Zoals titel aangeeft. Jelina is nu 20 maanden, en ze werd om 03.00 uur wakker en wilde absoluut niet meer slapen. Ik heb van alles geprobeerd, laten huilen, extra lang knuffelen, maar ze was echt klaar wakker. Dit is niet de eerste keer deze week. Waaraan kan dit liggen? Ze is gisteravond om 20.30 na bed gegaan, heeft gisteren goed gegeten, gepoept, is niet ziek, er komen geen tandjes aan. Hebben jullie dit ook, is dit een fase of zo.?
Wij hebben met Thijmen momenteel hetzelfde, maar dan rond 5.15. Hij kletst, speelt en komt niet meer tot slapen...dan gaat het over in verdriet en is hij niet meer in slaap te krijgen...wij weten soms ook niet wat we zouden moeten doen en hopen ook op een fase... Ik lees dus graag met je vraag mee! Karin
Hier hebben we het ook, rond 1u30 of rond 5u... hopen ook op een fase. We hebben er iig nog niks op gevonden. Hier trouwens ook kletsen en spelen, daarna huilen en niet meer slapen of pas na 2u...maar dan zijn wij alweer klaarwakker.
Misschien heeft ze dorst. Jiri wordt gemiddeld 2x per week wakker, tussen 11 en 2. Ik geef hem dan een flesje melk, hij vraagt er al om , en daarna gaat hij gewoon weer slapen. Hij kwam ook wel eens rond 5 uur 's ochtends en dan zeg ik altijd wel het is nog vroeg, Jiri gaat nog slapen, mama wil slapen. Hij vond dit prima. Kan ook een fase zijn, misschien om uit te proberen. Of een sprongetje. Heb een paar maanden terug zo'n fase gehad, 3 weken lang, iedere nacht Uiteindelijk een vast patroon aangehouden, niet uit bed, wel er naast zitten, totdat hij sliep. Sindsdien komen zo'n nachten nog amper voor.
Ken het zelf niet maar mijn vriendin met een dochter van 18 maanden had afgelopen week hetzelfde probleem. Die werd om 1.00 uur wakker en is niet meer gaan slapen die nacht... Hoort misschien even bij de leeftijd (maakt het niet minder vervelend maar ja...)?
Joris (wel iets jonger) had dit een week of 2 geleden ook! Van de 7 nachten die week was hij 4 achter elkaar ineens tegen 1 / 2 uur klaarwakker en wilde echt niet meer slapen (zette het echt op krijsen!). Ik ben daar heel gemakkelijk in en neem hem dan bij ons in bed, daar slaapt hij absoluut niet maar hij is dan wel rustig. Na een uurtje gaf ik hem iets te drinken en legde ik hem weer terug in bed en toen sliep hij zonder problemen weer in! En ineens na die 4 nachten (dat ik al bijna ging denken dat het een gewoonte was geworden) sliep hij weer door!
Als ze wakker wordt 's nachts is het eerste wat ze doet altijd drinken bij mij, ze vraagt het altijd zelf, nouja vragen, ze doet gewoon m'n tshirt omhoog haha! Dus ze heeft altijd wel zin in drinken hoor, maar daarna wil ze dan gewoon kletsen en spelen. We hebben ook al geprobeerd om gewoon naast haar bedje te zitten tot ze weer gaat slapen maar dan gaat ze na een tijdje gewoon huilen en dat wil ik dan ook weer niet. 't Is echt moeilijk, is dit een fase? Of gaat het niet over en zal ik toch hard moeten zijn en haar wat laten huilen (maar er wel bij blijven zitten?)... Ik bekijk het iig nog even aan, want ze heeft ook nog maar in het ziekenhuis gelegen en ze is al zo angstig...
Blijft Joris dan echt gewoon liggen? Jeetje lucky you haha Ana-Lucia zet het hele bed op stelten, ze wil gewoon alles onderzoeken, zelfs al is het bijna helemaal donker
Jip, soms moet ik even mopperen (lees beetje dreigen hihi) dat als hij niet blijft liggen hij weer naar bed moet En dat werkt meestal, dan ligt hij gezellig naast me te kletsen/brabbelen!
Waw, gezellig kletsen 's nachts, bij ons is dat ook niet het geval. Als ze wakker is, is ze er helemaal! Springen, dansen, zingen... Hoop in ieder geval niet dat het een fase is bij jullie kindjes die onze dochter ook zal meemaken, want ze sliep eindelijk pas door op 14 maand. Om nu weer de nachten beginnen te onderbreken, few...