Jehova getuigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 30 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Vanmorgen was het weer zo ver , ik had jehova getuigen aan de deur.
    Laat ik beginnen met het feit dat ik iedereen zijn geloofsovertuiging respecteer maar dat mensen mij dit niet moeten gaan opdringen.
    Toen ik het boekje de wachttoren zag wist ik al genoeg en gaf vriendelijk aan niet geïnteresseerd te zijn.

Echter deed deze meneer alsof hij mij niet hoorde en begon toch te vertellen.
    Hij zou mij een boekje achter laten en dan kon ik dat doorlezen.
    Toen zag hij mijn zoontje kruipen en zei dat het voor hem ook wel goed was.

Toen was de maat vol : Ik bepaal wel wat goed is voor mijn zoontje.
    Nu weet ik dat er een boek is geschreven door ex jehova's dat heet : de glimlach achter de Jehova getuige
    Toen ik hem hierop attendeerde bond hij in en ging snel verder.

Hoe gaan jullie hiermee om??
    Wat zeggen jullie als deze mensen bij jullie aan de deur komen ??

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind het bizar. En gruwelijk asociaal.
    Gelukkig respecteren ze onze sticker 'geen geloofsovertuigers' en draaien ze netjes om als ze deze zien.

3. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Het zijn inderdaad volhouders deze mensen.. Heeel vervelend!!
    Ik zou nogmaals zeggen meneer ik heb echt geen interesse. En wat mij betreft hoeven jullie ook niet meer aan de deur te komen.

Luistert hij niet. Lekker de deur dicht doen..

Wij staan met dit soort dingen op de "zwarte lijst" Ik heb ze toen verzocht niet meer aan de deur te komen omdat wij hier niet in geloven en dit ook niet gaan doen.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier zijn ze gelukkig altijd heel aardig en niet opdringerig.
    Ik zou uiteindelijk in zo'n situatie nog een duidelijk 'het spijt me, maar ik heb écht geen interesse' -laten horen en dan de deur sluiten en verder gaan waar ik mee bezig was. Ook al vind ik dat best moeilijk.

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier.zijn ze niet opdringerig als in gedrag maar ik vind elke week 1 a 2x aan de deur staan een beetje overdreven. Ben altijd netjes gebleven en heb ze verzocht hier niet meer te komen.
    Ze zijn niet meer geweest.

Heb het wel te doeb met die oudjes hier. 1 loopt als een slak met de rolator door weer en wind achter de ander aan te sjokken. Allemaal die ik aan de deur heb gehad zijn zeker 70+.

6. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Ik heb geen goed woord voor Jehova-getuigen over. Ik vind het ontzettend onbeschoft, asociaal en respectloos om je geloof op te dringen aan een ander. Ik vind dat iedereen hier vrij in moet zijn om een eigen keuze te maken, en denkt iemand er anders over dan jij: Ook prima. Jehova-getuigen hebben het woord "nee" niet in hun vocabulaire, ze gaan gewoon door met hun gezever ook al geef je aan er geen belang bij te hebben.

Dus, wat ik van jehova-getuigen vind maak ik ook duidelijk in mijn omgang met hen, ik smijt de deur dicht voordat ze hun zin af hebben gemaakt zonder iets te zeggen.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier altijd jonge man die 2 oudere mensen mee heeft. Hij staat op afstand te kijken. Laatst toen het regende ook, de ouderen denk ook 70+ zonder paraplu en hij met paraplu. Heb er wat van gezegd, asociaal gewoon.

Ik bedank heel vriendelijk wens ze een fijne dag en doe gewoon de deur dicht.

8. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    wij hebben een grote nee met geen verkoop, collectes en geloofsovertuigers en dat houd ze dus mooi weg.

Wil je wel collectes heb je ook andere stickers waarop staat Ja collectes welkom oid. Erg handig moet ik zeggen

9. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Leer t eerst maar eens goed te schrijven
    En t is niet zielig die mensen kiezen daar zelf voor hoor overtuiging ook die oudjes
    Je kan vriendelijk verzoeken niet meer bij je aan te bellen dan kom je op de lijst
    En zoals overal heb je soms opdringerige mensen erbij maar de meeste accepteren gewoon een nee is mijn ervaring
    Ik blijf altijd beleefd en heb soms hele gesprekken met als met collectanten en verkopers
    Gewoon vriendelijk en beleefd blijven
    Iedereen doet zijn werk

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zie ze nog wel eens lopen maar gelukkig slaan ze mijn huis al jaren over. Het scheelt denk ik ook wel dat we, nu nog, een beetje verstopt zitten. Ik ging ook nooit het gesprek aan en 1x iemand gehad die toch een beetje door dramde. Ergens vind ik het eigenlijk erg sneu dat je geloofd dat je zoveel mogelijk 'zieltjes' moet winnen om in de hemel te komen.

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Dat is dus niet waar wat jij zegt CACTUSJE
    Geen dingen zeggen waarvan je niet weet hoe t zit
    Ga t gesprek dan aan
    Ik heb ze gevraagd waarom ze zo langs de deur gaan en hun geloven dat mensen die naar de bijbel leven gered worden en in paradijs komen en omdat ze willen dat zoden mogelijk mensen in paradijs komen gaan ze langs de deuren

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb een sticker onder de bel dat geloofsovertuigers en verkopers niet welkom zijn :D
    Nooit meer gezeur.

13. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier hebben we ook een sticker, helpt niks. Ik ben zelf een moslima, ik heb vaker aangegeven moslima te zijn (is ook te zien). Dan zeggen ze eindelijk aan het einde van het gesprek 'is goed, ik zal het noteren, hier heeft u de folder zodat u alles op uw gemak kunt lezen'. Op dat moment kan ik ze wel (figuurlijk) wurgen haha 😐. Maar goed, zoals iemand al zei het is waarschijnlijk hun baan, wat doe je eraan.

14. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gewoon de deur dicht doen en houdoe, niet eens reageren.. Ik zou waarschijnlijk niet eens open doen..

15. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28

Is Jehova's Getuigen werk dan?
    Ik denk wel eens: ga maar eens werken, je ziet ze altijd en overal lopen. Waar halen ze de tijd vandaan.;):D

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.528
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier komen ze nooit aan de deur maar toen wij in Italië woonden stonden ze gewoon op de deur te bonken tijdens siësta tijd .

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Hier net zo. :D

Ik vind het altijd erg grappig als ik Jehova getuigen langs het raam richting de voordeur zie lopen, in hun zwarte jas, rok en koffertje. En dan de sticker op de deur zien en zich weer omkeren. :D
    Zo'n sticker helpt goed, er komt nooit iemand ongevraagd aan de deur hier...

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Interpunctie ;)

19. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    het is geen baan. ze doen het vanuit overtuiging en plicht en krijgen er niets voor. er schijnt een bepaald register te zijn waar je je kan inschrijven zodat ze niet langskomen. dat hebben mijn ouders gedaan en ik had voor ik een eigen huis had nog nooit jehova getuigen gezien.

die oudjes en soms kinderen gaan expres mee zodat je de deur minder gauw dicht doet. is gewoon strategie. net zoals collectanten met een klein hummeltje die de bus vast houdt :p

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb ooit een keer ( nadat ze daarvoor al 3x langs waren geweest en geen Nee accepteerde ) de deur open gedaan, geluisterd naar wat ze vertelde en toen ze op het laatst zei '' Wij brengen u het licht '' keek ik haar aan, draaide mijn hoofd om, deed het licht knopje aan en uit van de gang en zei dat we al meer dan genoeg licht hadden en heb de deur dicht gedaan. Daarna werkelijk nooit meer '' last '' gehad van deze mensen. ;)

Ook ik accepteer iedereen zijn/haar geloof zolang ze dit niet aan mij opdringen. Als ik al bij drie bezoeken gezegd heb dat ik geen interesse heb dan heb je dat gewoon te accepteren.

Deel Deze Pagina