Jehova getuigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 30 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Is jouw vraag gericht aan mensen met Christelijk geloof (wat staat in de bijbel), of aan atheïsten (mensen die denken dat het na de dood stopt)?

Biologisch gezien is 'de ziel' in principe verklaard obv neurologische verbindingen in de hersenen. Daarmee 'komt' de ziel nergens vandaan, maar je karakter en gevoelens ontstaan in je linker hersenhelft.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Niet specifiek gericht aan een bepaald geloof, gewoon een vraag in het algemeen voor iedereen :)
    Ben nieuwsgierig hoe een ieder daar over denkt.

Maar jouw denkwijze komt dus van Atheïsten vandaan?

Ik vind het vooral apart dat mensen ( vaak gelovigen ) praten over een ziel maar ondertussen zeggen dat iemand na het overlijden dood zijn en niet terug komen, dan denk ik dus waar komen dan volgens hun die zielen vandaan die er vanaf de geboorte zijn bij een baby?

Snap je wat ik bedoel?

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Jg geloven alleen in leven na de dood voor mensen die zich bekeren. Voor de rest stopt het gewoon.

Maar als je " zeker weet" dat het met iemand verkeerd afloopt als hij/ zij zich niet bekeerd is het toch alleen maar goed bedoeld om iemand te waarschuwen?

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Nee hoor, " de ziel" is wetenschappelijk nog steeds niet verklaard.
    Er valt nl te discussiëren over wat" de ziel" is.;)

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap jou ;)

Mijn denkwijze is echt puur van mijzelf (en een beetje van studieboeken biologie), ik hang geen stromingen aan

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het is maar wat je er onder verstaat.

Maar de bronnen van gevoelens, herinneringen, gedachten, karakter enz zijn wel neurologisch verklaard.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar er is nog niet wetenschappelijk bewezen hoe het soms kan dat er mensen zijn die hele levens van vroeger kunnen herinneren.

Heb toen ooit eens een programma gekeken van kinderen die hun vorige levens kunnen herinneren tot in details, dan denk ik, dat is niet te verklaren, ook niet neurologische.

Maar goed, daar komt het weer ;) Dat is dus wat ik geloof ;)

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En niet alleen kinderen. Mijn opa was vreselijk bang voor de dood. Hij was katholiek. Maar in de kerk werd vroeger hel en verdoemenis gepreekt.

Onder andere daarom geloof ik dat er geen god of allah of wat dan ook bestaat. Als er een god had bestaan dan 'geloof' ik dat die van alle mensen die hun leven netjes leven evenveel zou houden en dat iedereen na de dood goed terecht zou komen. Ongeacht of er een geloof aangehangen wordt.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Heel veel kinderen hebben ook een denkbeeldig/onzichtbaar vriendje ;) Kunnen ze ook tot in detail over vertellen. Wil niet zeggen dat dat denkbeeldige vriendje ook werkelijk bestaat.

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Je zegt het zelf al. Het is niet bewezen ;)
    Dus jij denkt omdat een kind iets verteld, dat het automatisch waar is? En een programma kan ook gewoon gemaakt worden zonder dat het waar hoeft te zijn.
    Ik denkt dat wij heel veel willen geloven, zodat het leven niet zinloos is. Want wat als er echt niks is na de dood, wat maakt het dan allemaal ook uit?

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zeg niet dat ik alles naar aanleiding van dat TV programma geloof, ik geloof ook echt niet alles wat ik op TV zie. Alleen ik geloof dus wel in vorige levens en ik weet ook dat kinderen een enorm grote fantasie hebben maar ik geloof ook dat we als kinderen zijnde open staan voor bepaalde dingen die in onze kindertijd makkelijker naar voren kunnen komen. Men is alleen heel snel in het roepen van '' Ow maar dat verzint hij, dat is fantasie '' daar geloof ik dus weer niet zo in, dat het fantasie is ;)

En ja als er niks na de dood is dan is het zo. Zien we dan wel weer zeg ik altijd maar. Alleen ik weet voor mijzelf dat er wel meer is tussen hemel en aarde. Maar goed, dat is iets wat ik zelf geloof, zeg niet dat het zo is en dat iedereen dat moet geloven ;)

Deel Deze Pagina