Ik heb er ook totaal niks mee maar ze bellen gewoon eens in de tijd aan want a ik heb geen sticker bij de bel en b de bel aanstaat. Ik luister een stukje en vertel dan altijd dat ik het te druk heb voor de folders en dat ze er een ander blij mee mogen maken...Vaak is van beide kanten dan het gewone respect om gedag te zeggen en de keren dat ze langs lopen zwaaien ze ook naar me...Aanbellen doen enkel alleen de "nieuwe"nog.
Hoe ermee omgaat precies? Omdat ik snauwde dat ze het maar even bij zich mocht houden? Als ik er nou de huid vol had gescholden oke? Maar een simpele enquetemedewerker had het van me mogen ontzien op dat moment. En nee, het zal een shocker zijn, maar ik ben niet 24/7 vrolijk en aardig tegen iedereen.
Bij mij komen ze ook niet meer. Heb ze een paar keer netjes uitgelegd dat ik dezelfde regel aanhoud als mijn oma toendertijd. In mijn huis en op mijn grond wordt niet over geloven gepraat. Iedereen is gewoon welkom.
Ik kan nog veel respectlozer zijn hoor en ik vind het nog wel meevallen? Ik spuwde even mijn gal over iets waar ik sacherijnig over was? Zo letterlijk moet je het ook nou weer niet nemen hoor!
Tsja je hoeft ze niet respectloos te behandelen maar ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten... Ik ook niet en ik vind het eigenlijk ook absuurd dat ze aan de deur komen leuren om hun geloof te verkondigen... hier hebben ze gewoon niks te zoeken, punt!
Ik heb dit topic ook met verbazing zitten lezen.. Misschien zitten hier op zp ook wel mensen van de jehova die zullen zich nu best gekwetst voelen. Deze mensen komen in hun vrije tijd jou vertellen over hun geloof, het geloof waar ze rust en geluk in vinden, en dit gunnen ze jou ook. En nee, ik weet wel dat jullie daar niet om gevraagd hebben. Maar een beetje respect lijkt me wel op zijn plaats. En neeeee, ook ik ben geen Jehova's getuige
Ik blijf zeker netjes als ze aanbellen (hier nog nooit gehad trouwens), maar ik blijf ook netjes als mensen me op straat aanspreken voor een of ander. Ik laat ze hun verhaal doen en zeg dan 'nee dank u', en doe de deur weer dicht. Op straat zeg ik meestal dat ik geen tijd heb, maar wens ze altijd een prettige dag toe. Waarom zou je je energie verspillen en boos worden om zoiets?
Ik heb een hekel aan iedereen die ongevraagd iets op komt dringen, of het nou Jehova's zijn of van die bedrijven met hun zogenaamd geweldige aanbiedingen. Zijn voor mij één pot nat.
Mijn dochter heeft nu heel de dag niet geslapen doordat een stel amateurs boomhakkers bezig zijn een boom om te zagen. Al vanaf 8 uur vanmorgen!!!! Wij hadden onze boom met een handzaag om in een uurtje. Stelletje amateurs... grrrrrr :x:x *wilde ik even kwijt, mega gefrustreerd*
Pas je op, dalijk zitten er boomhakkers op ZP, dat kan heel kwetsend zijn! Oo trouwens, Mijn originele titel was geen Jehova... Met deze titel komt het namelijk over alsof ik mijn woede tegen een geloof richt, terwijl het wat mij betreft net de KPN had kunnen zijn.
Als mensen aan de deur komen om over hun geloof te vertellen, zeg ik dat ik niet geïnterresseerd ben. Dan gaan ze altijd gewoon weer weg. Behandel mensen zoals je zelf behandelt zou willen worden. Daar wordt het een stuk gezelliger van
Er zitten wel brutale bij hoor van het genre voetje tussen de deur.. Aantal jaar terug kwam ik thuis van de hond uitlaten, en zag bij de buren al een jehova staan. Dus ik loop naar mijn huis toe en ga de achtertuin in. De gast loopt zo mee de tuin in.. Heb toen 4 keer moeten zeggen dat ik nu de hond losklik, en toen ging hij pas weg.. Als ik ze hier nu in de straat zie lopen, dan doe ik de deur niet eens open, heb ik helemaal geen zin in.. En gelukkig heb ik de bel eraf
ze doen het idd echt vrijwillig.. je hebt bepaalde rangen ouderling nieuweling en zo. de ouderlingen zijn gedoopt en gaan op velddienst dus langs de deuren, maar als je niet kan kan je niet. mijn manneke is nog niet gedoopt en gaat ook niet gebeuren op kort termin, zo wel gaat hij niet langs de deur om dat ik dat liever niet heb, puur door wat er hier dus in dit topic wordt genoemt. hijhoeft zicht niet af te laten zeiken door sommige