesse hebt hun voet tussen de deur zetten zodat jij hem niet meer dicht kan doen .. hahahahah Nee sorry, geintje
ik wil hier ook even mijn tip neerzetten want deze mensen irriteren mij ook vreselijk. Ik heb een stickertje naast de bel met daarop `JEHOVA GEEN BELANGSTELLING` Mijn ouders hebben hem ook en sindsdien hebben we ze nooit meer aan de deur gehad. Werkt dus ideaal
Dan zeg je dus eigenlijk GOD GEEN BELANGSTELLING jehova betekent namelijk god. Kun je beter Jehova's getuigen geen belangstelling doen
ik weet van mijn moeder dat ze vroeger toen ik net geboren was eens aan de deur geweest waren en vertelden dat haar man en kind haar beperkten in haar geloof.... ????? dus toen heeft mijn moeder ze uit de deuropening getrapt!!
Ik had er net ook weer 2 aan de deur.....o, mevrouw, bent u ziek? uh, ja, ik heb de griep......jehova zal u genezen..... sorry, geen interesse......fijne dag verder! dus ik verwacht nog een reactie, voet tussen deur.....maar nee, ze draaiden zich gewoon om...... nog nooit eerder meegemaakt dat ze zich zo makkelijk lieten afpoeieren.
Ik vind zulke mensen wel asociaal , vooral die ook kinderen mee leuren van deur tot deur om zieltjes te winnen en zogenaamd de wereld willen redden, arrogantie ten top. Nee, ik kan er niks anders van maken en ik heb er ook geen respect voor. Sticker is wel een goed idee.
je hebt er geen respect voor? ik heb respect voor ieder geloof, kan best datik het soms niet eens ben met hoe ze hun geloof overbrengen of wat ze er mee doen. Maar geen respect hebben vind ik wel te ver gaan.
en asociaal????? hoezo? omdat ze langs de deuren gaan. dan zijn collectanten dus ook asociaal? dus ik ben asociaal. pffff
Collectanten die komen niet god brengen, ik zie het verband ook helemaal niet. Ik geef juist altijd aan collectanten , rare vergelijking. Nee ik heb geen respect voor mensen die aan je deur komen dat je gered moet worden door HUN god. Dat is arrogantie. Waar staat dat ik geen respect heb voor een religie?
Ik had het topic geopend voor advies, niet om de mensen belachelijk te maken of onrespectvol over ze te praten.... Ik vind het woordje asociaal eigenlijk te ver gaan! Dat noem ik dus absoluut geen respect hebben voor de medemens.... Ieder mens is gelijk, en oké zij doen hun geloof aanprijzen op een andere irritante manier, die veel mensen niet waarderen, maar om ze dan meteen asociaal te noemen???? Dat vind ik niet echt respectvol! Zoals ik al zei: ik respecteer ieder geloof maar ook ik vind deze mensen op den duur wel een beetje irritant en zou ze graag niet meer aan de deur willen hebben omdat ik verder weinig heb met hun geloof, maar dat neemt niet weg dat ik deze mensen dan respectloos of asociaal vind.... Ik zou ook nooit op een asociale manier deze mensen de deur wijzen, dat zit niet in mijn aard! Maar ik moet idd wel wat "strenger" zijn om van ze af te komen.... Maar strenger zijn kan in mijn ogen ook wel degelijk op een respectvolle manier...
In ons nieuwe huis zijn ze nog nooit langs geweest, bij ons oude huis vaak genoeg. We huurden toendertijd van een christelijke woningbouw. Ik heb ze altijd netjes gezegd er geen belangstelling voor te hebben. En dan gingen ze ook weg. Toen ik nog bij m'n ouders woonde heul lang geleden kwamen ze ook een keer aan de deur, mijn vader deed toen open en die is zo ongelovig als de pest. Ze zeiden dat ze 'god kwamen brengen' toen zei me vader 'loop maar mee naar binnen' ze liepen dus naar binnen naar de achterkamer m'n vader deed de schuifpui open en zei tegen ze 'zet hem maar hier in de tuin neer' kan er nog steeds ontzettende lol om hebben.
Kleintje heeft ook gelijk over respect, daarom kom ik er eerlijk over uit. Doordat tegen mij gezegd wordt dat ik verloren ben, omdat ik niet in hun god geloof, toon je mij geen respect, daarom denk ik er zo over en vind dat asociaal. Ik ga ook niet bij hun deur langs om te zeggen dat het islam of jodendom HET geloof is, anders zijn ze verloren. Dat is asociaal. Verder laat ik het rusten, gaf eerlijke reactie op dit topic hoe ik over denk dat ze aan je deur komen.
de tip: Verhuizen. nee zonder gekheid, ze kunnen erg volhardend zijn. Al zit er wel verschil tussen de een en de ander. Nadat Darryl* net was overleden, stonden ze hier ook ineens aan de deur of ik wel belang bij een wachttoren had. ach ja waarom niet. Ik ben toch niet te bekeren, maar t waren twee lieve oude vrouwtjes en we hebben even wat gepraat. 2 maanden later waren ze er weer en zo bleef het door gaan. Toen ik zwanger was, van Dylano waren ze blij voor me en hoopten dat het nu wel goed zou gaan. Als ik geen zin in een babbel had dan zei ik dat en gingen ze gewoon weer. dus helemaal niet extreem opdringerig zoals de voet tussen de deur. maar nu woon ik ergens anders en nog nik aan de deur gehad, al 3 jaar niet. Heerlijk Misschien toch eens wat strenger duidelijker zijn, snap goed dat je op een gegeven momment wel je geduld verliest, want ze kunnen iri zijn.