Hier gelukkig weinig 'last' van JG. De laatste keer ks 4 jaar geleden, toen we net aan het verhuizen waren. Ik heb ze vriendelijk te woord gestaan en de folder aangenomen. De beste man was ook zo weer weg en helemaal niet opdringerig.
ik laat mijn man altijd naar de deur gaan schijnbaar wordt een Nee wel geaccepteerd van een kerel van 2 meter maar niet van een dame van 1.74
Ik heb er niet veel last van, maar ik vraag me wel steeds af hoe ze aan hun informatie komen. Waar we ook verhuizen ,ljjken ze te weten dat we Russisch spreken en komt er wel iemand aan de deur van hun die ook Russisch spreekt...weird
Je heb echt geen idee waar je t over heb. Er gaan idd maar 144.000 naar de hemel de rest blijft op aarde in t paradijs dat is wat hun geloven Maar degene die naar hemel gaan zijn al uitgekozen. Ik heb daar hele gesprekken over gehad en ook over gelezen Je kan beter info geven die waar is en als je niet weet niet reageren zo krijgen mensen en verkeerd beeld van jg terwijl t gewoon mensen zijn net als wij alleen hun geloven in iets en dragen dat in opdracht van bijbel uit
natuurlijk zijn het mensen zoals jij en ik. het uitdragen van hun geloof wordt verplicht door iemand die daar ooit de regels voor opgesteld heeft en de bijbel naar zijn ideeen daarvoor aangepast heeft. iedereen moet en mag geloven in wat hij/zij zelf wil zonder het een ander op te dringen.. Wachttorenkijker - Waarschuwing: pas op voor de organisatie van Jehovah's Getuigen. Trap niet in hun dwaalleer en regels! Als ex Jehova Getuige spreek ik uit ervaring.. deze site laat een andere kant zien.
Ondanks sticker bellen ze nog steeds aan. Ik zeg dan meteen dat ik geen interesse heb en sluit de deur.
Een woonwagenkampje slaan ze graag over volgens mij, heb er hier bij ons nog nooit eentje gezien hihi.
Ik heb ook nog nooit een Jehova's Getuige aan de deur gehad, maar ik weet er toch best wat van. Ik heb een vriend gehad die Jehova's Getuige was en ik heb toentertijd erg mijn best gedaan om me in zijn geloof te verdiepen om hem beter te begrijpen. Er zijn een heleboel dingen in hun geloof waar ik niet achter kan/wil staan of die ik zelfs erg kwalijk vind. Het 'woord' langs de deuren brengen is daar niet één van. Stel je voor dat jij langs het water loopt waar je ziet dat iemand ligt te verzuipen. Dan schiet je te hulp, toch? En als diegene zegt: 'nee, ga weg, laat me hier liggen, het gaat prima met me', ga je dan meteen weg, of probeer je nog 3x of je écht niet kan helpen? Probeer je iemand nog te overtuigen van het gevaar waar hij zich in bevindt? Ik vind niet dat ik het mensen kwalijk kan nemen dat ze oprecht proberen mij te behoeden voor een gevaar dat zij zien. En dan geef je dus niet meteen op. Natuurlijk moet er na een paar keer vragen ook het punt komen waarop je denkt 'ik ga. Ik kan niet redden wie niet gered wil worden.' Maar de poging vind ik niets dan bewonderenswaardig.
Ik snap het niet van hun dat ze na 3 keer '' Nee geen interesse '' te hebben gehoord ze het toch nog flikken om weer aan te bellen. Ik kan dan niet meer vrolijk blijven hoor, sorry.
Hier komen geen jehova getuigen aan de deur. Geen idee waarom niet eigenlijk. Ze mogen hier altijd wel even komen kletsen. Vind het altijd wel interessant. Net als dat ik ook wel eens met moslima's praat over hun geloof om te weten te komen waarom zij dingen anders doen als wij (mijn familie). Ik weet zo weinig van andere geloven dat ik er ook geen oordeel over heb, zelf geloof ik niet. Ik snap wel dat mensen er moeite mee hebben als er voor de zoveelste keer iemand aan de deur komt, maar zoals gezegd, hier komen ze eigenlijk nooit.
Mooi uitgelegd en je slaat de spijker op zijn kop. Jammer dat er ook hier veel onjuiste info wordt verspreid, omdat er vaak al zo'n negatief beeld van jg bestaat. Ook al denk ik dat langs de deuren gaan niet de manier is om mensen te bekeren, voel ik als christen ook wel de " drang" om mensen over God te vertellen. Voor mij is het een verrijking en er wacht me een mooie toekomst. Dat gun ik iedereen en vooral mijn dierbaren!
Doe ik ook zo, alleen heb geen vaste "afspraken" met ze. Zelf ben ik ook christelijk. Ik zou nooit bij de jehova's willen horen, vind het een beetje eng overkomen. Maar aan de andere kant; deze mensen zijn net als ik christen en ik vind het ook wel dapper dat ze het geloof verkondigen(dit deden Jezus en zijn discipelen ook). Ik zal dus niet zo de deur dichtgooien voor mijn mede-christenen al hebben zij een andere visie of overtuiging. Ik vind het ook wel eens fijn om een gesprek van christen tot christen te hebben. En als zij "goede" christenen zijn accepteren zij ook dat anderen er anders over denken. Denk je reactie aan de deur ook te maken heeft met of je zelf ook gelovig bent of niet. Als gelovige kun je je wel in hun verdiepen, waarom ze langs de deur gaan, al hoef je dit natuurlijk niet altijd prettig te vinden. Ik denk ook weleens; onee, heb je ze weer, maar het zijn ook mijn mede-gelovigen.
Wat een onzin loop jij te verkondigen zeg. Ik ben zelf als Jehova's Getuigen opgevoed. Er is totaal geen sprake van een of andere ladder. Er zijn 144 000 mensen uitverkoren om samen met Jezus te regeren vanuit de hemel. De rest leeft in een 1000 jarig paradijs op aarde. (Alle mensen die zijn overleden hebben hun zonde afgekocht met de dood en deze zullen een opstanding krijgen.) Alle mensen die nog leven zullen op de dag des oordeels een keuze krijgen. Na 1000 jaar laat God de duivel weer lost en word een ieders geloof weer op de proef gesteld. Jehova's getuigen prediken omdat zij dit als hun taak zien. Om zoveel mogelijk mensen te laten zien wat de waarheid is en hen de mogelijkheid willen geven hier ook voor te kiezen.Net als dat Noach met zijn ark ook heeft geprobeerd om de mensen mee te krijgen En ja kinderen gaan ook mee de velddienst in. 9 van de 10 keer vinden zij dat hartstikke leuk. Ook hebben zij helemaal geen andere bijbel. Het enige verschil met de gewone bijbel die je in de boekenwinkel koopt is dat overal ipv God Jehova staat. Omdat dit de naam van God is. Eigenlijk is het JHWH maar dat kun je niet uitspreken dus maken ze er Jehova van of Jahweh. Dus in ieder huis tuin en keuken bijbeltje staat ook gewoon dat er maar 144 000 mensen naar de hemel gaan en ok daar staat in dat bloed wat het lichaam uit is gegaan aan God toebehoord en dat je dat dus niet meer tot je mag nemen. Iedere kerk legt de bijbel gewoon anders uit en Jehova's getuigen nemen alles wat in de bijbel staat letterlijk. Ook Geloven Jehova's getuigen niet in de Hel. Zij geloven dat God een liefdevolle vader is en dat iemand die van zijn kind houd nooit zijn kind zal kwellen alleen omdat ie 'stout' is geweest. Als je dood gaat en je bent niet bereid om voor Jehova te kiezen dan is er gewoon niets meer. Dan besta je niet meer. Daarnaast mogen Jehova Getuigen in bepaalde gevallen best scheiden. In geval van huiselijk geweld of overspel bijvoorbeeld. Het slachtoffer mag in dat geval ook gewoon hertrouwen. Als je om een niet geldige reden toch wilt scheiden word er ook van je verwacht dat je daarna niet meer trouwt. En het is ieders vrije keus of zij nog willen om blijven gaan met iemand die uitgesloten is. Er zijn zoals bij elk geloof extreme gevallen die doen alsof je niet meer bestaat en er zijn ook gewoon normale mensen die alsnog gerust een kopje koffie bij je komen drinken. Tot slot zeggen Jehova getuigen aan de deur niet 'ik kom Jezus of het licht brengen' zij openen meestal met iets actueels dat nu in de wereld gebeurd en linken dat dan aan de bijbel om zo een gesprek op gang te brengen. Overigens ben ik zelf een afvallige. Ik ben Atheist en ik geloof niets van wat er in de bijbel staat. Toch heb ik met een hoop mensen van onze oude gemeente prima contact en accepteren zij dat ik er anders over denk. En als je graag op die zogenaamde zwarte lijst wilt komen kun je dat gewoon aangeven. Zeg dat je een 'niet bel' adres wilt worden en je ziet ze de eerste 5 jaar niet meer terug. Eens in de zoveel tijd komt er een ouderling controleren of je niet toevallig verhuisd bent. De dingen die mensen in dit topic zeggen kloppen echt van geen kant.
Ik vind dat een beetje een rare vergelijking, omdat er in het eerste geval echt sprake van gevaar IS en in het tweede geval iemand slechts DENKT (of gelooft, net hoe je 't noemen wil) dat er gevaar is. Ik vind het dan meer te vergelijken met iemand die jou op straat aanspreekt en zegt dat je goed om je heen moet kijken, omdat hij/zij weet dat er iets vreselijks gaat gebeuren en het gevaar op de loer ligt, terwijl daar geen enkele aanleiding voor is. Iemand die zegt dat je uit de buurt moet blijven van duiven, of wat dan ook, omdat hij/zij gelooft dat ze tot iets verschrikkelijks in staat zijn. Dat zouden mensen ook een beetje vreemd vinden, of zelfs doodeng. Ik vind religie echt geen excuus om mensen ongevraagd lastig te vallen met iets waarvan jij vindt dat het fantastisch en noodzakelijk is. Hier komen ze overigens ook nooit, hangt een erg duidelijk briefje op de deur
Sorry moet even reageren... Maar mijn kinderen vinden dat heel gezellig hoor, met mama mee. En já, túúrlijk willen zij dan die rammelende bus vasthouden! Dus als ze dat netjes doen, mogen ze dat van mij hoor. En nee, ik ga er niet vanuit dat mensen daarom anders reageren? Ik let er juist ontzettend op dat mensen het niet irritant vinden . Daar ben ik als collectant eerder bang voor.
Ik vind het bizar dat er mensen zijn die op het moment dat er een Jehova's getuige aanbeld, de deur dicht smijten zonder iets te zeggen, kwetsende opmerkingen maken die zogenaamd grappig moeten zijn, of ze vertellen wat ze vooral allemaal niet mogen doen, zooals kinderen aan laten bellen. Deze mensen zijn overtuigd van hun geloof, en willen jou graag 'redden'. Dat doen ze met de beste bedoelingen. Niet om jou te irriteren. Wil je geen geloofsovertuigers aan de deur? Plak een sticker onder je bel. Wil je het gesprek niet aan gaan, zeg dan gewoon netjes dat je daar geen behoefte aan hebt. Maar de deur dichtsmijten als je een wachttoren ziet? Vind ik persoonlijk erg jammer... Ik vind fatsoen en respect voor elkaar belagrijk. Dus in mijn ogen geldt dat zowel voor de persoon die de deur opent, als voor de persoon die aanbelt. Als jij zegt dat je geen interesse hebt, moeten ze dat net zo goed respecteren, je een fijne dag wensen en vertrekken. Iemand die dat niet respecteert en door blijft drammen vind ik ook niet getuigen van fatsoen. Gewoon de deur dichtdoen (zonder te smijten) is een prima manier om het gesprek dan toch te beindigen. Of je het wel of niet met hun geloof eens bent vind ik helemaal niet ter zake doen. Ik ben het totaal niet eens met hun geloof of leefregeles, maar dat betekent toch niet dat je geen respect meer voor ze hoeft te hebben? Van een beetje vriendelijkheid is nog nooit iemand dood gegaan hoor...
De jg gebruiken wel de nieuwe wereldvertaling. Dat wil niet zeggen dat ze geen andere vertalingen hebben of gebruiken maar de nieuwe wereldvertaling is wel degelijk een " aparte bijbel" van de jg.
Het is de bijbel van JG maar er staat precies het zelfde in in precies dezelfde volgorde. Zoals ik al zij ik ben er in opgevoed en als JG krijg je bijbelstudie en word van je verwacht dat je dat helemaal onderzoekt
Dan verschillen wij van mening wat "hetzelfde" is. Ik heb hem nl ook gelezen naast mijn eigen bijbel en hoewel de volgorde hetzelfde is worden juist de dingen waar jg anders over denken heel anders vertaald