Esmee??? en wat als manlief het niets blijkt te vinden...

Discussie in 'Babynamen' gestart door tol81, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tol81

tol81 Lid

7 mei 2008
    16
    0
    0
    het gaat om de naam Esmee. onze 1e dochter heet Mila en dat betekend 'geliefd door het volk'. En Esmee betekend 'de beminde'.. vind het wel byzonder...heeft ong. dezelfde betekenis...

Manlief heeft nu, 'misschien' gezegd.. maar ik vind het perfect bij ons passen..

wat vinden jullie van de naam? en wat zijn de voor /nadelen van deze naam??
    alles om manlief te overtuigen:)

2. tulip

tulip Niet meer actief

het is iig niet mijn smaak, maar daar moet jij je niet door tegen laten houden natuurlijk;) Ik heb gewoon een bepaald idee bij. Ik vind Mila wel super en als ik het vergelijk vind ik esmee gewoon een stuk minder. Maar de betekenis zoals je dat aangeeft is wel mooi bedacht.

3. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de achterliggende gedachte heel mooi, maar om heel eerlijk te zijn vind ik Mila & Esmee niet zo goed bij elkaar passen. Ik zou denk ik iets "ongewoners" leuker vinden bij Mila. Maar smaken verschillen natuurlijk ;)

4. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik vind esmee een leuke naam. en de betekenissen bijelkaar zijn ook leuk. ook al vind ik mila en esmee hele andere namen, zoals ze klinken. eerlijk vind ik esmee het mooiste. gewoon doen hoor.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier sluit ik me helemaal bij aan.

6. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Het zijn allebei niet 'mijn namen', ik vind ze wel leuk hoor, maar ik zou er niet voor kiezen. Maar dat vroeg je niet. ;) Als jij het geweldig vindt moet je dat gewoon tegen je man zeggen, en je zult er toch samen uit moeten komen... Ik was toen ik zwanger was ook overtuigd van de meisjesnaam die ik in mijn hoofd had (sinds m'n vijfde al btw). De eerste keer dat ik in verwachting was vond mijn man het niks, maar kregen we een zoon. De tweede keer heb ik steeds opnieuw die naam genoemd en gezegd dat dat voor mij DE naam was, en uiteindelijk ging hij overstag... nu heet onze dochter zo. :D
    Succes iig! ;)

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    ik zou geen naam willen waarvan mijnman "misschien"zegt. Ik zou willen dat we het allebei leuk vinden. Verder vind ik Esmee niet zo, maar dat maakt niet uit :).

8. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Esmee; leuk! Misschien moet je man er gewoon even aan wennen? Dat is hier ook het geval. Als ik een naam noem, dan moet vriendlief het eerst even laten bezinken en een paar keer hard op zeggen ;)

9. Fayy

Fayy Niet meer actief

Mooie naam !! :)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind de betekenissen mooi zo en de namen klinken samen ook wel erg leuk- het loopt gewoon lekker vind ik - ook al zijn het dan anderen namen.

11. Newa

Newa Actief lid

11 okt 2010
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    *inbraak*
    Ik vind trouwens Mila & Amy dan wel weer leuk klinken.. (Esmee-->Aimee-->Amy zo kwam ik er op lol)
    *einde inbraak*

12. gimena

gimena Niet meer actief

jaaaa mooie naam.
    *kug* zo heet ik zelf ook :p
    nu weet ik gelijk wat me naam betekend. :D

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    leuke naam, de jongste heet esmee

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Niks meer aan toe te voegen, ik denk er precies zo over!
    Het is volmondig ja voor allebei en anders wordt het hem niet, klaar.

15. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Leuke namen hoor! Ik vind alleen jammer dat esmee zo populair word! Hier op kdv 4 Esmee's. Maar zeker niks mis mee past leuk bij Mila! Zelf heb ik niks met betekenissen, maar ze zijn wel mooi en leuk dat ze een beetje hetzelfde betekenen.

grappig dat je zegt dat de namen perfect bij Jullie passen, terwijl je man er nog niet van overtuigd is! Hier het zelfde probleem hoor, ik vind het ook DE perfecte naam, maar man lief weet het nog niet!
    Ik zal de naam even laten rusten en dan later nog eens opnoemen. Als je partner het dan nog niks vind, zal ik voor een andere naam kiezen. Het moet voor beide perfect zijn!

16. tol81

tol81 Lid

7 mei 2008
    16
    0
    0
    wilde toch even nog laten weten dat manlief het ook een leuke naam vind.. dus onze naam is uitgekozen:)

17. Fayy

Fayy Niet meer actief

wat fijn :D

Deel Deze Pagina